PDA

View Full Version : Zoom g2 vraagje/probleempje



Davidian
18 maart 2006, 11:01
Hey mensen, ik heb laatst een zoom g2 gekocht leuk ding maar ik heb over elke distortion setting een vreemde extra bass of zo waardoor mijn mutes niet lekker klinken ik heb alles al dicht gedraait en de treble en zo wat omhoog gegooit maar het blijft. Ik wil een beetje de mutes als in "masters apprentices" van opeth lekker scherp maar wel diep beetje dat moderne geluid(zoals de r-rief model van me cube 30 ik heb de zoomg2 ook meer voor live en voor repetitie's)

Kep een ibanez sz320mh en grg170 en ik speel over me pc en me cube 30.


Edit(als ik opneem klinkt het wel goed op zich)

DarknessAwaits
18 maart 2006, 12:00
Master's Apprentices is echt de shizzle... :cooler:

Maar goed, heb je het probleem zowel met je pc als met je cube? Als je het enkel met je pc hebt dan zou ik denken dat je speakertjes de bas gewoon niet wegkrijgen. Wat dan weer te maken zou hebben met de kwaliteit van je speakers ipv. de instellingen van de zoom.

Scali
18 maart 2006, 12:17
Test eerst je geluid met een koptelefoon direct in de G2.
Regel het dan goed in... als het dan over je PC of je Cube niet goed klinkt, is het probleem waarschijnlijk dat je het signaal te hard instuurt, waardoor het gaat vervormen.
Dan dus ofwel de Zoom wat zachter zetten, of de gain op je PC/Cube wat terugdraaien.

Davidian
18 maart 2006, 23:29
Mmmmm ik heb vandaag een optreden gedaan en daar klonkt het wel redelijk maar dat kwam meer door de noise gate denk ik verder heb ik via de extra eq nog ff wat meer mid weggesnoept maar tis er nog wel een beetje....


Btw toen ik hem eenmaal goed kreeg klonk ie wel godverdomme heerlijk :)

grindminder
18 maart 2006, 23:38
de bass op je EQ wat lager zetten 3-4 ongeveer, die eq presets zijn nogal kloten opdat ding>> en de 5150 al geprobeerd,die klinkt erg lekker

Davidian
19 maart 2006, 09:43
de bass op je EQ wat lager zetten 3-4 ongeveer, die eq presets zijn nogal kloten opdat ding>> en de 5150 al geprobeerd,die klinkt erg lekker
Ja die gebruik ik meer voor riffen al gebruik ik daar de mesa/boogie ook voor.


Offtopic: Ik had verlede jaar les van henk:P doe de groeten van me als je hem ziet.

grindminder
19 maart 2006, 18:19
zal ik doen, maar spreek hem niet zo vaak meer.. 'meneer Henk' is meestal aan het touren met God Dethroned

Davidian
19 maart 2006, 19:35
Ik krijg trouwens met koptelefoon op of via de pc er toch niet echt een goed geluid uit maar op die 100 wat versterker waar ik op speelde gister lukte het makkelijk terwijl ik alles uit die pedaal haalde ik had alles dicht behalve de volume.

Nou ja dan gebruik ik thuis wel gewoon me cube.

Scali
19 maart 2006, 19:45
En je hebt de speakersim al ontdekt en geprobeerd?

Davidian
20 maart 2006, 08:55
Je bedoelt de optie om de plaats van de mircofoon richting de speaker cabinet te veranderen?


Ja maar daar wordt het geluid aan maar doffer van.

Maar het punt is alleen die bass nasmaak die overal over heen zit als je clean speelt is dat wel handig maar bij distortion wil ik een wat scherpere geluid voor mutes daarna kan ik de bass wel omhoog gooien voor wat extra dikheid van het geluid.

Scali
20 maart 2006, 09:04
Ik bedoel dat je de speakersim aan moet doen als je via koptelefoon of PC speelt, en uit als je via een gitaarversterker speelt.
Een gitaarversterker (en dan dus vooral de speaker) heeft namelijk veel minder hoog. Dus als je je geluid goed hebt op een gitaarversterker, klinkt het helemaal waardeloos over een koptelefoon, en andersom.
Met de speakersim kun je dus het geluid van die gitaarversterker simuleren via een koptelefoon of een PC.

Davidian
20 maart 2006, 14:50
Ow je bedoelt de "live'' en ''recording'' settings? ja kep daar wel mee gekloot maar de live is weer te scherp en de recording te duf.