PDA

View Full Version : Effect dat Jesse van Ruller gebruikt?



RSZ
18 maart 2006, 21:31
Hallo fellow gitaristen,

Ben momenteel een beetje bezig met het uitzoeken van mijn eerste (!) effectenkastje/-pedaal. Na vandaag een Crybaby wahwah pedaal te hebben geretourneerd omdat ik het na 5 minuten al niks meer vond ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een wat subtieler effect zoek.

Ik speel momenteel het meeste jazz (met name in een big band). Het eerste effect dat in me opkwam was een effect dat Jesse van Ruller gebruikt op het nummer "Trick of the Light" op zijn album Trio.
Het effect klink eigenlijk als een soort wahwah-pedaal, maar dan is het veeeel subtieler. Weet iemand misschien welk effect(-enpedaal) dit is?

Alvast bedankt!

PS Ik zal even een stukje van het nummer uitknippen en uploaden zodat het wat makkelijker te identificeren is... ;)

RSZ
18 maart 2006, 21:39
Hier een stukje Jesse van Ruller - Trick of the Light (http://www.rszdesign.com/temp/Jesse_Van_Ruller_-_Trick_of_The_Light.mp3).

Hoop dat een klein stukje muziek niet tegen de regels in gaat.

Anyway, volgens mij gebruikt ie dus een soort wahwah, en ik hoor ook iets van een chorus. Iemand enig idee?

aad
18 maart 2006, 22:16
envelope filter.

DREAMMACHINE
18 maart 2006, 22:29
idd, grappig stukje!

Dirk_Hendrik
18 maart 2006, 23:59
envelope filter.

+1


10karakters

Lucky
21 maart 2006, 16:21
Van ruller gebruikt een envelope filter die gemaakt is door A-design hier in Den Haag. er zijn er maar een een stuk of drie van gemaakt in totaal.
maar ik heb me laten vertellen dat het een mu-tron III kloon is met een TB mod.

laat je oog eens vallen op een Q-tron van electro harmonix. dat is wat ik gebruik en als je hem een beetje subtiel afsteld kun je die sound heel goed benaderen.
Als je dat mooi vind moet je ook een naar het album Catch van Ruller gaan luisteren.