PDA

View Full Version : Sample nieuw project FrankS + Leendert Brouwer



FrankS
17 maart 2006, 14:03
Goeindag :)

Ook maar weer es wat posten hier.

'k Ben met m'n maat Leendert van www.aggro.nl bezig met een project waarvoor we bij mij thuis alles schrijven en opnemen (demovorm) en straks komen er een drummer, bassist, een grunter en een 'scream'-er (denk metalcore) bij om de zooi goed op te nemen. Het gaat een album worden van zo'n 40 minuten, die gaan we rondsturen en gewoon zien wat er gebeurt. :) Drums zijn nu ff geprogrammeerd als leidraad. Gitaren nog ff met PODxt. Sample van ons 1e nrtje :

http://members.home.nl/frnk/LF_Track1_sample.mp3

Er is al een nieuwere versie, met 2 fusion-y stukken er bij in. Maar die post ik nie :D

Luc-O
17 maart 2006, 20:24
Tering, bruut man. Mij persoonlijk iets té. Maar wel strak!

Bloodline
17 maart 2006, 21:11
wooow HOLY FOCKING SJEIZE !!

dat stuk @ 1:32 dat deedhet voor me die drilboor double base erbij !!

in mijn mening is dit gewoon iets unieks. ik heb nog nooit zoiets gehoord.


gaafe shit jezus christus.

worst
18 maart 2006, 15:55
die drilboor base is hinderlijk maar de rest vindt ik vet

Lacrimosa
18 maart 2006, 17:07
dude, dit is DE shit. Echt supervet man.
Petje af!!

Later,
Ismar

Stratman70
18 maart 2006, 17:24
Jeujjj.... ff bijkomen hoor. ;)

Om eerlijk te zijn: niet mijn ding. Maar wat ik dus zeer waardeer en toch erg geweldig er aan vind is dat je met zoiets gewaagds en zeker origineels op de proppen komt.
Op één of andere manier heb ik wel het idee dat dit geen nummer is dat je dagelijks live gaat performen, of wel? :D
Ik zou medelijden met de drummer krijgen.

Maar zeker respect man!!!!

FrankS
19 maart 2006, 03:15
Heeyy thanx voor de coole reacties!!! :D

Kan me idd voorstellen dat het voor sommigen hun ding niet is.. 't is ook wel een tikkie extreem. Maar da's juist onze bedoeling, ff helemaal laten gaan.

En Stratman, we hebben een drummer gevonden die het straks wil en zeker kan inspelen. Erg gaaf!!

Live spelen.. als de reacties straks goed zijn en de mogelijkheden zijn er (de muzikanten die hieraan willen meewerken in de studio zien ook een mogelijkheid om tijd te hebben om het live ten gehore te brengen) dan gaan we dat zeker doen.

Deze sample is ook maar een oudere versie van het 1e nummer, er zitten wat extra stukken bij in die sowieso wat dynamiek en sfeer toevoegen. En hoe de volgende nummers gaan klinken.. geen idee haha. (hoewel ik in powertab al ongeveer de helft ve 2e nummer heb gemaakt. Tikkie technischer en ietwat melodieuzer dan deze sample). We pushen onszelf gewoon lekker tot extremere dingen. Leuk om te doen :D

Toffe reacties iig! Bedankt! :D

meul
19 maart 2006, 10:49
Goeindag :)

Ook maar weer es wat posten hier.

'k Ben met m'n maat Leendert van www.aggro.nl bezig met een project waarvoor we bij mij thuis alles schrijven en opnemen (demovorm) en straks komen er een drummer, bassist, een grunter en een 'scream'-er (denk metalcore) bij om de zooi goed op te nemen. Het gaat een album worden van zo'n 40 minuten, die gaan we rondsturen en gewoon zien wat er gebeurt. :) Drums zijn nu ff geprogrammeerd als leidraad. Gitaren nog ff met PODxt. Sample van ons 1e nrtje :

http://members.home.nl/frnk/LF_Track1_sample.mp3

Er is al een nieuwere versie, met 2 fusion-y stukken er bij in. Maar die post ik nie :D

Geinig!

gr,
Jan

Robbert v.d. Hanenberg
19 maart 2006, 12:50
Hey Frank!

Niet echt mijn ding dit...maarrrr....zit zeker vet in elkaar!! Behoorlijk experimenteel en gedurfd.
Wat me wel te gek lijkt is als je er wat Ron Jarzombek-achtige solo's in zou verwerken,als je begrijpt wat ik bedoel,maar dan op z'n Frank's...:D Het doet me sowieso 'n tikkie denken aan Spastic Ink.

Die POD's kan ik op de een of andere manier niet meer aanhoren...heb ze zelf ook maar blijf me storen aan 'n soort van onnatuurlijke kleuring die 't apparaat aan zowat elke amp-simulatie geeft. Maar goed, neem je opnieuw op zei je.

Nogmaals, zit vet in elkaar en zeer strak ingespeeld!!

Basseytje
19 maart 2006, 20:14
wooow HOLY FOCKING SJEIZE !!

dat stuk @ 1:32 dat deedhet voor me die drilboor double base erbij !!

in mijn mening is dit gewoon iets unieks. ik heb nog nooit zoiets gehoord.


gaafe shit jezus christus.

juist dat zijn geode woorden beter had ik t niet kunne zeggen

Wobbert
19 maart 2006, 22:02
Wat een ontzettende oorlog maar wel erg bijzonder.

Misschien extreem creatief, maar die continue double bass mag nog wel iets creatiever...

c.hultermans
19 maart 2006, 23:36
Hell yeahhhhhh,

Frnkie op t juiste pad, I love it!!!

Goed gedaan guys, lekkah strahhuk kee

Grtz,

Conrad

Maiden Michiel
20 maart 2006, 14:04
Yeah, lekker extreem met wat technische riffs zo hoor ik het graag.
Het is mij persoonlijk iets te death metal achtig op momenten maar het klinkt zeker gaaf!

FrankS
23 maart 2006, 15:09
Hey thanx mensen :D

Robbert : hihi Ink-solo's :D Er zitten nu wat extra stukken in dit nr, waaronder een fusion-y stuk met likewise solo. Maar er volgen meer nummers en zou idd goed kunnen dat er iets in dat straatje in komt. En 't is gewoon spelen wat er in ons opkomt en daar een zo leuk mogelijk nummer van maken. @POD-geluid : tsja 't blijft een modeler. Straks wordt idd alles overgedaan met een echte amp (of amps) met mics.

Wobbert : joa de drums is nog een soort guide voor de drummer. Die mag zelf lekker los gaan en dat zal idd wel wat creatiever worden. 'k kreeg hier zowat al een muisarm van hehe.

Iig bedankt allemaal, coole reacties met ook toffe kritiek!! :D

'k Heb de mp3 weer verwijderd.

Soul Grinder
24 maart 2006, 12:02
Jammer dat je de mp3 alweer weg hebt gehaald, maar ik had het nummer al grotendeels gehoord en dat klonk erg gaaf. Ben erg benieuwd hoe het geheel zal gaan klinken als ht in een echte studio met levende muzikanten wordt ingespeeld.

c.hultermans
24 maart 2006, 20:32
Jammer dat je de mp3 alweer weg hebt gehaald, maar ik had het nummer al grotendeels gehoord en dat klonk erg gaaf. Ben erg benieuwd hoe het geheel zal gaan klinken als ht in een echte studio met levende muzikanten wordt ingespeeld.

met dooie muzikanten is ook zo wat hee!!!

LOL

;-)

Soul Grinder
24 maart 2006, 22:54
met dooie muzikanten is ook zo wat hee!!!

LOL

;-)
Zo is dat Connie. ;)

FrankS
25 maart 2006, 13:53
LOL ratje :D

VG ;) : Thanx :D Maar m'n webspace zit vol en ik moest er iets anders op pleuren.. Ik msn het wel een keer :D