PDA

View Full Version : Technieken, muziek en expressie



gertdm
19 maart 2006, 13:04
De naam Tommy Emmanuel wordt veelvuldig genoemd, zowel op dit forum als elders. En terecht :) Hij is geweldig als gitarist, entertainer / performer en mens.

Binnen de akoestiese (gitaar) muziek gebeurt natuurlijk veel meer. Iedereen heeft wel zijn of haar helden en / of de touch voor de soort composities die eraan vasthangen. Het is ook uiteindelijk een smaakverhaal.....iets kan technisch goed zijn, maar raakt t je ook...

Persoonlijk (maar dat heb ik al vanaf dat ik gitaar begon te spelen) zoek ik t altijd graag in het spirituele, de sfeer, de melodie, gekoppeld aan techniek.
Vandaar dat ik bv veel heb met mensen (cq pioniers) als Fahey, Hedges en Preston Reed.
Een van de talenten die ik ook hoog heb zitten is Justin King, de endorser van L'arrivee gitaren...hij is iemand die voortborduurt op Hedges en Reed....een moderne jonge gitarist, net als de engelsman Michael Burke (met wie ik in Londen heb gespeeld vorig jaar)....
Hier een filmpje van King, spontaan opgenomen in een studio...maar man...wat een techniek....

http://video.google.com/videoplay?docid=-4624301843949098658&q=acoustic+guitarist

ps: deze stijl van spelen wordt tegenwooordig 'heavy wood' genoemd...tja...t moet een naam hebben he :)

Sim-Simon
19 maart 2006, 14:17
Man heeft nooit les gehad.. ik will maar zeggen.. les is niet nodig!

gertdm
19 maart 2006, 14:19
:) inderdaad....het draait vooral om drive, talent (is wel voorwaarde) en de energie op kunnen brengen om dingen uit te zoeken en vooral ook heeeeeel veel oefenen...ben zelf ook autodidact. Ik zal je de details besparen, maar n beetje gek moet je wel zijn :)

kornelius
19 maart 2006, 14:23
Tja,

wat ik vaak jammer vind aan gitaarstukken van goede gitaristen, is dat er weinig of geen rust in zit. Ook dit stukje. Het gaat maar door, als gitarist vind ik het heel erg knap maar als luisteraar ben ik blij dat het na anderhalve minuut voorbij is.
Door meer rust er in te brengen, als afwisseling voor de 'vollere' passages (zoals deze hier, 30 aanslagen per seconde), gaat muziek vaak meer leven en wordt het interessanter.

gertdm
19 maart 2006, 14:52
helemaal mee eens...het gaat me dan ook om de techniek hier..emotioneel doet het weinig tot niets...:) Terechte opmerking van je.....

Dan is dit weer veel mooier, met dezelfde technieken:

http://video.google.com/videoplay?docid=3795547535025238134&q=Michael+hedges

kornelius
19 maart 2006, 15:05
Ja,
erg lekkere 'groove' om in termen van pickers "TE lessen" te blijven (hij tapt zijn voet jaja). Coole gitaar ook wel. :D

kornelius
19 maart 2006, 19:17
Trouwens leuk ding dat video.google. kende ik nog niet. Tommy Emmanuels versie van livin on a prayer heb ik daar net gezien. lekker hoor...
http://video.google.com/videoplay?docid=-2246852135843298436&q=acoustic+guitar

Harald
19 maart 2006, 19:41
Trouwens leuk ding dat video.google. kende ik nog niet. Tommy Emmanuels versie van livin on a prayer heb ik daar net gezien. lekker hoor...
http://video.google.com/videoplay?docid=-2246852135843298436&q=acoustic+guitar

isnieTommyniet! De arme man zal wel niet snappen waarom mensen hem vragen op welke cd hij het heeft opgenomen. zie o.a. : http://www.tommyemmanuel.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=977
Deze gitarist heeft trouwens ook een erg leuke solo-bewerking van Yakety Axe gemaakt.

kornelius
19 maart 2006, 19:52
tjeemig.
als je zo kan spelen hoef je toch niet te doen alsof je iemand anders bent?

of doen anderen dat voor hem, omdat ie 'tommy' op zijn gitaar heeft staan?

gertdm
19 maart 2006, 19:58
tjeemig.
als je zo kan spelen hoef je toch niet te doen alsof je iemand anders bent?

of doen anderen dat voor hem, omdat ie 'tommy' op zijn gitaar heeft staan?



Ja maar dat is nu precies wat ik bedoelde met het al of niet hebben van talent....ik bedoel....je kunt techniek ontwikkelen ( ook n talent) maar het omzetten in eigen creaties vraagt nog n ander talent....

Hier lopen de theorieen over uiteen. Zo heeft E. Ratelband namelijk zijn tjakka-ding ontwikkeld. Vanuit de theorie dat je je goeroe moet bestuderen en imiteren waardoor je uiteindelijk dezelfde efficientie creert....tenminste dat heb ik n aantal jaren geleden eens gelezen...hoe dan ook...gitaarspelen en componeren zijn twee dingen.... :)

Daarnaast denk ik dat het ook te maken heeft met wat je wil bereiken of waar je drive ligt.

Ik blijf erbij dat de basis is en moet zijn:genieten van je gitaarspel. Amateur of pro...maakt niet uit :) Maar als je naam wil maken of je echt wil onderscheiden, dan moet je ook creerend dingen in huis hebben en dus componeren en bij voorkeur zo dat hele horden t willen naspelen ( grapje, hoewel ?)

chris c
19 maart 2006, 21:06
Ik hou altijd wel van muziek die naast de emoties ook de verbeelding aanspreekt. Muziek die je ergens naar toe brengt. Het is dan aan de gitarist om de techniek te vinden waarmee hij het best zijn eigen emoties en leefwereld aan de luisteraar kan overdragen.
Michael Hedges heeft daar een heel arsenaal onothodoxe technieken voor bedacht, niet voor de show, maar omdat hij zich alleen op die manier volledig kon uitdrukken. Sommige van zijn composities hebben geen duidelijke melodielijn (andere wel), maar met klanken en de dramatiek van de compositie roept hij dingen op die hij niet op een andere manier had kunnen oproepen.
John Fahey is ook zo iemand die conventies durfde doorbreken om te kunnen uitdrukken wat hij voelde en dacht. Zijn techniek was wel eenvoudig, maar zijn goede composities waren echte "Guitar excursions into the unknown", zoals een van zijn stukken heet, door de opbouw, de voor die tijd ongehoorde stemmingen, de sfeer die ervan uitgaat.
De boeiendste hedendaagse gitarist-componist die ik ken is Peter Finger. Zijn techniek is vrij "klassiek" (en virtuoos) maar zijn stukken zijn soms van een ongelooflijke schoonheid, door de melodieën, de opeenvolging van akkoorden en vooral de dramatiek.
Zo vindt elke goede muzikant wel de techniek die past bij wat hij wil uitdrukken. Maar dat is inderdaad een talent op zich. Wish I had it...

gertdm
19 maart 2006, 21:42
Bedankt Chris....
Ik weet nog dat ik drie jaar geleden in Frankrijk te gast was bij de franse fingerpicking associatie en dat ik tijdens het etentje naast een bestuurslid zat die zei: 'ach die open stemmingen, allemaal meer van hetzelfde, eentonig..allemaal al gedaan...'.....
Toen dacht ik meteen...ja...maar is het je eigen dogma of kun je je niet open stellen?

Kortom: er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen en dus ook gitaristen.
Sommigen gaan uit van de melodie, hetgeen het concreet en eenvoudig te volgen maakt ( soms zelfs 'poppy') terwijl anderen meer appeleren aan het meetronen van de luisteraar naar eigen gevoelswerelden door met klankkleuren te werken en meer 'zwevend' te spelen....
Beiden hebben hun kwaliteiten...er is geen beter of mooier...
Het is een kwestie van verbinding van de luisteraar met de muziek....

Voor de een zal Atkins / Dadi en cs erg herkenbaar zijn en voor de ander Fahey, Hedges etc

De nieuwste lichting gitaristen gaat extremer....fusion van jazz, blues , folk en pop...
maar hoe dan ook....t begint bij techniek en gecombineerd met het talent iets nieuws te creeren...
toch?

En ja Peter F ( ik ken hem persoonlijk natuurlijk) doet het ook...soms ook onbegrepen trouwens....maar dat is een les die ik inmiddels heb geleerd...
blijf trouw aan jezelf en waar je goed in bent....dat doet Peter ook...een echte musicus

Harald
20 maart 2006, 08:23
tjeemig.
als je zo kan spelen hoef je toch niet te doen alsof je iemand anders bent?

of doen anderen dat voor hem, omdat ie 'tommy' op zijn gitaar heeft staan?

Heb inderdaad sterk het idee dat anderen dat gedaan hebben. Hij heeft een eigen site, daar staat het filmpje niet op. Hij heeft trouwens van oorsprong een klassieke achtergrond, en is vandaaruit overgestapt naar dit soort arrangementen.

Uiteindelijk gaat het er om je eigen stem te vinden op het instrument. Daarvoor hoeft het nog niet echt vernieuwend te zijn. Als je dat te hard als eis gaat stellen wordt het toch al snel geforceerd. Het moet gewoon kloppen met de persoon die speelt. Mensen die echt goede composities voor de gitaar kunnen schrijven zijn nog steeds nodig. Dat gaat al ver terug. Bach kon voor de luit schrijven, Vivaldi en Bocherini hebben voor gitaar geschreven, maar voor de rest kwam het op gitaristen neer. Een instrument waar je maar moeilijk voor kunt schrijven als je het niet zelf speelt. En de mensen die het spelen verliezen zich weer makkelijk in techniekjes. Daar springt Michael Hedges er ook wel uit boven veel van zijn opvolgers. Hedges benaderde het als componist. In het filmpje in deze post heeft iemand een leuk idee (en vernieuwend valt eigenlijk best mee, de tapping technieken hierin zijn toch ook al eerder gedaan. Niet alleen op akoestische gitaar, maar ook bij mensen als Alan Holdsworth) van twee maten wat dan op repeat gaat.

Zou wel eens willen zien dat zo'n gitarist wat bekende goed geschreven nummers pakt, en die zo bewerkt. Daar zou best wat leuks uit kunnen komen. Je loopt dan ook tegen de grenzen van die benadering op, wat misschien weer tot mooie nieuwe vondsten leidt. Het is erg knap wat er in het filmpje gebeurd, maar desondanks kan het me nauwelijk boeien. Gitaristisch erg goed, muzikaal veel minder interressant. Zonder dat tweede mis ik iets. Ik hoor dan liever goede muziek die gitaartechnisch wat minder is.

Flipkoos
20 maart 2006, 09:37
Justin King is ook één van mijn grote helden, zij het niet dat hij wel bijna altijd hetzelfde doet... :P Maar ja, dat doet-ie dan ook wel weer heel erg goed..

Ik wil hierbij nog even dit filmpje posten:

http://www.albinoblacksheep.com/video/guitar.php

Die is ook vet!

gertdm
20 maart 2006, 11:49
Ja :) die had ik al in mijn pc staan....mooie techniek.
Maar hij doet ook wel andere dingen hoor met meer rust erin. Het is een erg goeie (technische) gitarist....


Trouwens...watch this: authentiek materiaal...best leuk...no fingerstyle maar wel historisch Jimmy Hendrix op een 12 string...tadaaa.... :)

http://video.google.com/videoplay?docid=6408630351291785061&q=12+string

Buzz
20 maart 2006, 14:15
Heerlijk, lekker bluesy, maar hij wel eerst even ietsje nauwkeuriger mogen stemmen:soul:

gertdm
20 maart 2006, 16:15
Waarschijnlijk had hij Blind Willie Mctell als voorbeeld....die had ook altijd wel n snaar uit de pas op die oude Stella 12string haha...

Harald
20 maart 2006, 17:10
Gaaf, die Hendrix, wilde hem een tijdje geleden kijken, toen was ie ineens niet meer te vinden. (had vroeger de soundtrack van die film op lp. Ooit uitgeleend :( ) Stemmen is bij de oude garde toch altijd optioneel ;) Als er iets rustigers te posten is van Justin King wil ik het trouwens best zien. Had het specifiek over dat stukje in het filmpje.

@Gert, denk dat je gelijk hebt, als mensen het zelf ook willen spelen, dat helpt. Vind het ook altijd wel een leuk idee dat iemand ergens een nummer dat je hebt geschreven zit te spelen / oefenen, of er een tab van wil hebben. Misschien dat er daarom ook relatief weinig 12 string gespeeld wordt.

Picker
20 maart 2006, 18:29
Justin King is ook één van mijn grote helden, zij het niet dat hij wel bijna altijd hetzelfde doet... :P Maar ja, dat doet-ie dan ook wel weer heel erg goed..

Ik wil hierbij nog even dit filmpje posten:

http://www.albinoblacksheep.com/video/guitar.php

Die is ook vet!

Tja... ik vind die Justin King best een aardige man, maar dit nummer speelt hij toch niet echt strak. Het rammelt in de groove (niet dat ik het hem 1-2-3 nadoe), en de melodie fluiten is ook slecht voor mijn lipspieren. Ik loop er niet warm voor.

Maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.

Ikzelf ben nog altijd het meest onder de indruk van dit soort werk:

http://www.about-django.com/news/videos/popJH.htm

Daar kan zelfs Tommy nog wat van leren. En dan die Grappelli op viool, zo afgrijselijk goed...

Picker
20 maart 2006, 18:40
...Willie Mctell als voorbeeld...
Was dat niet die gitarist met die appel op zijn hoofd? Of haal ik nu dingen door elkaar?
:p

gertdm
20 maart 2006, 20:25
haha precies...don't shoot at the guitarplayer

Boom-chick-Franky
20 maart 2006, 20:34
Mijn grote held (op dit moment) is Tommy Emmanuel, hoewel ik me afgelopen Donderdag tijdens z`n concert toch wel even heb zitten ergeren.
Hij speelde in Eindhoven het nummer `Tall fiddler`maar speelde dit zodanig snel dat het gewoon een gebrabbel van noten werd !!Gewoon niet mooi meer !
Maar ja, zelfs topgitaristen kunnen zich wel eens vergissen.
Het mooie van Tommy vind ik dat hij (nog) steeds zo gewoon blijft.
Hij neemt zich echt de moeite om zelfs een beginnende gitarist alles uit te leggen(dit geld ook voor jou Picker!! Gewoon toppie ! ;)

En ik heb al heel wat concerten bezocht, ook van Z.g.Nederlandse topgitaristen, maar die voelden zich meestal `te goed`om maar ook de geringste uitleg te geven !(de kwallen !)

Maar als ik de diverse filmjes zie (geweldig Gert!!) dan zijn er nog zoveel bronnen van inspiratie,eigenlijk te veel voor 1 menseleven, dus ik neem me nu alvast maar voor om in een volgend leven ook weer gitaar te gaan spelen! :rockon:
Frank

Picker
20 maart 2006, 22:37
Het mooie van Tommy vind ik dat hij (nog) steeds zo gewoon blijft. Hij neemt zich echt de moeite om zelfs een beginnende gitarist alles uit te leggen (dit geldt ook voor jou Picker!! Gewoon toppie ! ;)
Klopt helemaal. Tommy legt me altijd alles uit. :satisfie:

gertdm
20 maart 2006, 22:59
Mijn grote held (op dit moment) is Tommy !! Gewoon toppie ! ;)

En ik heb al heel wat concerten bezocht, ook van Z.g.Nederlandse topgitaristen, maar die voelden zich meestal `te goed`om maar ook de geringste uitleg te geven !(de kwallen !)

Maar als ik de diverse filmjes zie (geweldig Gert!!) dan zijn er nog zoveel bronnen van inspiratie,eigenlijk te veel voor 1 menseleven, dus ik neem me nu alvast maar voor om in een volgend leven ook weer gitaar te gaan spelen! :rockon:
Frank

Als gitaristen van goed nivo niet de tijd en interesse opbrengen voor 'beginnende' of gewoon mede-gitaristen, dan zijn het inderdaad kwallen. Ik weet zeker dat ik ( en inderdaad ook picker) niet tot die categorie behoren.
De oorzaak is heel simpel: passie,persoonlijkheid en verbinding met je eigen roots...daardoor zul je nooit naast je schoenen lopen....en eerder in anderen met dezelfde interesse een bron van plezier in het delen van kennis, gevoel etc ervaren.

persoonlijk heb ik al veel meegemaakt en zou ik je uren kunnen vertellen over de gitaristen waar ik mee gespeeld heb of mee in contact geweest ben.
De meesten daarvan, heel gewone jongens van uiteenlopende leeftijd....niks mis mee...Tommy Emmanuel is zo iemand, maar ik kan er nog enkele tientallen opnoemen......kortom....het heeft veel te maken met de persoonlijkheid, de roots en de passie van individuele mensen die ook nog eens gitarist zijn.... ( doordenkertje )

En weet je...een van de mensen die me geleerd heeft gewoon lekker je ding op gitaar te doen is de goeroe van gitaar - Nederland ( voor de meesten op dit forum natuurlijk niet bekend) : Eddy Christiany....
Hij speelde in de jaren 40 / 50 al Atkins nummertjes, een beetje gepolijst in de tijdgeest van toen..( maar dat doet er niet toe) ..met hem had ik als jong broekie ( ik was n jaar of 18 ) n briefwisseling (email bestond nog net niet) ....van hem heb ik geleerd dat t heel belangreijk is je bescheiden op te stellen en in dienst te willen staan van iedereen die meegaat in jouw passie of er vragen over heeft.....

Flipkoos
21 maart 2006, 16:27
Nog even dit hoor:

http://video.google.com/videoplay?docid=1352016870638076087&q=ukelele

Dwaze Japaners.

Buzz
21 maart 2006, 17:02
Nog even dit hoor:

http://video.google.com/videoplay?docid=1352016870638076087&q=ukelele

Dwaze Japaners.

Je mag het dan dwaas vinden, maar voor iemand die bij ukelele denkt aan het gepluk van George Formby is dit wel een verademing zeg!!

Flipkoos
21 maart 2006, 19:24
Je mag het dan dwaas vinden, maar voor iemand die bij ukelele denkt aan het gepluk van George Formby is dit wel een verademing zeg!!

Haha...ja ik zei het ook uit jaloezie. Japanners zijn altijd beter in alles verdikke...

Boom-chick-Franky
21 maart 2006, 19:55
Klopt helemaal. Tommy legt me altijd alles uit. :satisfie:

Ja daaaaaaaaaaaaag Picker, jij bent natuurlijk niet die beginnende gitarist ! :sneaky:

En Gert, m`n vader (die ook verdienstelijk gitaar speelde) was ook een groot bewonderaar van Eddy Christiany.

Er zijn inderdaad veel goede gitaristen,(waaronder Picker en Gert natuurlijk :noob: ) die mensen weten te inspireren en ook verder willen helpen. Gelukkig maar en ik zou zeggen , vooral doorgaan !
:cheerup:
Frank

Buzz
22 maart 2006, 09:20
En Gert, m`n vader (die ook verdienstelijk gitaar speelde) was ook een groot bewonderaar van Eddy Christiany.




Oh leuk! Is Gert je vader? Vader en zoon op een forum, grappig.

Floris1984
22 maart 2006, 11:33
Mijn grote held (op dit moment) is Tommy Emmanuel, hoewel ik me afgelopen Donderdag tijdens z`n concert toch wel even heb zitten ergeren.
Hij speelde in Eindhoven het nummer `Tall fiddler`maar speelde dit zodanig snel dat het gewoon een gebrabbel van noten werd !!Gewoon niet mooi meer !
Maar ja, zelfs topgitaristen kunnen zich wel eens vergissen.


Vorig jaar in Zaandam vond ik het eigenlijk ook best jammer dat hij hoofdzakelijk super snelle stukken speelde, terwijl ik het liefst veel van die rustigere, maar emotionelere en pakkendere nummers als Angelina, Those who wait en Drivetime etc. had gehoord.
Het is wel spectaculair, maar voor mij moet muziek vooral mooi zijn...

gertdm
22 maart 2006, 12:13
Oh leuk! Is Gert je vader? Vader en zoon op een forum, grappig.


He Buzz, wel goed lezen he :)

Tja, Chrstiani was in zijn tijd erg populair. Allemaal achterhaald inmiddels natuurlijk, maar soms moet je iemand gewoon in zijn / haar tijdgeest plaatsen. En ondanks zijn populariteit indertijd, heb ik hem leren kennen ( jaren 70 / 80 ) als een bescheiden gitarist / zanger, die graag advies gaf.
Hij was toen ook al op leeftijd hoor...

Boom-chick-Franky
22 maart 2006, 17:27
Oh leuk! Is Gert je vader? Vader en zoon op een forum, grappig.

Nee lul , m`n vader leeft al jaren niet meer !
Heb je niets anders te doen dan de grapjas uithangen !

Boom-chick-Franky
22 maart 2006, 17:30
Vorig jaar in Zaandam vond ik het eigenlijk ook best jammer dat hij hoofdzakelijk super snelle stukken speelde, terwijl ik het liefst veel van die rustigere, maar emotionelere en pakkendere nummers als Angelina, Those who wait en Drivetime etc. had gehoord.
Het is wel spectaculair, maar voor mij moet muziek vooral mooi zijn...

Inderdaad, ik krijg het idee dat hij bij sommige nummers een beetje wil laten zien hoe snel hij kan spelen.
En dit hoeft echt niet , we geloven hem zo ook wel !

gertdm
22 maart 2006, 20:37
Interessant.....
Maar gitaristen zijn ook mensen en goeie succesvolle gitaristen ook.
Het kan best zijn dat door de vlucht van het succes het adrenaline-gehalte groeit en ook in de dagelijkse dingen iemand steeds meer geleefd wordt....het zou niet de eerste keer zijn dat ik dit zie gebeuren bij succesvolle muzikanten....tegelijk is dat meestal een fase....T E is te goed namelijk.....die komt wel weer in rustiger vaarwater tijdens optredens....
Komt goed :)

Buzz
23 maart 2006, 09:32
Nee lul , m`n vader leeft al jaren niet meer !
Heb je niets anders te doen dan de grapjas uithangen !

Ach gut... het aangebrande type, dat helaas niet verder komt dan een beetje volks schelden.

Aandoenlijk.

gertdm
23 maart 2006, 09:56
Overigens las ik het leuke artikel van Eltjo over de workshop van TE.
Daarin wordt gesteld dat een nummer / compositie goed is als je de melodie ( of de basis) kunt neurieen. Dat is denk ik ook wel zo.

Toch vind ik dat de vlieger niet altijd op gaat. Neem bv 'One quiet night' van Pat Metheny ( geweldig gitaaralbum, wordt ook veel gekocht door niet- gitaristen)....daarop zijn veel akkoordenprogressies te horen. Slechts een handvol nummers van die cd kun je in de basis neurien. En toch boeit de hele cd.
Er zijn wel meer gitaristen die vanuit een concept werken. Ikzelf heb dat tot voor kort ook veel gedaan. Dat vergroot niet de toegankelijkheid, dat is wel zo. Maar het kan ook heel prettig zijn om als luisteraar gewoon meegezogen te worden in een compositie, die als het ware van de basis wegzweeft.

Kortom, wel iets om over na te denken?

dejohan
23 maart 2006, 16:46
Ikzelf ben nog altijd het meest onder de indruk van dit soort werk:

http://www.about-django.com/news/videos/popJH.htm

Daar kan zelfs Tommy nog wat van leren. En dan die Grappelli op viool, zo afgrijselijk goed...

Raar hé, de beste gitarist uit die tijd was een Belg die met twee vingers speelde :-) .

Boom-chick-Franky
23 maart 2006, 16:51
Ach gut... het aangebrande type, dat helaas niet verder komt dan een beetje volks schelden.

Aandoenlijk.

Als iedereen je woorden maar omdraait, dan wordt ik kwaad ja, al zeker als degene nog niet eens de moeite neemt om je artikel goed te lezen.

Ik was in de veronderstelling dat dit forum was ontstaan om elkaar van nuttige informatie te voorzien, maar schijnbaar zijn er nog steeds van die types die niets beter te doen hebben dan iedereen maar in de zeik te nemen !

Post ook eens iets waar andere mensen wat aan hebben Buzz ,want tot nu toe heb ik nog niet veel soeps van jouw gezien 8-) !

Buzz
23 maart 2006, 16:56
Kwaad?


Jongen denk aan je hart! En neemt het leven niet zo serieus, het wordt nog moeilijk genoeg!

Boom-chick-Franky
23 maart 2006, 17:01
Kwaad?


Jongen denk aan je hart! En neemt het leven niet zo serieus, het wordt nog moeilijk genoeg!
Misschien af en toe een kort lontje, zeker als het over mijn vader gaat !
Mijn grammatica is misschien niet alles, maar ik ga er van uit dat de meesten toch wel snappen wat ik schrijf , of niet soms !

Buzz
23 maart 2006, 17:05
Grammatica maakt me niet uit Franky, en dat van je vader kan ik best indenken, maar dat wist ik niet en kon ik ook niet weten.

Als je nou gewoon je lontje wat verlengt, heb je echt meer lol, hoor! :)

Boom-chick-Franky
23 maart 2006, 17:20
Grammatica maakt me niet uit Franky, en dat van je vader kan ik best indenken, maar dat wist ik niet en kon ik ook niet weten.

Ik schreef toch dat m`n vader van Eddy`s muziek hield :dontgeti:

Daarom Buzz, eerst goed lezen !(zelfs Gert wees je er nog op !)
Ik verleng m`n Lontje als jij wat beter leest, afgesproken ?

Buzz
23 maart 2006, 17:24
Ja hoor Frank:roll:

gertdm
23 maart 2006, 17:52
Heren ( Buzz en Boom C F) , begraaf die strijdbijl eens. Please? We hebben toch interessante onderwerpen genoeg?
Spreek ergens in een kroeg af en praat t uit met een biertje erbij :) Wedden dat jullie tot diep in de nacht over gitaren praten?

Buzz
24 maart 2006, 09:46
Inderdaad Gert,


We hebben hier veel interessante(re) dingen te bespreken.
Ik betreur het alleen dat een klein kwinkslagje zo wordt opgeblazen en direct met vuile taal wordt gepareerd.
Het forum Akoestische Gitaren was daar altijd behoorlijk vrij van. Gemoedelijke discussies en uitwisseling van kennis en feiten op soms echt hoog niveau.
Ik heb veel geleerd hier en een stimulans ondervonden in de ontwikkeling van mijn spel.
Ik constateer echter dat met de komst van sommige nieuwe leden, de toon, taalgebruik en discussieniveau nogal daalt.
Voor mij een reden om naar aanleiding van het voorgaande de pijp aan Maarten te geven.
Ik bedank alle mensen (profs en amateurs, bouwers en spelers) voor al hun goede en prikkelende posts. Ik wens iedereen verder een goeie tijd hier.
Maar discussie met mensen als Franky ben ik meer dan beu. Ik ga!
Het ga jullie goed!

kornelius
24 maart 2006, 10:20
jammer....

gertdm
24 maart 2006, 10:33
Jammer Buzz....

gertdm
24 maart 2006, 12:41
Jim Volk is trouwens ook een te gekke gitarist...erg dynamisch, eigenzinnig...
check maar eens: www.jimvolk.com

Flipkoos
24 maart 2006, 14:47
Inderdaad Gert,


We hebben hier veel interessante(re) dingen te bespreken.
Ik betreur het alleen dat een klein kwinkslagje zo wordt opgeblazen en direct met vuile taal wordt gepareerd.
[...] Ik ga!
Het ga jullie goed!

Wie blaast hier nu dingen op? Heb je met nog meer problemen dan BDF dan? Ik vind dat je zelf dingen nogal opblaast als je je hierdoor uit het veld laat slaan. Sorry hoor, maar een beetje kinderachtig vind ik dit wel. We zijn toch volwassen kerels en meiden onder elkaar. Dus, BFC...hou het een beetje lief hier en Buzz, doe niet zo kinderachtig!