PDA

View Full Version : twin reverb 100 w of 135 w



fenderben
18 maart 2006, 14:56
Ben ik weer met nog een vraagje of wat betreffende de Fender twin reverb....Hoe kun je aan een twin reverb zien of het een 100W of een 135W uitvoering is? Welke speakers zijn de beste in een twin reverb? Wat is de functie van de push pull schakelaar in de master volume?

alweer alvast bedankt..

Lucluc
18 maart 2006, 16:21
Hoe kun je aan een twin reverb zien of het een 100W of een 135W uitvoering is?

Staat op de achterkant...........

Joey Handsome
18 maart 2006, 16:43
push-pull geeft overdrive als je hem uittrekt

fenderben
18 maart 2006, 16:45
ok ...weer wat geleerd...bedankt..

Eko
18 maart 2006, 18:34
Push-pull op volume geeft mid-boost volgens mij.

Joey Handsome
18 maart 2006, 19:00
Push-pull op volume geeft mid-boost volgens mij.

nee joh, dan krijg je od


van hmct:
1976 135W RMS 2 channels all valve JBL's bought 3 years ago. not the best features cos the design is totally archaic, but that's not what this amp is about, start off with a clean sound and add everything through the front add some reverb and bingo: tone heaven. More than enough power to use in 3-400 capacity venues unmic-ed. The push pull distortion sounds fine on my Twin a fuzzy Suede-esque noise which is totally usable, contrary to what some reviewers have written, but it's a shame you can't switch it in and out.

matto
19 maart 2006, 08:41
push-pull geeft overdrive als je hem uittrekt

push pull master zit ook wel op 100 watt twins en geeft een volume boost (en dus een soort van overdrive) in mijn ogen een nutteloze toevoeging omdat je het boost effect alleen maar kunt krijgen al je de knop uittrekt.
Dan kun je de versterker net zo goed harder zetten door aan de volume knop te draaien.
Als je het nou met een voetschakelaar zou kunnen bedienen dan was het misschien nog wel een bruikbaar..
135 watt twins kun je altijd herkennen door op de achterkant boven de luidsprekeraansluiting te kijken , daar staat het gewoon "135 W RMS"

PeeVee
19 maart 2006, 12:22
Push-pull op volume geeft mid-boost volgens mij.
Eigenlijk is het een soort volume / gain boost. Het circuit snoept een beetje signaal weg van de reverb recovery als ik me niet vergis (je hebt dan ook wat minder reverb). De boost zit inderdaad voornamelijk in het middengebied. Resultaat is beetje krasserige 70's crunch, eigenlijk niet echt bruikbaar. Als je 'm niet gebruikt, dan "merkt" het circuit er verder niks van maar desondanks sloop ik het circuitje er meestal uit, heb je wat ruimte voor leuke andere mod

fenderben
19 maart 2006, 20:03
Inderdaad, op de achterzijde staat keurig 135 W. Dat is dus duidelijk. De reverb heeft en hele tijd niet gewerkt maar nu wel weer. Bleek een los draadje van de spoel van de reverbveer te zijn. Dus voorlopig geen 'Tech' nodig. Alleen de vibrato geeft volgens mij niet echt veel verschil of heeft dit alleen nut in combinatie met de reverb??? Is deze twin reverb nog te modificeren (black facen)?? Dacht elders hier iets over gelezen te hebben...of is dit alleen met een 100 watter te doen...en geeft het echt een flinke verbetering???

Questions...Questions...Questions...haha

PeeVee
19 maart 2006, 21:16
Alleen de vibrato geeft volgens mij niet echt veel verschil of heeft dit alleen nut in combinatie met de reverb???
Je hebt een pedaaltje nodig om 'm aan te zetten. Je kunt ook even een RCA cinch plugje waar + en - zijn doorverbondn achterin steken dan staat ie permanent "aan".


Is deze twin reverb nog te modificeren (black facen)?? Dacht elders hier iets over gelezen te hebben...
Klopt... even de zoekfunctie aanklikken et voila:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70969
In deze thread staat dat vrij uitgebreid beschreven

matto
19 maart 2006, 23:47
Blackfacen zal wel lukken maar dan zit je wel meteen aan een andere outputtrafo en ik denk ook wel aan een andere voedingstrafo.Als dat gedaan is dan kun je er aan gaan zitten frutten tot ie "bijna" net zo klinkt als een echte (te?)dure blackface.