PDA

View Full Version : Laney



Cris
19 maart 2006, 21:19
Iemand enig idee hoe die Laney VH100R klinkt?

Ik vraag me af wat ik van die dingen kan verwachten. Lijken ze qua sound op een Marshall of is het een totale wereld van verschill. Niet dat het gewoon een TSL is in een ander jasje.

Ben iig zeer benieuwd naar hoe ze zijn. Ik zag dat ze ze bij EIG die amps hadden maar dat is aan de andere kant vanNederland voor me dus daar kom ik niet al te snel.

Wat zijn jullie gedachtes over dat ding?

Negative K3 fan
19 maart 2006, 21:31
ik ben er ook heel erg benieuwd naar :) als je een antwoord hebt moet je het maar ff melden :D

Cris
19 maart 2006, 21:38
Er is toch iemand op het forum die zo'n ding heeft meende ik ergens te lezen?

Mischien heeft die wel wat soundsamples.

Negative K3 fan
19 maart 2006, 21:47
ik heb mn hele harde schijf volstaan met soundsamples, ook van die laneys, maar die zeggen echt geen fuck

Cris
19 maart 2006, 21:49
Ja das wel klote dan. :)

Dan word het toch maar is eerdaags naar EIG toe denk ik.

Fouter
20 maart 2006, 03:18
Ik heb een GH100L, de kale versie van de VH100R, en die klinkt erg vet. Check de reviews op harmony central zou ik zeggen. Ik ben niet zo goed in het omschrijven van geluid, maar het klinkt in mijn oren 100 keer beter dan een TSL!

Bij Laney hebben ze wat meer/langer over het geluid nagedacht lijkt het :)

DaveItUp
20 maart 2006, 09:08
Extreem ondergewaardeerd merk als je t mij vraagt. Ik heb nog steeds GAS voor een 80's AOR Pro Tube. JCM800 on steroids :) En een Supergroup natuurlijk, maar die worden steeds duurder.

ateng
20 maart 2006, 10:38
Ik heb een VH100R.
Heeft zijn eigen sound maar blijft wel britisch. Ook afhankelijk wat voor buizen je erin gooit want je kan of 6L6 of EL 34 erin stoppen. Ik zelf heb EL 34 erin zitten omdat ze naar mijn mening veel warmer en punchier vind klinken.
Clean is heel mooi warm maar crispy, en de lead heel smooth maar met een bite.
Je hebt 4 sounds tot je beschikking die alle 4 heel bruikbaar zijn. Hij gaat echt heeeeel hard maar blijft super strak, afhankelijk van je speakercabinet.
Ik ben er nog steeds tevreden mee en speel al bijna 6 jaar met mijn Laney. Ik speel pop, country, jazzrock en hardrock dus zoals je al ziet kan die Laney alles aan.
Ik zal proberen een clipje te maken van mijn versterker.

Cris
20 maart 2006, 10:55
Kijk dat zijn nog is goeie berichten. :)

Word er echt steeds benieuwder naar.

casper innosence
20 maart 2006, 11:15
je bedoelt Eig in nijmegen? Staat die amp niet dichterbij ergens? en als je tohc dat eind moet rijden zou ik ook gelijk een kijkje nemen in boekel bij de Jukebox is n klein half uur van nijmegen.

Stitch
20 maart 2006, 11:39
Toevallig zaterdag nog bij EIG geweest, ze zijn daar wel laney fan zeg! Kwam (bijna) niks anders tegen dan een hoop laney en een paar marshalls.

Cris
20 maart 2006, 15:06
Hebben ze die dingen ook niet ergens anders? Het is wel een rotend weg voor me.

Outrage
20 maart 2006, 19:59
even positieve ervaringen met mijn laney (GH50l), zeker een degelijke amp!

Fuhgawz
20 maart 2006, 21:28
Die gasten van Mastodon (http://www.mastodonrocks.com) spelen over Laney VH100R versterkers. Zeker een duchtige sound dus!

ateng
20 maart 2006, 21:35
Ik heb mijn oude 4 sporen TEAC bandrecorder van zolder gehaald om toch te kunnen opnemen. Wat een stof zeg en hij is al denk ik 6 jaar niet meer gebruikt. Hij neemt wel op maar de motor draait niet contant dus als je je opname afspeelt is net alsof je een tremelo hoort maar niet storend.
Je hebt in ieder geval een idee hoe mijn Laney klinkt.

De eerste opname is clean met galm, gaat over naar clean met een randje en daarna een beetje Tri-chorus+pitch ala Mike Landau.
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=345251&songID=3668420

Tweede opname is de lead kanaal met galm daarna lead met Tri-chorus
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=345251&songID=3668431

Ik zal kijken of ik een betere opname kan maken want de tape is niet meer zo best en de motor moet nagekeken worden.

Bl44t44p
20 maart 2006, 23:05
Lekker :eek: Heel lekker! Op wat voor gitaar speel je?

ateng
20 maart 2006, 23:33
Op een gepimpde squier. Alleen de hals is squier met jumbo frets en voor de rest USA onderdelen.
Twee standaard fender singlecoils en een SD Jeff Beck humbucker bij de brug.

Cris
21 maart 2006, 01:38
Damn, dat zijn toch best vette opnames.

Klinkt goed dude. Ik moet die amp maar toch is eerdaags zelf is aan de tand voelen.

ateng
21 maart 2006, 08:55
Ja gewoon uitgebreid testen met andere versterkers.
Ik ben toen naar Jukebox gegaan in Boekel en heb een test gedaan tussen een Koch Multi Tone en mijn Laney. Laney klonk naar mijn oren veel aangenamer en mooier. Ik vind de lead van Koch te korrelig en schel (of je moest de treble zowat dichtdraaien) maar de clean was wel ok.

Cris
22 maart 2006, 00:20
Ja ik zoek een mooi alternatief op m'n Mode four die ik nu heb. Het is wel een goeie versterker en ik doe hem ook niet weg. Maar ik wil hem niet meer als m'n hoofdversterker hebben. Daar wil ik nu een volledig buizen voor hebben.

Die Laney zat ik al de hele tijd naar te kijken op de site, en het lijkt me een een super ding.

Nu moet ik hem natuurlijk nog zelf uittesten voordat ik een echt oordeel kan vellen. Ik gaat wel op zoek naar een winkel dichterbij die er toevallig ééntje heeft staan. Want EIG is wel een rot end weg voor me.

Volgens mij is die metal genoeg voor mij.

guitartub
22 maart 2006, 10:33
Ook van mij al 12 jaar positieve ervaringen met een Laney VC30 (2x10)
Imo ook een van de meest ondergewaardeerde merken.

Magic Bean
22 maart 2006, 11:07
De gitarist van Angra speelt op een VH100R, en die gast heeft toch wel een brute lead-sound. Ik heb hem zelf bij EIG uitgetest en klonk errug lekker. Geschikt voor elke muzieksmaak die je kan voorstellen. Wel vond k m vrij los klinken en goed hard ;)...

Riffcrusher
22 maart 2006, 13:07
De VH100R is een hele goeie amp voor zijn prijs ! Ik had er één...tot ik wat verder gespaard had, hehe...)

Het cleane kanaal kan overigens heel erg goed overweg met een distortion pedaal. Mocht je dat willen natuurlijk.

Ik dacht dat Mattias IA Eklundh (van Freak Guitar/Freak Kitchen) erop speelt. En ook de mannen van Opeth...Als ik mij niet vergis natuurlijk.

Geen klein bier dus...

Cheers !
Jo D.

ateng
22 maart 2006, 13:40
Ja dat klopt, het cleane kanaal werkt heel goed met pedalen. Ik heb een Ibanez SD9 en die klinkt echt waanzinnig met mijn Laney.

*mav11*
23 maart 2006, 16:20
Hallo,
wie van jullie heeft ervaringen met een Laney LC 50?
Zou ik deze kunnen gebruiken voor muziek zoals Millionaire, Foo Fighters,... , maar ook een goed clean?

Mvg,
Koen

Outrage
23 maart 2006, 19:09
Zeker, zeer goed versterker. Heeft alles wat je nodig hebt.

Cris
12 april 2006, 12:17
Hey Ateng,

Wat voor Cabs gebruik je er eigenlijk bij?

Magic Bean
12 april 2006, 23:44
LC 50 zijn geweldige bakken, maar klinken IMO nogal 'los'. Een strakke rhythm is er wel uit te krijgen, maar dan moet je n beetje spelen met een EQ in de loop ofzo. Clean is echt fantastisch en heeft ook zeker een vette lead. Erg heldere klank, zonder scherp te zijn. En echt verschrikkelijk hard. Echt vette bakken