PDA

View Full Version : Wegvallen Geluid



Chroxy
19 maart 2006, 21:04
IK heb eerst geprobeerd om de search te gebruiken, maar wanneer je woorden intypt pakt hij ieder woord apart waardoor je 1000en topics krijgt.. na een half uur had ik nog niks.. dus maar even snel een topicje aangemaakt..

Sinds een week doet mijn Marshall DSL401 een beetje moeilijk..
Ik plugde vorige week in.. fijn spelen op het clean kanaal.. toen switchen naar OD kanalen.. en geen geluid.. huh!?

Ik dacht meteen aan een probleem met een FXloop.. als ik dan een plug erin duwde.. dan kwam heel langzaam het geluid en uiteindelijk deed hij het dan gewoon..

Zo heeft hij afgelopen week het een aantal keren niet egdaan.. en een aantal keren wel gedaan.. het clean kanaal deed het altijd.. alleen de OD kanalen niet. Maar vandaag wilde ik weer spelen en deed hij het weer niet, weer klotte ik met de FXloop, maar nu kreeg ik hem niet aan de gang..

Hoe los ik dit op?

Negative K3 fan
19 maart 2006, 21:34
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php? als je klikt op uitgebreid zoeken kun je heel veel instellen en gericht zoeken

nu inhoudelijk, je zegt "dan kwam heel langzaam het geluid en uiteindelijk deed hij het dan gewoon.." bedoel je dan dat het volume langzaam toenam of wat? Weet je tropuwens zeker dat hij het verder normaal doet, geen rare klank oid?

als je denkt dat het aan de fx loop ligt dan moet je even die plugs (laten) nakijken en evt. (laten) vervangen en kijken of het dan beter is...

Chroxy
19 maart 2006, 21:43
bedankt, maar ik had inderdaad al gebruikt gemaakt van de uitgebreide search..

Ik bedoel ook inderdaad dat het volume dan langzaam toeneemt waarna hij echt normaal klinkt, gewoon de klank die ik al maanden heb met mn Marshalltje.

Ook wanneer de ODkanalen het niet doen klinkt het clean kanaal gewoon normaal..

Archenemy
20 maart 2006, 09:45
Dat is naar mijn weten heel normaal , het overdrive kanaal moet even 'op gang komen' heeft elke marshall waar ik op gespeeld heb

gr Tim

Orpheo
20 maart 2006, 10:04
Dat is naar mijn weten heel normaal , het overdrive kanaal moet even 'op gang komen' heeft elke marshall waar ik op gespeeld heb

gr Tim

maar niet als de buizen al warm zijn.... dan hoor je met een ddruk op de knop gewoon je distortion te krijgen.

taylor
20 maart 2006, 10:48
vaak is dat de fx loop,ff schoon sprayen kan al helpen.

Chroxy
20 maart 2006, 13:03
het is inderdaad zo dat de buizen al warm zijn, ik laat hem normaal 1-2 minuten warm draaien vorodat ik de standby knop aanzet, dit is het dus ook niet..

en schoon sprayen? waarmee moet ik dat doen?

Chroxy
21 maart 2006, 08:37
gisteren heb ik nog geprobeerd de odkanalen aan de praat te krijgen, maar het lukte nog steeds niet.

Ik heb andere preamp buisjes erin gezet wat ook niet hielp.. en het viel me nu op dat mn EL84 buizen, in het midden blauw gloeien en onderaan geel-achtig..

hoort dit?

taylor
21 maart 2006, 10:52
dat is normaal

schoon sprayen met contactspray.misschien potmeters?

Chroxy
21 maart 2006, 18:53
vandaag weer uitgebreid liggen testen:

De versterker doet het dus.. clean kanaal werkt gewoon zoals hij moet..
en wanneer ik de gitaar in de Return duw krijg ik ook gewoon geluid..

Het is dus niet de poweramp..

Daarom heb ik buis 2 & 3 maar gewisseld met de oude ECC83's die er inzaten.. en neej hij deed nog steeds niks..

Toen met contact spray *had er nog nooit van gehoord!* de FXloop bespoten.. ook niks..

De buizen heb ik gecheckt en ze waren nog steeds goed gebiast.. dat is het dus ook niet..

Iemand dus nog een idee wat het kan zijn..?
De versterker maakt dusg ewoon een normaal geluid op het clean kanaal en via de FXLoop *return* maakt hij ook geluid

Alleen OD1 + OD2 doen het niet.. de lampjes springen wel aan, maar dan is het dodelijk stil..

bluegate
21 maart 2006, 18:57
Misschien een defecte potmeter in het OD kanaal?
Probeer de Gain en de Volume van het kanaal even te draaien tijdens het testen.

Chroxy
21 maart 2006, 19:00
ow.. vergeten! :P

Ik heb ook met contactspray de volume potmeter even besprayed..
en toen ik de gitaar in de FXloop teste.. werkte hij wel, het is dus al niet de volume knop..

Gain knop heb ik wel VEEL aan gedraaid.. die zou het idd nog kunnen zijn..

matto
21 maart 2006, 19:13
Heb je er een schema van?
Loop dan de signaalweg eens even langs.
Misschien zit er wel en relais of een vactrol (min of meer een electronisch relais)in die niet meer werken of losgerammeld zijn van de print.

Chroxy
21 maart 2006, 19:36
ik heb de binnenkant al bekeken, voro zover ik kon zien wat er niks los etc..

ik heb wel een schema, maar ik snap weinig van zulke schema's.. Ik kan dus niet alles nalopen wat er niet zou kunnen werken..

wat ik dus wel raar vind is.. dat ie vorige week het soms al niet deed.. en dat wnaneer ik een plug in de FXloop duwde het geluid dan langzaam weer harder werd..

Ik zal nog even kijken op ineternet, ik wil wachten met naar een reperateur te gaan omdat we hier in de buurt *Maastricht* niemand hebben die dit goed en snel kan..

MongoSucks
21 maart 2006, 22:36
ik heb dat ook wel eens gehad met mijn H&K (transistor amp). dat het volume gewoon tijdens het spelen ineens langzaam wegvalt en dan na n paar seconden weer (meestal) terugkomt. ik heb er nooit echt de tijd voor genomen om er iets aan te doen of de oorzaak te zoeken. maar na een tijdje deed hij het niet meer en heeft het nu ook al een half jaar zeker niet meer gedaan.

kan het er niet toch aan liggen dat je dat distortionkanaal dan voor de 1e keer gebruikt sinds de amp aan staat? volgens mij heeft het er namelijk toch mee te maken dat de amp even 'op gang' moet komen.

Chroxy
21 maart 2006, 23:13
bij een transistor met een buis zou dit inderdaad kunnen,

maar ik warm de buizen 2 minuten op voordat ik hem van de Standbyknop afhaal, de odkanalen zouden het dan gewoon moeten doen..

en vanmiddag na ongeveer een half uur kloten aan de versterker terwijl hij aanstond deed hij nog steeds niks..

Daar ligt het dus ook niet aan..

Boh, dat wordt toch naar een reperateur gaan.. kent iemand een goede in de omgeving van Maastricht?

MongoSucks
22 maart 2006, 08:35
Boh, dat wordt toch naar een reperateur gaan.. kent iemand een goede in de omgeving van Maastricht?

Heujj maastricht. K kom zelf uit Gulpen.
haha ik zou niet naar Daan Smid gaan maar dat zul je zelf ook wel weten denk ik. Er is nog een best goede gitaar winkel in Hoensbroek. Die heeft van mij ook al eens een aantal dingen gerepareerd. Hij is best goedkoop en heeft een perfecte service. En die gast weer er ook nog eens veel vanaf.

Muziek Electronica Tienkamp (Muzet)
Akerstraat-Noord 210A
6431 HT Hoensbroek
tel.045-5708981
fax.045-5233017

http://www.muzet.nl

suc6

Chroxy
22 maart 2006, 22:34
bedankt, ik zal zeker eens bellen..

vandaag heb ik er nog mee zitten kloten:

het distortion kanaal doet het wel.. alleen HEEEL zacht.. wanneer ik de mastervolume en kanaalvolume helemaal opengooi hoor je het op een normaal aangenaam niveau..

Heeft iemand na al dit dus een idee wat het zou kunnen zijn?