PDA

View Full Version : welk(e) effect(en)



EddyVK
20 maart 2006, 11:56
Hi peoples, hoop dat dit hier niet off topic is, maar welke (goedkope) effectjes kunnen jullie aanbevelen aan een amateurke like myself? Zou graag o.a. de sustain(?) van Santana en de slide van Chris Rea uit m'n Squierke krijgen... thx in advance voor de tips, Ed

robert-gitarist
20 maart 2006, 11:59
Behringer pedalen :D

E-J
20 maart 2006, 12:19
Behringer pedalen :D

Ja, die zijn echt te gek :rockon:

Harry
20 maart 2006, 12:46
de slide van Chris Rea zit niet in een pedaaltje.....

EddyVK
20 maart 2006, 12:55
Behringer pedalen :D
euh... ok... en welke Behringer(s) dan voor die sustain en zo aub?

zx81
20 maart 2006, 13:01
DeSucker pedaaltje, en een Talentbooster.

EddyVK
20 maart 2006, 13:07
de slide van Chris Rea zit niet in een pedaaltje.....
euh... die slide zelf niet... maar die klank zal toch niet enkel alleen z'n gitaar en versterker zijn denk ik... zal toch wel een pedalleke tussenzitten?

fullorder
20 maart 2006, 13:12
lekker veel wijzer word je hiervan he? :D

EddyVK
20 maart 2006, 13:17
tja.... zal dan maar 'ns naar die DeSucker en Talent dinges gaan kijken zeker... thx anyway...

Globetrotter
20 maart 2006, 13:24
Hoi!

Achja, die Behringer pedaalkes worden nogal afgekraakt... kan der niet echt over meespreken want heb ze nog nooit geprobeerd, maar als iedereen der zo negatief over doet, zal 't wel niet zo bijster vet zijn denkik. Anderzijds kosten ze ook niet gigantisch veel en kan 't zijn dat ze voor jou wel voldoende zijn... Ik heb ook al eens gedacht der ééntje te gaan uitproberen... Voor sustain zou ik dan compressor sustainer gaan zoeken en dan een overdrive of distortion pedaaltje en je kan al een eind springen qua sound. Misschien ook de 2de hands markt wat in de gaten houden, want je hebt genoeg gearfreaks op de wereld die (neerkijkend op Behringer dingen:) ) een duurder pedaal van 1 of ander merk (bv. boss) kopen en dan tot de vaststelling komen dat 't toch niet echt hun ding is... En dan kan je soms wel eens een koopje doen! Vooral ebay duitsland in de gaten houden, komt regelmatig wel eens iets voordelig op!
Cheers,

Bart

jpb
20 maart 2006, 13:36
de slide van Chris Rea zit niet in een pedaaltje.....
En de sustain van santana ook niet (zit in z'n amp)

Harry
20 maart 2006, 13:56
euh... die slide zelf niet... maar die klank zal toch niet enkel alleen z'n gitaar en versterker zijn denk ik... zal toch wel een pedalleke tussenzitten?

wat ik van hem ken is gewoon een strat met een goede cleane versterker (twin reverb o.i.d.)

EddyVK
20 maart 2006, 13:59
Thx, Globetrotter, toch 1 antwoord waar 'k iets mee vooruit ben, zal idd die behringer dingen eens proberen... Cheers!

robert-gitarist
20 maart 2006, 18:21
Thx, Globetrotter, toch 1 antwoord waar 'k iets mee vooruit ben, zal idd die behringer dingen eens proberen... Cheers!

:seriousf:
Succes..je kunt ze niet testen want doen ze niet aan.Ik heb paar Behringer pedalen en is echt creap behalve een paar..Die zijn wel leuk en bruikbaar.
Ik bedoelde het min of meer als grapje maar goed...Als je ff iets meer info geeft over wat je budget is en wat je exact zoekt..desnoods aan een mp3 link ofzo.Ik kan duizend en een pedalen op noemen die leuk zijn enzo.

fullorder
20 maart 2006, 18:25
Ik kan duizend en een pedalen op noemen die leuk zijn enzo.

Allemaal kopen! En er dan een pedalboard voor bouwen ;)

robert-gitarist
20 maart 2006, 18:33
Allemaal kopen! En er dan een pedalboard voor bouwen ;)

Hehehe tonesuck city word het dan haha ;)
Je zult zoveel pedalen hebben..damn dan kun je wel stellen dat je té veel GAS hebt..

FruscianteFan
20 maart 2006, 18:55
Hoi!

Achja, die Behringer pedaalkes worden nogal afgekraakt... kan der niet echt over meespreken want heb ze nog nooit geprobeerd, maar als iedereen der zo negatief over doet, zal 't wel niet zo bijster vet zijn denkik.Tuurlijk worden ze afgekraakt.. die mensen hebben allemaal veel te veel geld uitgegeven aan dure pedaaltjes en dan komen er ineens van die goedkopere dingen op de markt ;)

Nee serieus, zo slecht zijn die behringers niet, maar het schijnt dat je van de chorus, flanger en phaser enzo af moet blijven.

robert-gitarist
20 maart 2006, 19:18
Nja het nadeel van die Behringer dingen is dat ze ruisen..zeg maar behoorlijk ruisen.Zoals die EQ.Die ruist als de ziekte bij me..acoustic modulator ook maar heel klein beetje.Tube Overdrive is prima..lekkere overdrive en komt heeeeel erg dicht in de buurt van de Boss Super Overdrive.De Ultra Tremelo is ook goed te gebruiken...lekkere tremelo is dat(gebruik ik zelf ook nog steeds) en ja die Flanger lijkt echt nergens na..Klinkt echt niet als een Flanger zelfs...
Kortom paar dingen zijn leuk maar je kunt beter sparen voor een 2de hands Boss pedaal ;) Kosten wel 2 keer zoveel maar heb je meer kwaliteit enzo :)

FruscianteFan
20 maart 2006, 19:27
Die EQ ruist inderdaad als een gek. Ik kan hem zelfs niet vóór DS-1 doen omdat het dan een hoop herrie geeft. Maar ik vind die EQ wél fijn, gewoon om vooral de mids te filteren en bass+treble te boosten. Ik heb sinds zaterdag de Blues Overdrive en die is echt heerlijk :)

robert-gitarist
20 maart 2006, 19:32
Die EQ ruist echt als de ziekte he..echt asociaal man...Ik vind hem ook niet echt lekker om mee te klooien...Ik ga binnekort kijken na een MXR EQ of Boss EQ.Ik kan met die Behringer echt niks..heb alles geprobeerd,effectloop,voor me distortion voor me....echt niks...Maar goed zal eens kijken hoe ie doet met een Noise Gate er achter(heb voor een prikkie een Boss NS-2 gekocht en die haald zelfs de ruis van me Randalls weg :D super ding )

vinni
20 maart 2006, 22:11
Denk toch echt dat je zelf moet gaan zwoegen.

Met andere woorden....oefenen, oefenen, oefenen...

Wellicht dat een compressor wil helpen bij de sustain.


Vinni

telecastermaster
21 maart 2006, 14:43
Hee gasten, kunnen jullie EddieVK niet een beetje een fatsoenlijk antwoord geven waar die iets aan heeft, ipv de topic om te toveren in een Behringer-bash topic en EVK in de maling te nemen?

Ik snap wel dat zijn vraag nogal onduidelijk is, maar iedereen is beginner geweest!

EddyVK
22 maart 2006, 09:04
Hee gasten, kunnen jullie EddieVK niet een beetje een fatsoenlijk antwoord geven waar die iets aan heeft, ipv de topic om te toveren in een Behringer-bash topic en EVK in de maling te nemen?

Ik snap wel dat zijn vraag nogal onduidelijk is, maar iedereen is beginner geweest!

euh... ben misschien nogal onduidelijk geweest, maar ik ben dan ook idd een beginnerke... om wat meer duidelijkheid te scheppen: als beginnerke en amateurke ben idd op zoek naar een paar goedkope pedallekes waarmee dat 'k wat lawaai kan maken (alla Santana en Chris Rea) en da's dan ook m'n enige ambitie: lawaai maken... R.E.S.P.E.C.T. voor iedereen die wel de moed en de ambitie heeft om de nieuwe Jimi Hendrix te worden, maar ik heb daar dus noch de ambitie, noch de moed en zekere ook niet het talent voor... Anyway, ik ga mij dus kortelings een paar van die Behringer dingetjes aanschaffen... Thx for the help :-)
Ed

Nitefly7
23 maart 2006, 02:01
hallo daar,

voor de sustain van Santana zou je 'n gitaar met wat massa moeten hebben, op m'n Parker en (voorheen Sunn Mustang) Frankenstrat krijg ik 'n acceptabel Santana geluid, maar met m'n Godin LGX (Mahonie body, maar niet té zwaar) en Seymour Duncan Jazz (Hals-)element, krijg je toch het toch nét iets zingender en sustainendert :satisfie:


misschien is een 2ehands PRS Santana SE een leuk vooruitzicht ?
want voor de prijs van 5 Behringer pedalen heb je toch alweer 1/4 of 1/5 Santana, met dat verschil dat je die gitaar niet wilt ruilen voor...een ander Behringer pedaal....
2e hands: 300 euro?

en heb je al eens aan een POD 2.0 gedacht (kosten ook geen hol meer), het is geen superdynamisch ding, maar kan misschien wel de dingen die jij wilt... ?
2e hands: MAXIMAAL 150 euro, nieuwprijs is 170 ofzo...
Behringer's V-AMP is ook wel tof misschien, daar zitten "Behringer" effecten in... En ik vond 'm op sommige vlakken fijner dan de POD 2.0...overall was de Line6 íets beter, maar een V-amp (er is ook een pedalversie van voor €50 euro ofzo....) heeft ook wel iets, zeker als je niet teveel "talent" denkt te hebben voor muziek, dan is het eigenlijk (...en hier gaan mensen boos om worden!!!)...


Zonde van het geld





als je voor Chris Rea/Santana toon gaat, moet je weten dat beide heren (Santana in ieder geval) zelf eigenlijk bijna geen pedalen gebruiken: Santana heeft een T-Rex Replica (delay) en een wah-wah (op foto's lijkt het bijna een Schaller-wah...), maar een sustainrijke PRS en geweldige versterkers (hoewel ik niet weet hoeveel er nu waar is van de Koch-mythe....)... it's all in the fingers/slide/pick...


(alla Santana en Chris Rea) en da's dan ook m'n enige ambitie: lawaai maken... R.E.S.P.E.C.T. voor iedereen die wel de moed en de ambitie heeft om de nieuwe Jimi Hendrix te worden, maar ik heb daar dus noch de ambitie, noch de moed en zekere ook niet het talent voor... Anyway, ik ga mij dus kortelings een paar van die Behringer dingetjes aanschaffen... Thx for the help :-)

als je dan tóch gaat voor effecten, ga dan in plaats van "een paar van die Behringers" voor 1 of 2 tweedehands Boss-pedalen, CS-3 vind je heel veel (omdat niemand ermee kan omgaan, ik heb er ook 1 verkocht), maar de "Behringer CS-3" is nóg lawaaiiger...
De Behringers die ik vorig jaar op de Musikmesse probeerden, piepten en knarsten en zoemden/ruisten écht afschuwelijk....

of een POD/V-AMP...



het woord lawaai vind ik bij beide heren niet geheel gepast, bij lawaai denk ik eerder aan Rammstein (wat ik best ok vind)/nu-metal of Dimmu Borgir (wat ik af-schu-we-lijk vind)/thrashmetal en zelfs heavy metal (waar ik ook niet echt warm voor loop af en toe)...

Hendrix en fuzz-dingen, dát is ook écht lawaai... :rockon:


en vooral blijven sparen (of 'n Studentenrekening met 'makkelijk roodstaan' openen): mijn ervaring is dat een (duur) pedaal waar je écht voor gaat en waar je naartoe werkt/studiefinanciert veel dankbaarder is dan, ff-snel kijken wat ik nú denk te willen, omdat het "zo'n koopje is"...

ik ben van PLAN om nog maar 1 pedaal per maand aan te schaffen....maar ik heb alweer wat 'koopjes' gezien......

potverdikkie

EddyVK
24 maart 2006, 10:50
hey Nitefly, thx for your reply :-)
die V-Amp van Behringer lijkt mij idd wel iets, net gecheckt op hun website...
wat betreft de "kwaliteit" van die Behringer dingen maak ik mij niet te veel zorgen, voor mij is gitaarspelen puur hobby en maakt dat niet zo veel uit als dat wat minder klinkt (de rest van m'n spullen, squier strat en samick amp zijn navenant), als 'k maar wat kan "scheuren" :-)
met lawaai bedoelde ik eigenlijk letterlijk lawaai: heb m'n squierke nog niet zo lang en heb voordien enkel maar akoestisch gespeeld, dus als 'k nu m'n versterkerke open draai maakt dat idd letterlijk lawaai :-)
Ed

Nitefly7
26 maart 2006, 15:37
V-amp is wel leuk ja, glad to be of help :) :soul: