PDA

View Full Version : pedalen koffer op de fiets



Ronald
17 maart 2006, 21:07
hey mensen

ik ben de laatste paar dagen druk bezig gewest met mn pedalenkoffer en hijs klaar, nu is het enig probleem... het vervoer

hijs namelijk best groot maar vooral erg zwaar en ik weet nie hoe ik die dan moet meenemen op de fiets. iemand enige suggestie hoe ik da moet doen?

auto is geen optie want het zal altijd voorkomen dat ik toch wel eens persee met de fiets moet.

duckman
17 maart 2006, 21:24
hey mensen

ik ben de laatste paar dagen druk bezig gewest met mn pedalenkoffer en hijs klaar, nu is het enig probleem... het vervoer

hijs namelijk best groot maar vooral erg zwaar en ik weet nie hoe ik die dan moet meenemen op de fiets. iemand enige suggestie hoe ik da moet doen?

auto is geen optie want het zal altijd voorkomen dat ik toch wel eens persee met de fiets moet.

fietskarretje misschien ?

dano
17 maart 2006, 23:55
2 gitaarstraps bevestigen met een flinke inbusbout? Zodat je 2 hengsels heb en hij op je rug kan?

Kan je het beste van die autogordeldingen nemen

Fuhgawz
18 maart 2006, 00:20
Damesfiets met een mandje?
EDIT: Vergeet niet een foto van je nieuwe koffer incl. inhoud in het pedalboard topic te posten he! ;)

Mitch
18 maart 2006, 10:45
2 gitaarstraps bevestigen met een flinke inbusbout? Zodat je 2 hengsels heb en hij op je rug kan?


Uit het oogpunt van veiligheid kun je beter niet zo'n groot en zwaar ding op je rug meenemen op de fiets. Als je dan valt weet je zeker dat je een dwarslaesie krijgt :stop:

harrie-beton
18 maart 2006, 10:45
Haha eigenlijk heb je een ontwerpfout gemaakt. Ik heb ook jaren naar oefenruimtes gefietst. Ik heb mijn cases zo gebouwd dat ze op de bagage drager pasten. Je kunt ook een soort rails of plank op je bagagedrager maken en hem daar aan bevestigen. Snap je?

Ook als je een case maakt moet je het gewicht laag houden door dun hout te gebruiken.

In neem aan dat je versterker in de oefenruimte staat?
Een tweede tip, laat zo veel mogelijk dingen in de oefenruimte zoals kabels, voedingen en stroom. Dat scheelt in gewicht.

Tip 3, neem rijles.

Mike McCready
18 maart 2006, 11:30
Laat je pedalenkoffer in het opberghok in de repetitieruimte en koop een cheapo multi-effectenbak voor thuis (Zoom ofzo)

DarknessAwaits
18 maart 2006, 11:57
Laat je pedalenkoffer in het opberghok in de repetitieruimte en koop een cheapo multi-effectenbak voor thuis (Zoom ofzo)

Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Altijd heen en weer zeulen met je spullen tussen thuis en de oefenruimte is een ramp.

Zelf heb ik ook een GT-8 in de oefenruimte staan (en 3 speakerkasten... stel je voor :stop:), maar thuis een podxt.

harrie-beton
18 maart 2006, 12:38
ik oefen thuis en programmeer veel geluiden in thuis dus voor mij moet ik altijd met gitaar en pedalen slepen. Ik heb podxt dus qua grootte valt dat mee. De footswitch ligt wel in oefenhof.

Post eens foto van de effectenbak
plus achterop je fiets

Ronald
18 maart 2006, 19:17
laat maar mensen heb al een oplossing :) gewoon met 2 sjorbanden (zo naamt mn vader ze tenminste) de koffer dwars op de bagagedrager vastbinden, is wel best gedoe maar het zit dan op zich goed vast. dus zo moet het wel lukken

en achterlaten in de oefenruimte was sowieso al nooit een optie want wij hebben geen oefenruimte waarin je dingen uberhaupt mag achterlaten, tis vrij openbaar namelijk dus niet erg veilig.


maar goed totdat ik een rijbewijs heb zou dit op zich wel moeten werken, tis nie makkelijk fietsen maar het gaat wel. maar toch bedankt voor de reacties :)