PDA

View Full Version : catalyst nxt



guhlenn
17 maart 2006, 11:42
dag,

iemand ervaring met de nxt en pickup vervanging? ik vind ze weliswaar extreem goed gebalanceerd en clean super, maar ze verdragen distortion te goed. Oversturing moet een beetje pijn doen toch? deze blijven kraakhelder. er is geen "dirt" . het ligt voor de hand seymour duncan's te proberen, maar wellicht heeft iemand ervaring en een oplossing?

arjanb01
17 maart 2006, 11:45
dag,

iemand ervaring met de nxt en pickup vervanging? ik vind ze weliswaar extreem goed gebalanceerd en clean super, maar ze verdragen distortion te goed. Oversturing moet een beetje pijn doen toch? deze blijven kraakhelder. er is geen "dirt" . het ligt voor de hand seymour duncan's te proberen, maar wellicht heeft iemand ervaring en een oplossing?

oplossing: meer hoog in je gitaargeluid draaien misschien ? bij mijn emg's werkt het uitstekend dan !

arjanb01
17 maart 2006, 11:59
geluid is prima gebalanceerd. ik mis wat crunch. Hij kan gain als geen ander aan, maar ik bedoel nog het meeste het vieze blues randje (dirt dus). Mogelijkerwijs doet deze gitaar dat gewoon niet. vandaar mijn vraag. ik speel vnl. op een Koch.

is mogelijk ! maar ik speel dus ook op emg's die van nature gelikt klinken en ik krijg dat randje door, driekwart hoog, driekwart bass, en 2/3 mid. En de gain op 2/3.
Misschien dat dat helpt.

paulusdeBKB
18 maart 2006, 14:44
Catalyst is toch een erg 'cleane' gitaar als ik me niet vergis?

Dan is het oppassen geblazen met elementen vervangen. Ik ga er vanuit dat je de gitaar vooral om het gebalanceerde geluid hebt gekocht (en omdat ze lekker spelen natuurlijk). Als je daar zeer karaktervolle elementen inzet dan is het bekeken met die gebalanceerde sound.

Wat ik zelf erg geschikte elementen vind, zijn de two-tone humbuckers van Joe Barden. Niet echt makkelijk te krijgen geloof ik, maar ze klinken behoorlijk ranzig, op een goede manier.

Wat je ook nog kunt overwegen is om voor het ranzige werk een tweedehands gitaar erbij te zoeken. Dan kan je je helemaal concentreren op welke sound je wilt: LP, SG, Tele, Strat, 80's etc.