PDA

View Full Version : Complete Gear



Analie-G
21 maart 2006, 14:20
Hi heren,
Hierbij mijn complete set-up.....vragen zie ik wel verschijnen..... :rockon:

A+

http://img135.imageshack.us/gal.php?g=pedalboard5rt.gif

nielsduursma
21 maart 2006, 14:28
geen vragen, alleen wel even zeggen dat er er netjes uit ziet! (vooral die cabinetten / cabinets / cab's oid :))

Harm
21 maart 2006, 14:34
Hola Anand!!

Kijk! Eindelijk jouw rack! Ziet er nog steeds mooi uit! Trouwens geinig die pedaltrain 2,... Alleen jammer van de voedingen zo!! Had je teveel last van brom / ruis ?

Die Nik Huber blijft super!! ;-) Mooie kwaliteit! Als ik eens een digitale camera heb zal ik die van mij eens showen!! :P

LordRiffenstein
21 maart 2006, 14:50
Netjeuuuuuuuuuuuuus!!

Wat is het toestel onder de 2290?

Analie-G
21 maart 2006, 15:21
Hola Anand!!

Kijk! Eindelijk jouw rack! Ziet er nog steeds mooi uit! Trouwens geinig die pedaltrain 2,... Alleen jammer van de voedingen zo!! Had je teveel last van brom / ruis ?

Die Nik Huber blijft super!! ;-) Mooie kwaliteit! Als ik eens een digitale camera heb zal ik die van mij eens showen!! :P

Voeding past niet onder de pedaltrain ..hihihi.....aangezien ik al eerder alle adaptoren erbij had , heb ik gewoon die gebruikt en mezelf een PP2 (200 euro) bespaard.....

Analie-G
21 maart 2006, 15:21
Netjeuuuuuuuuuuuuus!!

Wat is het toestel onder de 2290?

Das mijn Samson servo versterker voor de stereo FX. geen buizen.....

Tristan
21 maart 2006, 15:22
Hee Anand, vet hoor!
Ik kom wel een keertje kijken als jullie ergens spelen, want dat gaat er binnenkort wel van komen had ik al begrepen van Ruud en Kees.
Die Nik Huber gitaren vind ik ook echt heel erg vet, de Dolphin vind ik ook heel mooi, beter dan PRS als je het mij vraagt (Orca is ook vet hoor).
Ik dacht trouwens dat jij alweer opzoek was naar een nieuwe top ter vervanging van de Koch?
Het enige wat ik niet kan zien is wat voor apparaten er eigenlijk behalve de TC 2290 in jouw rack zitten (TC 2290 blijft ook heel vet, vooral W/D/W).

Analie-G
21 maart 2006, 16:04
Hee Anand, vet hoor!
Ik kom wel een keertje kijken als jullie ergens spelen, want dat gaat er binnenkort wel van komen had ik al begrepen van Ruud en Kees.
Die Nik Huber gitaren vind ik ook echt heel erg vet, de Dolphin vind ik ook heel mooi, beter dan PRS als je het mij vraagt (Orca is ook vet hoor).
Ik dacht trouwens dat jij alweer opzoek was naar een nieuwe top ter vervanging van de Koch?
Het enige wat ik niet kan zien is wat voor apparaten er eigenlijk behalve de TC 2290 in jouw rack zitten (TC 2290 blijft ook heel vet, vooral W/D/W).

Inderdaad , ben nog wel op zoek maar voorlopig voldoet de Powertone meer dan genoeg.....(gas)

In mijn rack zitten:
Samson Power supply
Lexicon PCM70 (reverb)
Yamaha SPX90 (Detune)
Custom Audio Dual line Mixer
TC 2290 (delay)
Samson Servo eindversterker (FX)

Het klinkt zekers erg lekker ..hmmmmmm
Leuk dat je Kees / Ruud kent !!

Zie je dan,

Tristan
21 maart 2006, 16:23
Ik ken Kees via Ruud en Ruud ken ik weer via Michael. Ruud, Michael en ik zitten allemaal in Amsterdam (cons pop).
Ik heb zelfs ook nog een keertje auditie gedaan voor Sphere of Souls, maar hoewel ik het wel hele vette muziek vind om te luisteren, bleek dat het toch niet echt mijn muziek is om te spelen. Die tokkels gingen nog wel en de meeste van die riffs ook wel, maar de solo's over die vreemde maatsoorten en dan sommige van die Metal riffs daar was ik echt waardeloos in, had ik ook nog nooit gedaan dus... Bovendien moet je zo je kop erbij houden als je die muziek speelt, dat ik helemaal niet meer het idee had dat ik aan het gitarspelen was, maar meer een soort oefening aan het doen was, waarvan ik alles precies op een bepaalde moest doen en uit mijn kop moest kennen.
Ik ben gewoon meer een soort bluesy/jazzy gitarist en een soundfreak, niet zo heel technisch en snel, wat losser/improvisatorisch, maar ik blijf het toch wel vette muziek vinden, ondanks dat qua spelen mijn sterke kanten bij die muziek dus niet uit de verf komen.
Ik vind het gewoon heel gaaf hoe jij die solo's hebt gedaan op het album en ben ook ontzettend blij voor iedereen dat jij er nu bij zit, want het is mij wel duidelijk dat jij daar wel ontzettend goed op je plek zit...

Anders Destium
21 maart 2006, 16:43
Prachtspul, supergitaar ook :)

Analie-G
21 maart 2006, 17:00
Ik ken Kees via Ruud en Ruud ken ik weer via Michael. Ruud, Michael en ik zitten allemaal in Amsterdam (cons pop).
Ik heb zelfs ook nog een keertje auditie gedaan voor Sphere of Souls, maar hoewel ik het wel hele vette muziek vind om te luisteren, bleek dat het toch niet echt mijn muziek is om te spelen. Die tokkels gingen nog wel en de meeste van die riffs ook wel, maar de solo's over die vreemde maatsoorten en dan sommige van die Metal riffs daar was ik echt waardeloos in, had ik ook nog nooit gedaan dus... Bovendien moet je zo je kop erbij houden als je die muziek speelt, dat ik helemaal niet meer het idee had dat ik aan het gitarspelen was, maar meer een soort oefening aan het doen was, waarvan ik alles precies op een bepaalde moest doen en uit mijn kop moest kennen.
Ik ben gewoon meer een soort bluesy/jazzy gitarist en een soundfreak, niet zo heel technisch en snel, wat losser/improvisatorisch, maar ik blijf het toch wel vette muziek vinden, ondanks dat qua spelen mijn sterke kanten bij die muziek dus niet uit de verf komen.
Ik vind het gewoon heel gaaf hoe jij die solo's hebt gedaan op het album en ben ook ontzettend blij voor iedereen dat jij er nu bij zit, want het is mij wel duidelijk dat jij daar wel ontzettend goed op je plek zit...

Inderdaad , erg stevig wat telling betreft en alles zit natuurlijk heel strak in mekaar ...zelf ben ik ook tot nu toe de lossere gitarist geweest die het lekker vind om hier en daar solo`s te improviseren etc.....dit was een hele uitdaging omdat ik dit nog nooit gedaan had...gelukkig bleek het gaande weg erg mee te vallen en nu kan ik het dromen ..hihihi heerlijk muziek om te spelen nu !!!

srv-man
21 maart 2006, 20:32
Ha Anand,

Mooie set hoor! En die Nik Huber is übergeil! Zie ik het nou goed dat je m'n oude CAE mixer zwart heb gemaakt (it's a small world ;) ).
Hoe is de routing van je fx, SPX in mix 1 en PCM en TC parallel in mix 2 ?

Gr, Theo

Tristan
21 maart 2006, 20:37
Inderdaad , erg stevig wat telling betreft en alles zit natuurlijk heel strak in mekaar ...zelf ben ik ook tot nu toe de lossere gitarist geweest die het lekker vind om hier en daar solo`s te improviseren etc.....dit was een hele uitdaging omdat ik dit nog nooit gedaan had...gelukkig bleek het gaande weg erg mee te vallen en nu kan ik het dromen ..hihihi heerlijk muziek om te spelen nu !!!

Nou, zoals ik al zei, die solo's die jij hebt ingespeeld klonken heel erg goed.
Vreemde maatsoorten en snelle technische dingen e.d. lijken mij toch echt wel jouw vakgebied, meer dan het mijne in ieder geval.
Al met al wil ik jullie graag eens zien optreden, zeker ook omdat jullie allemaal goede muzikanten en aardige gasten zijn. Rob en Andre heb ik maar 1 keer gezien, maar dat is genoeg om te weten dat het topgasten zijn, daarom vind ik het ook zo gaaf dat ze nu in jou een goede gitarist voor de band hebben gevonden. :rockon:

Analie-G
21 maart 2006, 22:02
Ha Anand,

Mooie set hoor! En die Nik Huber is übergeil! Zie ik het nou goed dat je m'n oude CAE mixer zwart heb gemaakt (it's a small world ;) ).
Hoe is de routing van je fx, SPX in mix 1 en PCM en TC parallel in mix 2 ?

Gr, Theo

Hi Theo,
Hahaha , inderdaad , jou CAE (thanks !!) zwart gemaakt ..hihihi

De top gaat in de mix 1 , waarvan de de 3 uitgangen naar resp SPX - Lexicon - TC2290 gaan en de stereo uitgangen van alle 3 de fx gaan dan parallel in mix 2.

Die Huber gitaren zijn echt supergoed , zo`n heerlijke klank !!!
Toffe kerel ook die Nik Huber :
Hij had me toen gevraagd voor de Frankfurter Messe icm Koch amps en hij was super tevreden over alles ....endorsement deal was dan ook snel geregeld en kreeg mijn mooie Orca helemaal gratis en voor niks !!
Later nog een keertje langsgaan bij Nik voor een Dolfin...hmhmmmmm

Gr,
A

DarknessAwaits
21 maart 2006, 22:19
Ik heb wel een vraagje voor je Anand:

welke settings gebruik je zo ongeveer voor een zware metal sound, als je die gebruikt?

vinni
21 maart 2006, 22:40
Hee AG....

Tja....die Huber is toch wel top hoor....
De rest mag er ook zijn...maar die Huber.....echt superfantastisch!

En voor die pedalpower....
http://www.pedaltrain.com/voodoomount.pdf

Vinni

Analie-G
22 maart 2006, 00:00
Ik heb wel een vraagje voor je Anand:

welke settings gebruik je zo ongeveer voor een zware metal sound, als je die gebruikt?

Das een leuke hihi : we spelen wel prog metal maar niet met de kenmerkende metal sound....beide gitaren klinken vrij mid met een strakke laag.

Hoeveelheid bas geluid wordt gewoon door onze bassist geleverd.
Op mijn Powertone heb ik bas + treble op `0` staan, mid + presence op `8` staan. Ik hou zelf meer van de open geluid wat presence geeft dan de scherpe treble....daarnaast heb ik de speakerdemping op de powertone helemaal uit staan...krijg je een hele open / brede geluid van , wel met de strakke bas van de Koch !

Gr,
A+

Analie-G
22 maart 2006, 00:05
Hee AG....

Tja....die Huber is toch wel top hoor....
De rest mag er ook zijn...maar die Huber.....echt superfantastisch!

En voor die pedalpower....
http://www.pedaltrain.com/voodoomount.pdf

Vinni

Leuke oplossing voor de Voodoolab ..hihih direct zagen..., nee ruimte heb ik op de pedaltrain en had al eerder dus alle bijgeleverde adaptoren van de pedalen....alles doet het zonder enige brom / ruis dus hoeft voor mij voorlopig de pedalpower 2 nog niet......ik zou er zelfs 2 nodig hebben omdat mijn Line6 FM4 al heel veel nodig heeft.....400 euro voor 2 pedalpowers.....whahwhahwha....nee, nu heb ik max 80 euro aan `oude` al aanwezige adaptoren die het prima doen ...dus voor de look laat ik het voorlopig hierbij..

Gr,
A+

morris
22 maart 2006, 12:58
Mooi Anand!
ziet er goed uit!

Ben je dit jaar ook in Frankfurt? Dan kom ik even bij je op de koffie! (lees: pint)

Morris

LordRiffenstein
22 maart 2006, 13:08
Ben je dit jaar ook in Frankfurt? Dan kom ik even bij je op de koffie! (lees: pint)

Morris

Make that 2 :)

Analie-G
22 maart 2006, 20:04
Make that 2 :)

hahaha , als ik er zou zijn absoluut .,....Maar ik heb optredens staan met Sphere of Souls...... :rockon:

FrankS
23 maart 2006, 16:19
donders mooi setje!!! (vinden de buren dat ook? ;))

ben benieuwd volgende week zondag..

Analie-G
23 maart 2006, 21:42
donders mooi setje!!! (vinden de buren dat ook? ;))

ben benieuwd volgende week zondag..

haha , ik speel bijna niet hard hoor thuis ......heel af en toe als ik wat uitprobeer dus mijn buren hoor je zekers niet klagen. Gelukkig klinkt de Powertone op zacht volume ook super dus .....

Zondag wordt gaaf !!!
Gr,
A+

Das Schaap
3 april 2006, 12:23
Was zeker gaaf zondag, je klonk lekker man. Jullie hadden sowieso een betere mix dan Vanden Plas gewoon. :satisfie: Heb niet je rack van echt dichtbij bewonderd, maar je had er nog 2 ENGL cabs op aangesloten staan ? Of zag ik het verkeerd. :)

vester86
3 april 2006, 12:37
shit man, daar had ik bij willen zijn, maar ik kon niet :(
hoe was vanden plas eigenlijk?

Tristan
3 april 2006, 12:48
Hee Anand! Ik kom misschien wel even kijken in Helmond, bij jullie cd release showcase. Ik heb Kees hier al over gemaild, dus dan hoor ik de details wel via hem.
Ik vroeg me eigenlijk iets af, na het lezen van jullie eerste interview:
Jij en Rob zijn nu dus endorser van Nik Huber gitaren? :rockon:
Maar wat mij verbaasde is dus dat er ook gezegd werd dat jij nu endorser bent van Koch amps, want ik dacht dat jij toch een beetje op zoek was naar een nieuwe amp.
Welke merken heb je tot nu toe allemaal getest en welke amps vond je vet klinken?

Analie-G
5 april 2006, 00:46
Was zeker gaaf zondag, je klonk lekker man. Jullie hadden sowieso een betere mix dan Vanden Plas gewoon. :satisfie: Heb niet je rack van echt dichtbij bewonderd, maar je had er nog 2 ENGL cabs op aangesloten staan ? Of zag ik het verkeerd. :)

Nee hoor, ik had er 3 Koch boxen staan.........de onderste 2 waren voor de fx en de bovenste speaker was mijn dry...

Gr

Analie-G
5 april 2006, 00:54
Hee Anand! Ik kom misschien wel even kijken in Helmond, bij jullie cd release showcase. Ik heb Kees hier al over gemaild, dus dan hoor ik de details wel via hem.
Ik vroeg me eigenlijk iets af, na het lezen van jullie eerste interview:
Jij en Rob zijn nu dus endorser van Nik Huber gitaren? :rockon:
Maar wat mij verbaasde is dus dat er ook gezegd werd dat jij nu endorser bent van Koch amps, want ik dacht dat jij toch een beetje op zoek was naar een nieuwe amp.
Welke merken heb je tot nu toe allemaal getest en welke amps vond je vet klinken?

Rob en ik zijn inderdaad endorsers van Nik Huber Guitars....ik kreeg em helemaal gratis en Rob 50% korting.

Ik ben naast Nik Huber ook endorser van Koch Amps waarvan ik momenteel de Powertone 2 gebruik en de bijbehorende 4x12`` kasten. Ik vond em afgelopen 2 shows super klinken en ook in de mix heel goed te horen.
Het enige is dat ik de mid er volledig in moet draaien terwijl Bas / treble / presence allemaal op neutraal staan ...houd dus in dat het voor mijn smaak op dit moment te weinig mid heeft.

Ik wil iets met een aggressieve mid , maar ook een mooie toon.

Getest tot zover :
- Bogner Uberschall : heerlijk gewoon !!! Mischien bonkt het laag iets te veel ...moet em nog enkele malen uitproberen.
- Kitty Hawk Eagle top : Ik was voor Koch altijd endorser geweest van Kitty Hawk . Voordeel was dat ik ze heel goed ken persoonlijk en ze makkten alles dan ook zoals ik het wilde hebben. Dus komende zaterdag weer naar Duitsland en gaan we proberen om de nieuwe Eagle meer aan mijn wensen te laten voldoen.....

T.o.v de Koch was ik opeens heel duidelijk te horen met de repetities met de Eagle....met de Koch was ik niet zo goed te horen. Alleen vind ik de Kitty Hawk momenteel nog te neusig......een beetje a la Van Halen zijn oude aggressieve mid geluid maar dan net teveel `neus` erin...hihihi

Gr,
A+

Tristan
5 april 2006, 21:55
@Anand: Dat is wel cool zeg, ik wist niet dat Kitty Hawk nog bestond. In het Dumble topic werd er ook nog iets gezegd over een bepaald type versterker van hen, dat dat gewoon een soort Dumble clone was enzo.
Kan je die (nieuwe) Kitty Hawks ook ergens in Nederland testen?
Welke amps heb je nog meer op het oog, welke wil je nog meer testen?

Analie-G
5 april 2006, 22:51
@Anand: Dat is wel cool zeg, ik wist niet dat Kitty Hawk nog bestond. In het Dumble topic werd er ook nog iets gezegd over een bepaald type versterker van hen, dat dat gewoon een soort Dumble clone was enzo.
Kan je die (nieuwe) Kitty Hawks ook ergens in Nederland testen?
Welke amps heb je nog meer op het oog, welke wil je nog meer testen?

Hmm, Dumble lijkt me erg sterk ...die Eagle van kitty Hawk is heel gemeen wat toon betreft ...absoluut niet bedoeld om mooie dingen mee te spelen en de Dumbles zijn wel degelijk erg mooi van klank....

Als ik de Kitty Hawk zo kan krijgen zoals ik em wil ..waarom niet dan op Kitties Hawk spelen ...hihihih

In Ned kan je de Kitties niet testen....ik zal ook de enige zijn die de nieuwe eagle krijgt en mijnes zal dus ook anders zijn dan de standaard Eagle...

Ik ga nog wel de nieuwe Koch Supernova uitproberen ...voor de rest ff verder zoeken tenzij de Kitty Hawk helemaal te gek wordt !