PDA

View Full Version : Stemapparaatje



Negative K3 fan
19 maart 2006, 21:54
misschien wel makkelijk :)

http://www.sonicstate.com/mirror/asx/wnamm06_tronical_powertune.asx

vinni
19 maart 2006, 22:37
Hmmm...

Wel een uitvinding zeg. Alleen zullen maar weinig gitaristen of makers dit installeren. Als er wel 1 volkje conservatief is dan zijn het wel gitaristen.
Vrees het ergste voor deze firma.

Zo heeft Vigier bijvoorbeeld een systeem dat je in een gitaar kunt bouwen waarmee je met midi de juiste elementen op je gitaar kunt kiezen.
Met 1 druk op je foorcontroller dus je effecten, gitaarkanalen en je gitaarinstellingen veranderen. Daar hoor je ook nooit meer wat van.
Wel geniaal.

vinni

vasnd
19 maart 2006, 22:48
lache zo'n systeem, nu alleen nog eentje voor een floyd en dan heb je er misschien wat meer aan


en ik vraag me af of die nou de hele tijd blijven draaien, ik wil ze ook uit kunnen zette

Negative K3 fan
19 maart 2006, 22:50
als je dat filmpje een beetje hebt bekeken kun je zien dat er gestemd wordt als je die potmeter naar buiten trekt...

ik vond het wel koel om te zien hoe die tuners aans het draaien waren :)

koennie
19 maart 2006, 23:08
nou voor 800 usd koop ik wel een stem apparaatje en een set goeie locking tuners... leuk bedacht, maar helaas, dit wordt niks. of is er hier iemand die zodanig niet van stemmen houdt dat ie dit koopt?

SBloke
19 maart 2006, 23:29
ik vind die Duitser iets te vaak "like" zeggen...
..en het is nogal prijzig, dan koop ik liever een Peterson en een paar goede grovers...


Het is een leuke gimick, maar meer ook niet. Gitaristen zijn te conservatief.

koennie
19 maart 2006, 23:34
ik vind die Duitser iets te vaak "like" zeggen...
..en het is nogal prijzig, dan koop ik liever een Peterson en een paar goede grovers...


Het is een leuke gimick, maar meer ook niet. Gitaristen zijn te conservatief.

te conservatief? dan zou t niet goed zijn. zeg liever gitaristen zijn conservatief. waar is zo'n automatische stemmer voor nodig, als je zelf ook ff aan t knoppie kan draaien, ik stem maar 1 keer per gig eigenlijk en thuis is t ook bijna niet nodig. t is net zoiets als digitale effecten en transistoramps, voor even is t leuk, maar je komt toch uit bij analoog en buizen na een tijdje.

Negative K3 fan
20 maart 2006, 11:34
gitaristen zijn echt te conservatief, dit is gewoon te duur, maar je moet dit denk ik meer zien als iets wat de toekomst te bieden heeft, dan wordt dit gemeengoed!

almarvk
20 maart 2006, 11:43
Innovaties komen er gewoon niet snel door.

We spelen allemaal het liefst op oude strat's en lp's en een oude buizenbak met een oud afgetrapt effectpedaaltje van een opgedoekte firma...

Dick Wolkendeck
20 maart 2006, 11:52
Innovaties komen er gewoon niet snel door.

We spelen allemaal het liefst op oude strat's en lp's en een oude buizenbak met een oud afgetrapt effectpedaaltje van een opgedoekte firma...

En we stemmen met een stemvork... toch? :satisfie:

DarknessAwaits
20 maart 2006, 14:24
Zo heeft Vigier bijvoorbeeld een systeem dat je in een gitaar kunt bouwen waarmee je met midi de juiste elementen op je gitaar kunt kiezen.
Met 1 druk op je foorcontroller dus je effecten, gitaarkanalen en je gitaarinstellingen veranderen. Daar hoor je ook nooit meer wat van.
Wel geniaal.
vinni

Heb je daar wat meer info over vinni? Dat 'concept' had ik zelf ook een keer bedacht maar ik weet te weinig van midichips e.d. om het zelf te maken. Het lijkt me wel geniaal in ieder geval... nu moet ik altijd precies tegelijkertijd met m'n voet trappen en met m'n hand de knop omzetten om vervolgens direct door te spelen. Dat gaat meestal net een fractie van een seconde asynchroon.

Rick trodat
20 maart 2006, 14:24
Ik vind het geen gezicht.

Het is nu net een speelgoedgitaar met dat lampje.

En de kop van de gitaar aan de achterkant ziet er niet uit!!!!

Wel leuk bedacht trouwens als het uiterlijk er niet onder zou lijden.

Negative K3 fan
20 maart 2006, 18:38
En de kop van de gitaar aan de achterkant ziet er niet uit!!!!

typisch...

bat
20 maart 2006, 20:12
Lekker topzwaar, die lichtjes zijn een beetje te en de prijs is onrealistisch. Maar als dit verder uitontwikkeld wordt, belooft het wel iets voor de toekomst.