PDA

View Full Version : Hardcore noob



vipskate
19 maart 2006, 19:58
jow

ik zou graag beginnen met hardcore te spelen. Ik heb sinds vorige week mijn gitaar, maar kweet ni hoe ik aan die muziek moet beginnen. Tzijn voornamelijk powerchords heb ik me laten vertellen. Kzou graag een site vinden waar alle powerchords staan , dus met vingerzetting.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

vipskate
20 maart 2006, 17:45
kan niemand mij helpen?
Ik kan maar geen site vinden

Ricis
20 maart 2006, 18:19
ga naar www.Ultimate-Guitar.com en kijk daar even naar "Guitar Tabs" en daar staat waar je je vingers neer moet zetten en hoe je moet spelen ;)

Sim-Simon
20 maart 2006, 19:20
Power chord is overigens altijd het zelfde, alleen de snaren en frets waar je ze op speelt kunnen verschillen! :D

vipskate
21 maart 2006, 17:17
kzou graag een site hebben waar de powerchords staan + hun benamingen

Stitch
21 maart 2006, 17:40
Tip: Pride van Madball


Zo'n beetje HET hardcore nummer als je het mij vraagt...

hoofd
21 maart 2006, 18:02
kzou graag een site hebben waar de powerchords staan + hun benamingen

Doe 's een search binnen dit subforum naar powerchords, dan vind je een schat aan informatie over powerchords. Ook over hoe ze heel makkelijk te spelen zijn met een 'drop D' stemming, wat ook een goed log hardcore geluid geeft.

Guitarik
21 maart 2006, 19:05
Powerchords:

e|----
b|----
g|----
D|-3--
A|-3--
E|-1--

Dit is de F5 (5 betekent powerchord) in Tab. Als je niet weet wat Tab is, ff zoeken. De dikste snaar geeft aan wat voor een powerchord het is. In dit geval een F omdat op de dikke E-snaar een F wordt gespeeld. Je kunt ook de hele zaak een snaar lager spelen. Als je het geheel verschuift over de fretten krijg je andere powerchords.

Als je in drop-D speelt is het nog makkelijker. Je stemt dan de dikke E als een D. Een powerchord wordt dan bijvoorbeeld:

e|---
b|---
g|---
D|-3-
A|-3-
E|-3-

Dat is ook een F5.

Hopelijk is het zo duidelijk. Het is eigenlijk heel simpel.

vipskate
22 maart 2006, 13:59
en hardcore wordt dus vaak gespeelt met 3 powerchords

chennie
22 maart 2006, 14:14
en hardcore wordt dus vaak gespeelt met 3 powerchords

ohj ?
_____

Terence
22 maart 2006, 15:22
Als je in drop-D speelt is het nog makkelijker. Je stemt dan de dikke E als een D. Een powerchord wordt dan bijvoorbeeld:

e|---
b|---
g|---
D|-3-
A|-3-
E|-3-

Dat is ook een F5.


e|---
b|---
g|---
d|-3-
A|-3-
D|-3-

zul je wel bedoelen ;)

reproach
22 maart 2006, 16:54
en hardcore wordt dus vaak gespeelt met 3 powerchords

ja, dat vraag ik me ook af, wordt het nu meer met 3 vingers gespeeld dan met 2 vingers, of is het net omgekeerd?

chennie
22 maart 2006, 16:59
volgens mij haal je dingen door elkaar.

een powerchord bestaat uit drie noten. dus met drie vingers fret je je snaren aan wat dan een akkoord vormen.

Een hardcore nummer hoeft helemaal niet uit drie akkoorden te bestaan en veel nummers worden ook niet eens precies met drie noten gespeeld per akkoord. Waar veel simpelere hardcore en punk dat wel wordt gedaan hoeft dat helemaal niet. Er zijn geen regels in de muziek.

Fvddungen
22 maart 2006, 17:33
Lijkt me wel vreselijk saai spelen, zeg. Weet je wel zeker dat je dit wilt?

vipskate
23 maart 2006, 18:23
ja kweet zker dat ik deze muziek wil gaan spelen
alleen wil ik graag een overzicht van alle powerchords met hun benamingen.
kan niemand me daar bij helpen?

Whiplash
23 maart 2006, 18:35
ik denk dat je hier wel wat aan hebt, een hele uitleg over powerchords

http://www.ultimate-guitar.com/lessons/the_basics/rhythm_guitar_part_1-_powerchords.html