PDA

View Full Version : X2N, Dimebucker, is dat wat?



koennie
19 maart 2006, 22:40
Ik speel vooral metal de laatste tijd en zoek iets voor in de brug positie van men jackson kelly. Ik heb er nu een setje humbuckers from hell in zitten, welke wel goedklinken, vooral in de neckpositie. In de brugpositie vind ikm niet genoeg pit hebben, ik eet harmonics bij t ontbijt, dus een felle humbucker is wel lekker. Ik zat te denken aan een x2n of een dimebucker aangezien ik enorme fan ben van Dimebag. Hebben jullien nog andere tips? een superdistortion misschien?

Orpheo
19 maart 2006, 22:46
x2n is imo lekkerder dan de dimebucker. de dime is veel te fizzy naar mijn smaak. de x2n heeft enorm veel ballen en power. ik heb m nu in n strat, en dat bevalt uitstekend.

koennie
19 maart 2006, 22:49
x2n is imo lekkerder dan de dimebucker. de dime is veel te fizzy naar mijn smaak. de x2n heeft enorm veel ballen en power. ik heb m nu in n strat, en dat bevalt uitstekend.

hoe is die dan in verhouding met bijvoorbeeld een superdist of een evo?

edit
weet iemand trouwens van wat voor een hout een kelly performer gemaakt is?

Cris
19 maart 2006, 22:53
Heb een tijdje een EMG 81 gehad. Vond het ook wel wat hebben.

Vrijdag ga ik trouwens een nieuwe gitaar halen waar zo'n iommi humbucker inzit. Post ook wel hoe die me na een tijdje bevalt.

koennie
19 maart 2006, 22:56
Heb een tijdje een EMG 81 gehad. Vond het ook wel wat hebben.

Vrijdag ga ik trouwens een nieuwe gitaar halen waar zo'n iommi humbucker inzit. Post ook wel hoe die me na een tijdje bevalt.

emg 81 en 85 zou ik dan sowieso doen, maar ik wil niet actief, gewoon oldscool passief. Emg's zijn wel leuk, maar ik vond ze een beetje plat klinken. Iommi humbuckers zijn echt niet te betalen voor mij, maar lijken me wel ideaal voor in een les paul oid. iig wel bedankt voor de tip!

Cris
19 maart 2006, 23:00
Ik laat soweiso wel ff weten hoe die iommi buckers klinken.

Maar alleen passief dus.

Zijn die Emg HZ niks voor je?

koennie
19 maart 2006, 23:03
Ik laat soweiso wel ff weten hoe die iommi buckers klinken.

Maar alleen passief dus.

Zijn die Emg HZ niks voor je?

ghe neeeeee, :) die heb ik al een keertje geprobeerd. Ze zaten in een super mooie, heel strak afgewerkte soloist (moest zelfs 1100 eurp kosten en dan niet eens echte emg's..) , maar toen ik m hoorde vond ik t niks. de gitaar speelde super, maar de elementen hadden helemaal niks. gewoon dood. Ze zitten ook in alle goedkope ltd's en daar heb ik er ook een hoop van uitgeprobeerd. Ik zweer bij dimarzio, maar ik hoopte eigenlijk dat die dimebucker wat was :p

Thom TK
19 maart 2006, 23:09
Van die Dimebucker heb ik eens iemand over gehoord die hem te schel vond klinken (ja van het forum), en dat kan heel goed aangezien DImebag ermee speelde.
Anyway, die EMG HZ hebben dat ook, maar het zijn geen cheap-ass of fake dingen EMG's hoor!
De artiesten die er mee spelen zijn o.a. Alexi Laiho en Kerry King.
Kan zijn dat zer nu iets anders hebben.

De X2N heeft daar geen last van; Michael Romeo speelt hier trouwens ook mee.

Orpheo
19 maart 2006, 23:09
hoe is die dan in verhouding met bijvoorbeeld een superdist of een evo?

edit
weet iemand trouwens van wat voor een hout een kelly performer gemaakt is?

de superdistortion is een pup met meer laag dan de x2n, maar dat resulteert in een veel dreunendere sound, meer ballen, niet zompiger ofzo.

de x2n in vergelijking tot de evo, moah, gaat wel op denk ik. de x2n is meer als de evo maar dan met veel meer output. ik vind de x2n lekker in bijna iedere gitaar mits t niet een les paul is. das echt een nono. wordt heel modderig nl. vind ik dan. qua output is ie wel heel heel erg lekker!

no 1 hops
20 maart 2006, 06:24
ken dimebag verder niet maar zover ik weet was hij zelf een fan van de l500xl van bill lawrence, die washburn dan ook geprobeert heeft om na te maken.
als je kennissen in amerika hebt dan is 50 euro een schijntje voor een handgemaakt element.

almarvk
20 maart 2006, 08:59
Klopt, hij was wel endorser van ander merken elementen, maar gebruikte alleen de Bill Lawrence elementen.

Het is dus echt een verkooptruc om zijn naam erop te zetten :)

Davidian
20 maart 2006, 09:12
Ik zat ook aan een x2n te denken voor in 1 van me mahonie ibanez gitaren maar ik ben bang dat ik dan me clean totaal kwijt ben.

Orpheo
20 maart 2006, 09:37
Ik zat ook aan een x2n te denken voor in 1 van me mahonie ibanez gitaren maar ik ben bang dat ik dan me clean totaal kwijt ben.


valt reuze mee. zolang je een amp hebt met redelijk wat headroom, en gain laag houdt op je cleane kanaal is er niks aan de hand. t geeft wel IETS meer compressie dan normaal, maar he, wie gebruikt er nu een clean ddie totaal geen compressie of iets gain heeft? dat zijn er niet veel..

gerrekat
20 maart 2006, 12:28
De X2N is iets minder gedefinieerd dan de Dimebucker maar wel veel vetter en warmer. De Dimebuckers (gewoon een Bill Lawrence L 500 XL ripoff!) kunnen harsh klinken in sommige gitaren en hebben minder output dan en X2N.

koennie
20 maart 2006, 13:00
hmm t lijkt me duidelijk :) t wordt waarschijnlijk de X2N!

Maar er is niemand die weet van wat voor hout een kelly performer gemaakt is? ik zou eigenlijk ook wel willen weten uit welk jaar ie is.

pol
20 maart 2006, 13:03
hoe is die X2N te vergelijken met een Duncan distortion of een JB ?
Ik ben nog op zoek naar een andere pickup voor in mijn jackson soloist, de JB is wel ok, maar doet niet helemaal wat ik wil.

Orpheo
20 maart 2006, 13:06
hoe is die X2N te vergelijken met een Duncan distortion of een JB ?
Ik ben nog op zoek naar een andere pickup voor in mijn jackson soloist, de JB is wel ok, maar doet niet helemaal wat ik wil.

de jb heeft beduidend minder output, meer highs en mids. ik vind de jb in een les paul lekkerder. de jb pakt bij mij makkelijker pinch harmonics op. de jb is veel (voor mij) strakker dan de x2n.

no 1 hops
20 maart 2006, 13:26
heb zelf de l500r, die dus minder output heeft dan de xl.
(kan dus ook mooi op 250kohm potmeters werken bij hss config)

clean to soms het scherpe af, maar probleem is vaak dat versterkers afgesteld zijn op andere pickups en dat is op zo' n moment geen eerlijk vergelijk, je zult moeten werken met de instellingen.
(vaak is het hoog zo ver opgeschroeft wat de BL niet nodig heeft)
en mijn ervarring is dat een vet modderig element nooit strak te krijgen is via de versterker maar een clean helder element wel zwaarder kan klinken via de toonregeling van de amp .
output is geen indicatie van tone, alleen signaal sterkte.
hetzelfde met die 100watt boxen bij goedkope setjes, die klinken evengoed niet.

sinds ik BL spul heb raak ik steeds meer overtuigt dat deze man weet wat geluid is.
(had laatst een indorocker even op mijn gitaar laten spelen en die vond hem zeer goed klinken met bite, clean dus)
het moeilijke is gewoon de verkrijgbaarheid

lorenz
20 maart 2006, 21:13
ik was aan het denken om een Gibson SG te kopen, en daar zo'n X2N in te steken.

goed idee?

koennie
20 maart 2006, 21:19
ik was aan het denken om een Gibson SG te kopen, en daar zo'n X2N in te steken.

goed idee?

mijn persoonlijke mening: koop niet de sg, lelijke gitaar en een lelijke veel te schelle en dode klank. neem dan eerder een LTD Viper oid. maar hé t is maar mijn mening, hoe verder een X2N in een Gibson SG klinkt weet ik niet.

gerrekat
20 maart 2006, 22:20
mijn persoonlijke mening: koop niet de sg, lelijke gitaar en een lelijke veel te schelle en dode klank. neem dan eerder een LTD Viper oid. maar hé t is maar mijn mening, hoe verder een X2N in een Gibson SG klinkt weet ik niet.


Vipers zijn NOG slechter gebalanceerd dan SG's, die van mijn (ik had een ESP dus geen LTD) was vrij belabberd, mijn ECLIPSE was beter maar ook die snel weggedaan....ESP is speelgoed IMO!

lorenz
20 maart 2006, 22:42
beetje offtopic, maar wat raden jullie me dan aan? wil vooral hardcore/metalcore spelen

Orpheo
20 maart 2006, 22:44
beetje offtopic, maar wat raden jullie me dan aan? wil vooral hardcore/metalcore spelen

de search gebruiken.

bij dimarzio's en seymour duncan's site de tonewizard/pickuppicker om raad vragen. tis niet zo lastig!!! en als je er dan NOG niet uitkomt (wat ik betwijfel) hier om hulp vragen.

Davidian
21 maart 2006, 12:25
beetje offtopic, maar wat raden jullie me dan aan? wil vooral hardcore/metalcore spelen

Qua gitaar?

Gewoon iets wat je mooi vind en leuk op te spelen en humbuckers heeft :p .

lorenz
21 maart 2006, 20:15
een Gibson SG/Les Paul met een Dimarzio PAF Pro in neck en Dimarzio Super Distortion in bridge lijkt me na enig onderzoek wel een goeie combinatie.

Orpheo
21 maart 2006, 20:19
een Les Paul met een Dimarzio PAF Pro in neck en Dimarzio Super Distortion in bridge lijkt me na enig onderzoek wel een goeie combinatie.

pff.... heel hot, heel zwaar, vet, bijna modderig. zou ik niet doen. ik zou gaan voor de duncan custom (custom) custom5, JB, of de super2 in de brug, en voor de hals de pafpro, air norton, of de EJhals, HumfromHell of paf(like).

lorenz
21 maart 2006, 20:45
alright, thx. ga nog wel is wa rondkijken en proberen indien mogelijk.

Soulcollector
22 maart 2006, 10:00
Ik heb gister even zo 'n Dimebag Dean ML met een dimebucker geprobeerd...
En dat klonk niet slecht !
Veel output, veel ballen.
Maar ik zou toch eerder voor 'n Dimarzio tonezone ofzo gaan.

koennie
25 maart 2006, 14:27
nog even over een ander elementje, de Dimarzio Double whammy, wat is dat voor een pickup? ik heb op Harmonycentral een positieve review over deze pickup gelezen, kent iemand deze pickup?