PDA

View Full Version : Peavey classic 50/50 icm met podxt



Satriani
17 maart 2006, 00:08
Gaat dit een beetje klinken? Speel momenteel met een pod xt over een cheapass kenwood hifi versterker en cheapass samson monitors en het klinkt behoorlijk kut. Iemand ervaring met deze set-up? En is die eindtrap een beetje goed?

Edit: was ff vergeten te vermelden dat ik een marshall 1936 cab heb. En ik ben momenteel met 2 mensen aan het praten. 1 dude verkoopt de peavey voor 450 met een nieuwe set jj buizen erin en een andere dude voor 250 maar die gast vertrouw ik niet helemaal. Zijn er voor de rest nog dingetjes waar ik op moet letten....standaard mankementjes ofzo? Ben echt een n00b op rack gebied

paulusdeBKB
17 maart 2006, 00:39
Of en hoe het gaat klinken hangt ook van je speakers af natuurlijk. Als het echt zo kut klinkt als je zegt dan dringt de vraag zich op: heb je de speakersimulatie wel aanstaan?

Peavy 50/50 is een prima eindtrap voor het geld, maar voor thuis rijkelijk zwaar. Je kunt ook eens op zoek gaan naar een tweedehands Rocktron Velocity eindtrapje of een Marshall Valvestate stereo eindtrap.

Satriani
17 maart 2006, 01:06
Of en hoe het gaat klinken hangt ook van je speakers af natuurlijk. Als het echt zo kut klinkt als je zegt dan dringt de vraag zich op: heb je de speakersimulatie wel aanstaan?

Peavy 50/50 is een prima eindtrap voor het geld, maar voor thuis rijkelijk zwaar. Je kunt ook eens op zoek gaan naar een tweedehands Rocktron Velocity eindtrapje of een Marshall Valvestate stereo eindtrap.

De speakersim staat uiteraard aan:satisfie: .. en die valvestate eindtrappen zijn niet te vinden. En ik wil er wel echt op vooruitgaan qua sound. ik weet dat in theorie een transistor amp minder je geluid kleurt etc.. maar ik wil juist wel dat de peavey me geluid kleurt. Mag wel wat minder digitaal klinken allemaal.

paulusdeBKB
17 maart 2006, 01:38
Dan zit je safe met de Peavy... MITS je hem een beetje op zijn donder kunt geven. Even checken met de buren misschien? Wat voor een speaker cab ga je eronder zetten?

Satriani
17 maart 2006, 13:39
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.. als het ook zachter maar een stuk beter klinkt als dat het nu klinkt. Moet haast wel.. heb een 1936 cab

vester86
19 maart 2006, 12:40
ik heb die peavey ook icm een 1936 kast en ben er uiterst tevreden over. afgezien van dat ik um niet hard kan zetten helaas :-p

check alle knoppen, zet um aan,speel er even over. ik heb zelf een lichte brom in mn rack zitten, is mij niet storend, maar durf niet te zeggen of dat in de preamp of de peavey zit..

voor dit soort dingen ga ik altijd nog een beetje op gevoel af: als ik het gevoel heb dat het niet goed zit -> niet doen, komt altijd weer wat anders leuk om de hoek

Satriani
19 maart 2006, 21:19
vester: Ook icm een pod xt ?
Heb ook een rocktron velocity op het oog. Is een stukje goedkoper en die andere mafkees die em verkocht voor 250euro reageert niet meer...figures. En die andere dude wil er 450 voor hebben wat toch een beetje veel is.

Thom TK
19 maart 2006, 22:40
vester: Ook icm een pod xt ?
Heb ook een rocktron velocity op het oog. Is een stukje goedkoper en die andere mafkees die em verkocht voor 250euro reageert niet meer...figures. En die andere dude wil er 450 voor hebben wat toch een beetje veel is.

Wel even handig om te melden: ik heb die gast ook gemail (van die 250 Peavey), en ik heb ook nooit een reactie gekregen...
[Nora mode] raaaarrrrrrrr [/Nora mode]

paulusdeBKB
20 maart 2006, 16:09
Die Rocktron eindtrappen zijn echte aanraders hoor! Maarja, 450 euro vind ik wel een hoop geld voor een tweedehandsje. Ik neem aan dat het om de Rocktron Velocity 300 gaat? Die gaat heeeel erg hard, veel harder dan je zult nodig hebben. Jij moet de Rocktron Velocity 120 of 100 hebben (liever de 120). Ben niet zo uptodate met de prijzen daarvan maar eBay kan je daar wel meer over vertellen.

Als het om een tweedehands Rocktron Velocity Valve eindtrap gaat is de prijs wél ok. Ik heb dat ding zelf nooit gehoord, maar afgaande op het topics 'preamp shootout', ook in dit forum, is dat een beest van een ding.