PDA

View Full Version : 2e hands buizenversterker testen, waarop letten?



WICKED
17 maart 2006, 10:23
hey ikwil later in demiddag bij iemand een buizenversterker testen, hij zei dat ie 3 jaar oud was en dat hij vrijwel ongebruikt is en niet vervoerd, maargoed zijn die buizen dan nog wel goed? Hoe check je zoiets? En waar moet je nog meer op letten als je zon 2e hands buizenamp wil kopen?

nicoverduin
17 maart 2006, 10:59
Als ie drie jaar oud is zou ik letten op:
- klinkt die goed; niet modderig (wat op versleten eindpitten kan slaan)
- Elco's zouden goed moeten zijn voor de leeftijd
- Zitten er geen vervoersporen op (wat een aanduiding zou zijn dat ie wel vervoerd is)
- Draai hem effe lekker open. Weet je gelijk of hij het kan hebben.
Nico

Basseytje
17 maart 2006, 11:26
is het ook neit dat je de buizen na een jaar als je m goed hebt gebrukt moet vervange???

en zowieso als je een 2e hands buizen verstekre koopt gewoon nieuwe bnuizen erin zetten en op wat nicoverduin zei letten

WICKED
17 maart 2006, 14:22
oke bedankt voor de tips, ik zou die buizen juist even niet willen vervangen want dat vervangen kost me al weer een dikke 300 euro;)

tillens
17 maart 2006, 14:33
300 euro! Bij wie laat je dat doen... Lijkt me een beetje overpriced.. Jokin' right?

BartL
17 maart 2006, 16:54
en zowieso als je een 2e hands buizen verstekre koopt gewoon nieuwe bnuizen erin zettenWaarom in godsnaam?

ieme
17 maart 2006, 17:16
oke bedankt voor de tips, ik zou die buizen juist even niet willen vervangen want dat vervangen kost me al weer een dikke 300 euro;)

hoeveel buizen heb je daar in die glasbak zitten dan?

nicoverduin
17 maart 2006, 17:36
is het ook neit dat je de buizen na een jaar als je m goed hebt gebrukt moet vervange???

en zowieso als je een 2e hands buizen verstekre koopt gewoon nieuwe bnuizen erin zetten en op wat nicoverduin zei lettenBuizen zijn slijtage onderdelen. M.a.w. als de versterker weinig gebruikt is dan zijn ze nog prima. Zo niet, dan hoor je dat gelijk.
Nico

LPplayer
17 maart 2006, 18:01
OKay superthnx voor de info ook, want dit zijn wel goede dingen om op te letten idd

Dat is dus de checklist. Hoe kan je checken oud een versterker en de buizen erin WERKELIJK zijn?

nicoverduin
17 maart 2006, 18:17
Om bepalen hoe oud ie werkelijk is, kan er een productie sticker inzitten. Op sommige onderdelen is mogelijk iets te achterhalen. De speakers (pdocutie datum). Soms staat er een productie datum op de buizen.

Dit betekent echter niet dat de versterker ook zo oud is. Zowieso jonger. Je moet immers eerst de onderdelen kopen voordat ze in de versterker gaan.
Nico

ToTaL FaKe
18 maart 2006, 11:35
En dan zou het ook nog zo kunnen zijn, dat er een nieuwere speaker is ingezet ;)