PDA

View Full Version : Nieuw hier, en een raar geluid



Steven.
20 maart 2006, 19:38
Hallo iedereen, ik ben Steven en nieuw in de gitaar wereld, ik ben opzoek gegaan naar een gitaar forum omdat ik met een probleem zit...
Ik beschik niet over een superdure gitaar, maar ik moet het dan ook nog allemaal leren...
Ik hoop hier in ieder geval heel wat vraagtekens op te lossen en dat jullie het niet al te erg vinden dat ik in jullie ogen waarschijnlijk domme vragen zal stellen. :)

Maar ik zit met het volgende : Ik ben begonnen met het leren van vier hoofdakkoorden : A, E, D en G hoewel ik nog wat traag ben klinkt het wel allemaal goed, maar daarstraks vond ik de begintabs van de "white stripes - seven nation army" ik speel dit op de dikke 'E' snaar, maar hoewel het juist klinkt, heb ik enorm veel last van 2 rare geluiden :
(ik wil wel even meedelen dat ik nog niemand heb gevonden die me eens wil voordoen hoe je de snaren met je linkerhand moet aanraken, misschien licht de fout dus bij mij)

het eerste geluid is wanneer ik mijn vinger van de snaar haal om naar de volgende fret te gaan, ik druk de snar in, raak met men rechterhand de snaar aan, en haal dan men vinger van de snaar met men linkerhand, op dat ogenblik blijft de snaar dan even aan men vinger plakken waardoor deze opeens de toon verandert...

Het 2e geluid is wanneer ik dan op een andere manier probeer te spelen door met men vinger over de snaar te schuiven, ik weet eigelek dan ook ni goed hoe je het juist doet. door de ribbeltjes in de snaar (omwikkeling) krijg ik dan een geluid zoals je de rits van je jas toe doet...


Ik hoop dat iemand me soms even hieruit kan helpen, speel ik verkeerd? of smeren jullie soms iets op de snaren ofzo ?
In ieder geval al bedankt, met vriendelijke groeten
Steven

hendrix2
20 maart 2006, 20:21