PDA

View Full Version : metalcore, boven en of onder aanslagen?



reproach
19 maart 2006, 17:13
Hallo,

ik vroeg me af of riffen zoals op het onderstaande lied boven onder worden aangeslagen, of enkel onder. Ik speel veel z'on zaken enkel naar onder, maar daar krijgt mijn pols het na een tijd altijd last mee. Is het de bedoeling dit boven onder te spelen of kan ik het enkel onder blijven spelen?

http://users.pandora.be/walking/11%20-%20Do%20Or%20Die%20-%20Here%20I%20Stand-001.mp3

harrie-beton
19 maart 2006, 17:42
hoor alleen tuuuuuuuuuuuut op de mp3

reproach
19 maart 2006, 17:51
Was foutje, nu staat de mp3 er goed op :-)

hoofd
19 maart 2006, 19:04
van die riff zou ik 't eerste stuk downstroke spelen, en het snelle gedeelte gewoon down/up...bij 't eerste stuk krijg je nl net ff een lekkerder geluid met downstroke, en kan je makkelijk een pinch-harmonic ertussen gooien als je daar behoefte aan heb. Het 2de gedeelte van de riff is gewoon strak tremolo picken. Afwisselen dus :).

Wel grappig, ik heb Do Or Die jaren geleden 's live gezien in een zeer kleine tent...was mooi, iedereen beukte erop los in de kleine ruimte :D

el loco
19 maart 2006, 20:41
Vette band idd! Bij dit soort muziek zoveel mogelijk downstrokes, gaat er altijd beter van klinken. En dat het pijn doet, dat hoort er gewoon bij, hoe meer je oefent, hoe sneller je wordt en hoe langer je het kunt volhouden. ga niet forceren overigens: het is beter om (bijvoorbeeld) 4 x een kwartier te oefenen, dan 1 x een uur. Succes!