PDA

View Full Version : Pickup-vraag #134862



ArjenP
21 maart 2006, 12:52
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld op dit forum, maar kreeg geen reacties, dus probeer het nog maar een keer.

Ik heb een Ibanez SC420 (erg lekker gitaartje), maar wil de pickups vervangen. Ikzelf zat te denken aan Seymour Duncan's of DiMarzio's, een high output pup in de brug en een warme in de nek positie voor blues. Welke bevelen jullie me dan aan? Ik wil er goed Iron Maiden mee kunnen spelen, maar ook Guns 'n Roses, AC/DC, Saxon, Van Halen, Thin Lizzy, etc.

De eigenschappen van m'n gitaar: Solid mahogany body, maple neck, rosewood fingerboard. Moet ik daar rekening mee houden?

Ik heb op de site van Seymour Duncan al naar de nodige samples geluisterd, maar hoor niet bijster veel verschil tussen de verschillende pickups.

Hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.

PS. Weten jullie nog sites waar je meer samples van de verschillende pickups kunt beluisteren, en ook van DiMarzio? Want op de DiMarzio site kan ik niks vinden. :chicken:

Orpheo
21 maart 2006, 12:53
jb of superdistortion in brug.

jazz of air norton in hals.

Dick Wolkendeck
21 maart 2006, 12:58
PS. Weten jullie nog sites waar je meer samples van de verschillende pickups kunt beluisteren, en ook van DiMarzio? Want op de DiMarzio site kan ik niks vinden. :chicken:

Ehh even blijven klicken op die DiMarzio site! Kies bv humbuckers, dan high output, dan bv D-sonic en kies dan SOUND. Dan krijg je een soundclip.

ArjenP
22 maart 2006, 21:09
jb of superdistortion in brug.

jazz of air norton in hals.

Mkaay, heb ook ff dat topic over de JB/Jazz combi doorgespit en ik denk dat dit is wat ik zoek. En hoe doet deze het in een mahogany solid body? Niet té schel?

Orpheo
22 maart 2006, 21:13
Mkaay, heb ook ff dat topic over de JB/Jazz combi doorgespit en ik denk dat dit is wat ik zoek. En hoe doet deze het in een mahogany solid body? Niet té schel?

bij nader inzien; t kan ietwat schel worden. ik zou dus gaan voor de superdistortion/air norton combi. dan zit je zeker goed. als je al een heldere sound heel lekker vindt, is de JB ook een goeie.

G.G.
22 maart 2006, 21:14
Mkaay, heb ook ff dat topic over de JB/Jazz combi doorgespit en ik denk dat dit is wat ik zoek. En hoe doet deze het in een mahogany solid body? Niet té schel?

Mahonie heeft van zichzelf al een warme klank, dus dat zou niet echt veel kwaad kunnen denk ik. Heb zelf de JB is een elzen body zitten en vind dat zelfs niet al te schel. Zou dus prima moeten kunnen denk ik.

drap
22 maart 2006, 21:15
Ik weet niet of ze ook soundsamples op hun site hebben, maar ik zou zeker es kijken naar Bare Knuckle elementen. PRS heeft wel soundsamples op hun site, klinken ook ontzettend goed, maar teringduur

Orpheo
22 maart 2006, 21:17
Mahonie heeft van zichzelf al een warme klank, dus dat zou niet echt veel kwaad kunnen denk ik. Heb zelf de JB is een elzen body zitten en vind dat zelfs niet al te schel. Zou dus prima moeten kunnen denk ik.

niet helemaal waar. kijk maar naar een sg. een dun mahoniebody is wel warm, maar heeft heel heel veel bite.

G.G.
22 maart 2006, 22:23
niet helemaal waar. kijk maar naar een sg. een dun mahoniebody is wel warm, maar heeft heel heel veel bite.


:)

Dat zeg ik toch? Begrijp jij mij niet, of begrijp ik jouw reactie niet?



:)

Orpheo
22 maart 2006, 22:29
:)

Dat zeg ik toch? Begrijp jij mij niet, of begrijp ik jouw reactie niet?



:)


je zegt dat mahonie heel warm is, maar dat is niet helemaal waar. bv een gitaar die even dik is als een les paul, van mahonie, is heel warm in tone, maar een gitaar zo dik als een sg is bv veel minder warm. vergelijk een full mahonie LP maar met een sg....

Wizz
22 maart 2006, 22:54
Di Marzio PAF in de nek en PAF Pro in de brug. of Evolution in de nek en Super Distortion/Tone Zone in de brug. Di Marzio rules in Ibanezzen, ze hebben groot gelijk dat ze er bij Ibanez zelf ook voor kiezen in hun meeste duurdere modellen.
Persoonlijk vind ik Seymour dan weer beter om Gibsons n Fenders te pimpen. Net nog een Hotrails in een Mexican Standard Tele gezet, en met die gitaar blaas je nu iedereen van het podium.... :rockon:

:hippie: Wizz