PDA

View Full Version : Clip: Ibanez DML



Mitch
20 maart 2006, 23:03
Zoals beloofd, een eerste clip ! Ik heb sinds kort een Hi MD recorder met mini-mic, niks bijzonders qua dynamiek en bereik dus, maar verdomd makkelijk en de geluidskwaliteit is niet eens zo slecht als je van zo'n mini mic zou verwachten. Let alleen niet op de krakende vloer ;)
Hoe dan ook: naar aanleiding van de DML spraakverwarring in een ander topic: er is maar één DML en dat is die heerlijke trapdoos van Ibanez. Die voegt dus geen modulatie toe aan de delays, hij moduleert de delaytijd. Bij korte delaytijden resulteert dat dus in chorus/flanger, bij langere delaytijden en kleine modulatie resulteert dat in smaakvolle delay+modulatie, bij lange delaytijden met extreme modulatie geeft dat geweldige effecten


Hier de link naar de pagina waar de link nar de clip én de beschrijving op staan:
http://www.uncledig.com/content/view/377/52/

Veel plezier ermee.

Fuhgawz
21 maart 2006, 10:07
Leuke clip Mitch! ;) Het soort geluiden wat jij op het einde van de clip maakt wil ik ook wel eens doen met mijn DML20. De reacties zijn dan altijd in de richting van "What the f...!?". Ik vind het ook leuk om dat ding te laten oscilleren en vervolgens met de speed en width knopjes te kloten. Je kunt iig hele freaky geluiden maken met die dingen, maar de 'gewone' delay-functie klinkt ook nog altijd erg lekker. Volgens mij zijn het best wel ondergewaardeerde pedaaltjes.

Quink
21 maart 2006, 11:21
Cool dit! Het is echt veel leuker als je een pedaal ook kunt horen. Veel duidelijker. Hoe goed omschreven een bepaald effect ook is, zo is het meteen te horen.

Mitch
21 maart 2006, 16:17
Thanx gentlemen ! De DML is in het algemeen zeker geen ondergewaardeerd apparaat, hooguit een beetje onbemind hier wegens de pro-analoge-delay-politie ;) Ik moet zeggen dat het zeker niet zo'n warm klinkende delay is als een DM2, of dichter bij huis: AD9 en DE7, maar hij is zeker niet kil. En vooral de setting met een vleugje modulatie is heel sfeervol. Toen ik thuis nog een amp had staan werd de kat er in ieder geval heel erg flex van :satisfie:

Anyhow, ik zal zeker vaker effects clips gaan opnemen als ik tijd heb en/of trapdoosjes te leen of zo. De recorder zal ook zeker worden meegesleept naar winkels of meetings in het vervolg !

BartL
21 maart 2006, 23:20
Echt ontzettend vet :)

Lijkt mij de ideale vervanger voor mijn DE-7 + RC-99. Delay & Chorus/Flange onder 1 knopske :cooler:

Edit: Oowjah, Thnx voor het opnemen ;)






Edit2: Hoe klinkt deze ivm de DML10 en DML20? Doen ze wel ongeveer hetzelfde?

Mitch
22 maart 2006, 09:25
Als je inderdaad vaak de combi chorus + delay gebruikt is een DML een prima oplossing. Om te schakelen van een pure chorus naar een pure delay en tussenstanden daarvan moet er wel aan wat meer knoppen gedraaid worden, maar als je een beetje ervaring krijgt met het ding lukt ook dat snel.
Ik heb zelf de DML en de DML10. De DML20 heb ik ook wel eens gehoord. Verschil in mogelijkheden is het verschil in de voorkeuzeknop van het delaytijd-bereik. Bij de DML zijn dat drie standen (ultrakort voor chorus/flange, kort voor slapbak + chorus en lang voor alles daarboven), de DML10 heeft 4 standen en de DML20 6 standen en iets van 100ms meer delaytijd. De DML20 gebruikt dacht ik ook een andere chip en ik had toen de vage indruk dat die iets helderder klonk. Ik zeg bewust 'vage indruk', want ik heb ze toen niet ge-A/B'ed.

schizo910
22 maart 2006, 10:01
Echt ontzettend vet :)

Lijkt mij de ideale vervanger voor mijn DE-7 + RC-99. Delay & Chorus/Flange onder 1 knopske :cooler:

Edit: Oowjah, Thnx voor het opnemen ;)






Edit2: Hoe klinkt deze ivm de DML10 en DML20? Doen ze wel ongeveer hetzelfde?

Doe je je RC-99 weg?

BartL
22 maart 2006, 10:10
Mocht ik een DML kunnen vinden & kopen, dan waarschijnlijk wel jah. Hoeveel geef je ervoor? ;) Hehehe...

schizo910
22 maart 2006, 11:39
Mocht ik een DML kunnen vinden & kopen, dan waarschijnlijk wel jah. Hoeveel geef je ervoor? ;) Hehehe...

Hmmm, ik ben zo verschrikkelijk verslaafd aan de mijne dat ik bang ben dat, mocht hij ooit stuk gaan, ik geen 2e kan vinden... Laat het me tegen die tijd i.i.g. even weten!

Mitch
22 maart 2006, 12:25
Denk dat de RC99 inderdaad meer ondergewaardeerd is dan de DML serie :sssh:

schizo910
22 maart 2006, 12:54
Denk dat de RC99 inderdaad meer ondergewaardeerd is dan de DML serie :sssh:

Dat is echt de enige constante factor op m'n board. De RC99 en Tech21 XXL zijn de pedalen die continu aanwezig zijn, al heb ik met de XXL een haat liefde verhouding en begint ie op te raken...

Zojuist is m'n HWA SchizoBoozzfust door meneer de postbode gebracht... Ik kan niet wachten tot ik hem kan testen zal zo even een draadje openen met een foto van het kastje...