PDA

View Full Version : GCX Loopswitcher DEFECT?



ruezzz
19 maart 2006, 13:45
Gister:
Tijdens de soundcheck alles OK.
Net voor het optreden nog even gitaar gestemd, alles OK.
Willen we de eerste set beginnen: DJ kondigt ons aan met veel bombarie...

Vervolgens: Nix, nada, noppes oftewel geen geluid uit mijn set...
Jaja en dan komen de nadelen van een gecompliceerd rack naar voren.
Probeer dan maar es ff snel te vinden wie of wat de boosdoender is.
Achter het rack kruipen, zaklampje derbij, een dikke verwarmingsbuis van 1200 graden in je rug, stress, bandleden en publiek die je aankijken - zo van: hoe lang duurt dit nog? - kortom: heerlijk, heerlijk.
Gelukkig doe ik dit al wel zo lang dat je me er (bijna) niet meer gek mee krijgt. Vroeger had ik de hele zooi van het podium afgetrapt waarschijnlijk, nu word ik alleen 'verdrietig'...(of misschien is 'moedeloos' een beter woord)

Om een lang verhaal kort te maken:
De GCX loopswitcher deed het niet meer...
Hij ontvangt en verzend wel gewoon midi, ik zie de lampjes van de loops ook netjes aan en uit gaan. Er komt alleen GEEN GELUID UIT...
Iemand bekend met dit probleem?

(De crew heeft het rack vannacht bij mijn huis gedropt, zal eerst eens alle kabels checken, zijn allemaal George L's die nog geen probleem veroorzaakt hebben)

bluegate
19 maart 2006, 14:17
Ik heb inmiddels wel wat problemen gehad met GeorgeL.
Gelukkig alleen tijdens oefenen.

Daarvan kwammen de schroeven los, en als resultaat geen geluid meer.
Nu draai ik alles met 2 tangen muurvast, daarna geen enkel probleem.

ieme
19 maart 2006, 14:22
he gerwin, das mooi klote!

wij zouden gisteravond spelen in zeewolde, volle tent, soundcheck alles oke! 15 min voor de eerste set kotst onze zanger alles onder! zo ziek als een hond... dus heel lang onderweg en geen noot gespeeld....

Hoe heb je het opgelost?

je moet eigenlijk een simpel pedalboardje hebben en die direct in je vox kunnen drukken heh...

ruezzz
19 maart 2006, 15:02
Ik neem in het vervolg mooi mijn POD XT Live mee als backup.
Hier werd ik niet echt vrolijk van...

Maar eh, het rack heeft een nachtje in mijn warme huisje gestaan en alles functioneerde weer... schiet mij maar lek.
Ik denk dat het gewoon met temperatuursverschillen te maken heeft gehad.
Van koude truck naar loeihete zaal. Ik heb me al wel eens afgevraagd wanneer dat de eerste problemen zou opleveren...

Zou die schakelrelais daar soms slecht tegen kunnen?

@ Ieme: kloten man... een (inmiddels ex-)drummer heeft wel eens met een kotsemmer naast zijn kit gezeten. Gewoon doorbeuken. Rock 'n Roll!

Ik had overigens gister, om toch nog een beetje geluid te maken, snel 2 programmaatjes op mijn JMP-1 gemaakt. Clean en Gain. Klonk mischien als een stofzuiger in de zaal, maar het is in ieder geval iets.
(Normaal heb ik de JMP-1 in een loop als high gain kanaal)
Gelukkig was het optreden geen U2 tribute, anders was ik helemaal in de spreekwoordelijke aap gelogeerd, al die programma's met verschillende delays en drive-pedalen in loops...

ieme
19 maart 2006, 15:03
@ Ieme: kloten man... een (inmiddels ex-)drummer heeft wel eens met een kotsemmer naast zijn kit gezeten. Gewoon doorbeuken. Rock 'n Roll!


hij kon niet eens op zn benen staan...

ruezzz
19 maart 2006, 15:19
Dan houdt het op... toch jammer.

LordRiffenstein
19 maart 2006, 17:00
Heb het 2 keer meegemaakt en was telkens een kabeltje dat wat los zat, meestal check ik in zulke gevallen onmiddellijk de kabel die in de GCX gaat en die uit de laatste loop komt en richting versterker gaat.

ruezzz
19 maart 2006, 17:36
Zal het wel geweest zijn denk ik, een los kabeltje (hoewel ik dat allemaal gecheckt heb) ook de in en out...
Maar goed, hij doet het weer ;)