PDA

View Full Version : Goede westerngitaar ca. tussen 300-600



}{Metalmaster}{
19 maart 2006, 22:41
Hallo.
Mijn moeder zij is een keertje van: ''Als jij een westerngitaar wil?? Wil ik best wel meebetalen''. Maar ze zij daarna wel dat ze een goede wilde. Weten jullie wat over een lekkere, goedspelende, goede westerngitaar?
zeg het maar :p

Greetz MetalMaster

Droffie
20 maart 2006, 13:30
Hallo.
Mijn moeder zij is een keertje van: ''Als jij een westerngitaar wil?? Wil ik best wel meebetalen''. Maar ze zij daarna wel dat ze een goede wilde. Weten jullie wat over een lekkere, goedspelende, goede westerngitaar?
zeg het maar :p

Greetz MetalMaster

Blue Ridge schijnt goede kwaliteit te leveren voor zachte prijzen.
Zeker de moeite waard om eens te proberen.

Voor rond 600 Euro heb je wel een solid body met spruce toppie van Blue Ridge.
Wel eerste even proberen, solidbody alleen geeft geen garantie voor goede tone.

Grappig overigens dat een Metalmaster een westerngitaar wil. :D

gertdm
20 maart 2006, 13:38
of n Ayers....ook erg goed, solid gitaren met Fishman ingebouwd meestal...de moeite waard hoor :)

arjanb01
20 maart 2006, 13:39
of n Ayers....ook erg goed, solid gitaren met Fishman ingebouwd meestal...de moeite waard hoor :)

Crafter, met ceder bovenblad! volle warme toon :) inclusief fishman element, 530 euro

Tristan
20 maart 2006, 13:58
Blue Ridge schijnt goede kwaliteit te leveren voor zachte prijzen.
Zeker de moeite waard om eens te proberen.

Voor rond 600 Euro heb je wel een solid body met spruce toppie van Blue Ridge.
Wel eerste even proberen, solidbody alleen geeft geen garantie voor goede tone.

Grappig overigens dat een Metalmaster een westerngitaar wil. :D

+1 Metal Master wil zeker aan de vrouw. Ik zie hem al staan onder het raam van ene schone deerne... :rockon:
Ennuh wat betreft Blueridge, die vind ik heel erg goed, zeker voor dat geld, want ze hebben echt een mooi karakter en een goede klank. Ik vind dat al die Koreaanse/Japanse/Canadese gitaren veel minder goed klinken. Crafter, sommige Yamaha's, Landola, Seagull, Cort, Simon & Patrick, etc etc, zijn wat mij betreft veel minder goed.

Droffie
20 maart 2006, 14:13
+1 Metal Master wil zeker aan de vrouw. Ik zie hem al staan onder het raam van ene schone deerne... :rockon:

Nothing else matters te spelen....:D

Ik ben ook niet kapot van Crafter. Ik heb er een aantal bespeeld op de geardag maar vond er geen een goed. Overigens vond ik de Takamines uit de zelfde prijsklasse veel lekkerder spelen en klinken.

gertdm
20 maart 2006, 17:06
ja jongens, maar die Ayer is een geheel massieve gitaar :)

Picker
20 maart 2006, 18:06
ja jongens, maar die Ayer is een geheel massieve gitaar :)

Nou ja, toch wel hol van binnen mag ik hopen...!

:satisfie:

Droffie
20 maart 2006, 18:10
Nou ja, toch wel hol van binnen mag ik hopen...!

:satisfie:

Probeer je eens voor te stellen hoe zwaar dat zou zijn om je nek. Een solidbody akoestische gitaar...:seriousf:

--=HANS=--
20 maart 2006, 19:05
plok plok :seriousf:

gertdm
20 maart 2006, 19:26
Ik ben er toch van onder de indruk, van die Ayer gitaren....voor het geld dat je er voor neer moet leggen, is t meer gitaar dan ik elders ben tegengekomen.
Probeer t uit zou ik zeggen....:)

Massief...:)

Flipkoos
20 maart 2006, 22:52
Ik ga toch weer ff pleiten voor de gitaren uit de Godin-fabriek. Vooral Simon and Patrick & Seagull.
Heel erg mooi en goed afgewerkt voor een prima prijs. Alleen de klank, dat vind je fantastisch, of helemaal niks...
Ik heb zelf een ceder-mahonie SP met Fishman Acoustic Matrix Natural I en da's toch wel erg mooi. Heeft me al met al (tweedehands) niet meer dan 250 euries gekost.
Wat krijg je daar nog voor?

Ennuh...doe mij ook es zo'n moeder?!

Tristan
21 maart 2006, 00:25
Ik ga toch weer ff pleiten voor de gitaren uit de Godin-fabriek. Vooral Simon and Patrick & Seagull.
Heel erg mooi en goed afgewerkt voor een prima prijs. Alleen de klank, dat vind je fantastisch, of helemaal niks...
Ik heb zelf een ceder-mahonie SP met Fishman Acoustic Matrix Natural I en da's toch wel erg mooi. Heeft me al met al (tweedehands) niet meer dan 250 euries gekost.
Wat krijg je daar nog voor?

Ennuh...doe mij ook es zo'n moeder?!

Moet je toch eens een Blueridge proberen, die zijn volgens mij trouwens volledig massief, net als die Ayers gitaren die mij ook heel interessant lijken.
Simon & Patrick, Seagull en al die andere door Godin gefabriceerde gitaren zijn dan toch echt een klasse minder. Voor 250 euro is het niet slecht natuurlijk, maar als je er een nieuw koopt dan ben je veel meer geld kwijt en dat zijn ze naar mijn idee met opties als de Bleuridge niet waard.

gertdm
21 maart 2006, 06:42
Zo is t, Tristan...

Droffie
21 maart 2006, 09:39
Ik ben er toch van onder de indruk, van die Ayer gitaren....voor het geld dat je er voor neer moet leggen, is t meer gitaar dan ik elders ben tegengekomen.
Probeer t uit zou ik zeggen....:)

Massief...:)

Wie verkoopt Ayers?

Ben wel benieuwd geworden.

gertdm
21 maart 2006, 10:08
De exemplaren waar ik op gespeeld heb staan in Kapelle (Zeeland) bij Den Dekker muziek. Ik geloof dat Voerman de imporeur is...misschien daar eens naartoe bellen voor een dealer-adres bij jou in de buurt :)
Het is echt de moeite waard hoor. Er zijn natuurlijk ook andere goede gitaarmerken in die prijsklasse, maar Ayer verraste me vanwege de klank en afwerking. Het is dat ik nu op duurdere gitaren speel, maar als ik minder te besteden had dan was Ayer goed in beeld. Ik ben altijd ook een fan van Furch geweest (en nog wel) maar Ayer presteert het om volledig massieve gitaren te bouwen voor relatief weinig geld.Zoals gezegd staat er in Kapelle o.a. een Grand Auditorium model van 1095 voor 550 omdat iemand hem na enkele maanden inruilde voor een Guild. Heerlijk fingerpick gitaartje. Buitenkansje als je niet zoveel te besteden hebt. Hij zal er ook wel niet lang meer staan haha.

Zie ook hun website ! http://www.ayersguitar.com/guitars.htm

Flipkoos
21 maart 2006, 10:45
Eerlijk gezegd nog nooit op een Ayers noch op een Blueridge gespeeld. Ik be heel benieuwd. Moet alleen ff sparen. Als je niet alleen gitarist maar ook organist en pianist bent worden al die instrumentjes best duur.
Maar ik zal ze eens gaan bespelen en beluisteren. Hoewel ik op dit moment nog best tevreden ben en dus niet persé wat nieuws hoef. (Bovendien slaat mijn vrouw mij de hersens in als ik weer met wat nieuws aankom...ze was al niet blij met de ovation hahaha...)

Groet, Peter

}{Metalmaster}{
24 maart 2006, 17:53
zoiets vind ik ook wel wat:) :cooler:

http://www.groove-factory.nl/catalog/product_info.php?cPath=29_34_260&products_id=1502

Greetz MetalMaster

Tristan
24 maart 2006, 22:39
klinken alleen minder goed...
niet slecht hoor, maar wel minder goed dan Blueridge en waarschijnlijk Ayers (heb ik zelf niet geprobeerd, maar het lijkt mij ook heel interessant).

}{Metalmaster}{
24 maart 2006, 23:35
mmm kej.. ik had een paar blueridges gezien bij Spanjaard muziek Alkmaar.. Ze zijn erg donker heh?? Sunburst?? Ik heb liever gewoon naturel kleurtje zoals die eene crafter die ik net liet zien. Maar ik wil niet een westerngitaar die een hele grootte kont heeft. dat vind ik niet lekker spelen

Tristan
25 maart 2006, 19:03
mmm kej.. ik had een paar blueridges gezien bij Spanjaard muziek Alkmaar.. Ze zijn erg donker heh?? Sunburst?? Ik heb liever gewoon naturel kleurtje zoals die eene crafter die ik net liet zien. Maar ik wil niet een westerngitaar die een hele grootte kont heeft. dat vind ik niet lekker spelen

Bij Dijkman in Amsterdam hebben ze een hele goed Blueridge dreadnought staan, die is natural kleurig en kost 479 euro, echt een van de beste die zij hadden staan naar mijn mening, dus misschien is dat wat?

Rutger-peer
27 maart 2006, 22:17
Damn, .. net een topic over geweest ;)

Maar oke, ik heb laatst ook eentje aangeschafd, dat was een Klira red river uit de 60-er jaren. Ding klinkt geweldig, veel mooier dan een crafter vind ik, ik heb destijds genoeg crafters uitgeprobeerd en ik vind mijn oude geval veeeeel beter klinken! Echt een aanrader, tenminste: als je er een kunt vinden ;)

Droffie
28 maart 2006, 12:36
Damn, .. net een topic over geweest ;)

Maar oke, ik heb laatst ook eentje aangeschafd, dat was een Klira red river uit de 60-er jaren. Ding klinkt geweldig, veel mooier dan een crafter vind ik, ik heb destijds genoeg crafters uitgeprobeerd en ik vind mijn oude geval veeeeel beter klinken! Echt een aanrader, tenminste: als je er een kunt vinden ;)

Had ik jou gewezen op die Klira? in Friesland ergens als ik me niet vergis.

evilpompie
28 maart 2006, 23:41
Blueridge: erg goede gitaren punt uit

GetnFunky
25 september 2006, 20:26
Bij Dijkman in Amsterdam hebben ze een hele goed Blueridge dreadnought staan, die is natural kleurig en kost 479 euro, echt een van de beste die zij hadden staan naar mijn mening, dus misschien is dat wat?

Ik was van plan eventueel de Yamaha LL-6 aan te schaffen bij Dijkman Amsterdam, maar nu ik zulke goede dingen hoor over de Blueridge.. :chicken: Over welk model heb je het precies? Het kost bijna evenveel.

Edit: Ik merk nu pas dat ik een oud topic bovenhaal, hopelijk ben ik er niet tot last mee.

Tristan
25 september 2006, 20:31
Ik bedoelde niet echt een specifiek model...
Ik weet ook niet wat ze nu op voorraad hebben, ik zou gewoon testen wat ze hebben in jouw prijsklasse en daarbij Blueridge niet overslaan...

GetnFunky
25 september 2006, 20:47
Iets als de Blueridge BR-60 ziet er wel gelikt uit.. :) Weet iemand anders nog een gitaar waar ik zeker naar moet kijken naast de LL-6 en BR-60?

Tristan
25 september 2006, 20:56
Gewoon luisteren en niet naar het uiterlijk kijken, Ayers schijnt ook erg goed te zijn...

GetnFunky
25 september 2006, 21:01
Gewoon luisteren en niet naar het uiterlijk kijken, Ayers schijnt ook erg goed te zijn...

mja.. bedoelde eigenlijk dat ik naar recencies heb gekeken.

Pais
25 september 2006, 21:49
Och ik kijk alleen naar uiterlijk. Mn gitaar heeft dan ook een leuk kleurtje.


Daar moet je waarschijnlijk vrouw voor zijn :seriousf:

Tristan
25 september 2006, 21:59
mja.. bedoelde eigenlijk dat ik naar recencies heb gekeken.

Dat zegt ook niet echt veel, gewoon spelen met die handel...
De meeste in Korea gemaakte akoestische gitaren zoals Crafter vind ik niet zo denderend en de meeste Canadese dingen zoals Seagull ook niet...

@Pais:
Misschien moet je daar inderdaad een vrouw voor zijn, of doof... :D
Het is verder niet lullig bedoeld hoor, er zijn ook zat gasten die een gitaar kopen vanwege het leuke kleurtje...

BR160
28 september 2006, 18:54
kijk anders eens op deze site www.hboetzkes.com onder de saga producten daar staan alle blueridge gitaren onder vermeld met prijzen.

als je een gitaar zonder grote "kont" wil, zoek dan de modellen op met een nummer die eindigen op een 3 dat zijn de zogenaamde "000" modellen iets kleiner dan een dreadnaught.

Boetzkes is overigens ook de importeur van blueridge.

1vraagje
28 september 2006, 19:10
de Ibanez Aw-85, weet zijn prijs niet helemaal meer lag rond de 300 ( bespaard je dan ook weer 300 euries :) )

Ik vind hem iedergeval geweldig voor zijn prijske :D

SGS
29 september 2006, 05:01
Sommige modellen van Tanglewood zijn ook wel eens de moeite om uit te checken...