PDA

View Full Version : Help!! probleem met strat..



P.P.L.
19 maart 2006, 23:18
Hallo, Ik heb laatst een 54 reissue strat (japan) aangeschaft..en heb het volgende probleem...Als ik de Lage E snaar op de 12de fret bespeel, is de toon
niet constant..ik bedoel er zit een soort wave in de toon..de toon gaat dus op en neer.Ik vind dit heel vervelend, en heb het idee het ook anders kan..
Het probleem heb ik niet bij alle snaren.. heb al veel geprobeerd, maar het blijft...Hoe komt dit?? waar komt het door?? En in godsnaam!!! Hoe kom ik ervan af???

Hoop dat iemand mij dit kan vertellen..

schizo910
20 maart 2006, 10:06
Misschien niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik zou terug gaan naar de zaak waar je hem hebt gekocht en vragen of ze hem even willen afstellen voor je.

Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum. Zoek naar: "intoneren", misschien dat je dan ook nog bruikbare tips vindt.

fred dons
20 maart 2006, 10:12
klinkt als een "wolfetone" of meer correct genoemd stratitis, dan staan je pickups te hoog en trekt de magneet te hard aan je snaar en hierdoor kunnen sommige snaren vals gaan klinken.
dit kun je eenvoudig testen door je pups iets lager te schroeven

bij een intonatie probleem zal je toon constant vals zijn

vulvasonic
20 maart 2006, 19:51
Niks meer aan te doen. Geef de gitaar maar aan mij, ben je van het probleem af! ;)

Trocar
20 maart 2006, 23:57
klinkt als een "wolfetone" of meer correct genoemd stratitis, dan staan je pickups te hoog en trekt de magneet te hard aan je snaar en hierdoor kunnen sommige snaren vals gaan klinken.
dit kun je eenvoudig testen door je pups iets lager te schroeven

bij een intonatie probleem zal je toon constant vals zijn

Is het waar dat dit alleen bij singlecoils voor komt?

Orpheo
21 maart 2006, 00:02
Is het waar dat dit alleen bij singlecoils voor komt?

nee, tuurlijk niet. logisch toch? een humbucker kan dat toch ook doen, te hard aan de snaar trekken omdat ie (te) hoog staat? vooral bij de hele hotte pups kan dat optreden. hotte pups hebben vaak een loeisterke magneet. bv de x2n. ik noem er maar eentje.

Trocar
21 maart 2006, 00:14
nee, tuurlijk niet. logisch toch? een humbucker kan dat toch ook doen, te hard aan de snaar trekken omdat ie (te) hoog staat? vooral bij de hele hotte pups kan dat optreden. hotte pups hebben vaak een loeisterke magneet. bv de x2n. ik noem er maar eentje.

Okay, dat vroeg ik me dus af.
Ik zocht op stratitis, en dan kom je sites tegen waar zoiets staat:

"Most" humbuckings and P-90's with bar magnets under the coils do not have stratitis. It mainly applies to single coils with actual magnet polepieces. However it is these magnet polepiece type pickups that produce the clear, natural and glassy tones that we all love so much.