PDA

View Full Version : Line6 Mod Pro (Tri-chorus)



ateng
19 maart 2006, 17:13
De ModPro is toch wel super hoor. In het begin vond ik m wel OK maar nu vind ik m echt super en vooral de tri-chorus. Je moet er de tijd voor nemen om er goeie sounds uit de ModPro te halen.
Vooral clean met tri-chorus in combinatie met pitch van mijn GX700 klinkt echt Landau. Kan ook niet wachten tot mijn SPX90 binnen is want de pitch daarvan moet echt super zijn.
Wat ik ook mooi vind is lead met een beetje tri-chorus, 30% in de mix, net dat beetje om m breed te laten klinken maar niet te aanwezig maar als je m uit zou zetten mis je m gewoon.

Zijn er hier ook gitaristen die een ModPro hebben en wat vinden jullie ervan, en vooral de Tri.

Ik zal proberen om een clipje op te nemen en kijken wat jullie ervan vinden.

vinni
19 maart 2006, 18:15
Hee Ateng,

Ik weet niet of je het weet....

Maar Fulltone gaat de Tri opnieuw uitbrengen.
Zowel in pedaal als rackformaat.

Enne.....gegarandeerd dat-ie beter klinkt dan de line6-kloon.

Vinni

ateng
19 maart 2006, 21:02
Ik weet dat ie uit gaat komen en dat voor $595 in de US. Maar ik heb mijn ModPro voor wel minder dan de helft betaald dus ik vind het wel ok.
En Tom van HRI (Tonedoctor) kent iemand die ze beide heeft, Songbird en een modpro, en hij vond de modpro 98% als de real thing.
Wie hoort het live dat het geen DynoMyPiano/Songbird/CS5 is en het zit toch in hoe je m afstel en uiteindelijk ook in je vingers toch...

Maar het is natuurlijk wel te gek dat Fulltone ze opnieuw maken en dat voor zo'n prijs. Ben benieuwd.

ateng
20 maart 2006, 21:40
Ik heb mijn oude 4 sporen TEAC bandrecorder van zolder gehaald om toch te kunnen opnemen. Wat een stof zeg en hij is al denk ik 6 jaar niet meer gebruikt. Hij neemt wel op maar de motor draait niet contant dus als je je opname afspeelt is net alsof je een tremelo hoort maar niet storend.

De eerste opname is clean met een beetje Tri-chorus+pitch.
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=345251&songID=3668402

Tweede opname is lead met Tri-chorus
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=345251&songID=3668414

Ik zal kijken of ik een betere opname kan maken want de tape is niet meer zo best en de motor moet nagekeken worden.

vinni
20 maart 2006, 22:15
Vind die cleane opname erg goed klinken.
Die lead niet zo.

Maar ik heb het zo-wie-zo niet op lead + cho of zo.
Persoonlijke smaak.

Vinni