PDA

View Full Version : Pedaal voor Tubeamp?



Paradoxia
31 oktober 2002, 19:47
Hey,

Ik heb ooit eens gehoord dat er een speciaal pedaal is om het geluid van je tubeamp te boosten. Enige waarheid hieraan verbonden :?

Mitch
31 oktober 2002, 19:51
Willekeurig distortion pedaal alleen level opendraaien en gain dicht houden, of een Voodoo Lab Sparkle Drive, of een Ibanez Tubescreamer, of een Carl Martin Hot Drive 'n Boost, of een .....
Zo kunnen we nog wel even doorgaan !

dml
1 november 2002, 05:46
.....of een Roger Mayer Voodoo 1 of Voodoo Bass of Boss Bluesdriver of Marshall Guvnor of Fulltone Fulldrive of H&K Tube Factor of.....

jpb
1 november 2002, 16:04
Ik ben het er niet mee eens dat het niet uitmaakt wat je ervoor gebruikt. Mischien is het goed onderscheid te maken tussen een Clean-Boost en een OD/Distortion. De CB verandert je signaal niet of nauwelijks, terwijl een OD/Dist. met de drive op op nul dat wel doet. Dat klinkt ook goed, maar anders (b.v. tubescreamer). In alle gevallen gebruik je wel het pedaal om de versterker over de top te duwen, in dat opzicht maakt het niet uit.

maestro_nl
9 november 2002, 22:58
Ik gebruik voor clean boost de Vox ValveTone.
Tast je sound niet aan en thru-bypass.

vulvasonic
10 november 2002, 00:06
een equalizer kun je ook gebruiken om je signaal te boosten. Voordeel is dat je het geluid tevens kan finetunen. Nadeel kan zijn dat je de 'boost' niet te veel zou kunen vinden boosten.
;}