PDA

View Full Version : Flextone III of Cybertwin of AD120VT



hassent
16 maart 2006, 21:51
Ja ik weet het, zo subjectief als iets maar toch graag jullie reacties.
Ik speel in een coverband en wil een zo breed mogelijk scala van geluiden afdekken. Voorkeur gaat wel uit naar blackface clean maar ook over the top gain zoals bv Bettencourt dat heeft.
Heb totaal geen ervaring met modeling (op een V-amp na dan). Altijd Marshall buizenbakken gebruikt, maar wil eens wat anders.

laat maar horen!

Ritch
16 maart 2006, 22:35
Koch! Mooiste clean die je ooit zal horen, en plenty gain > Kochen blazen JCM's omver!

paulusdeBKB
16 maart 2006, 22:41
Fender Cybertwin is erg gaaf, maar erg Fender. Als je echt voor de ultieme veelzijdigheid wilt gaan dan moet je toch de Line6 Vetta hebben. Vox amps ken ik niet, maar de Vox Tonelab SE is zeer goed en zeker veelzijdig genoeg voor een coverband. Alleen de echte death metal sound haal je er niet uit maar ik heb nog nooit een coverbandje succes zien hebben met zware metal. Als de Vox top dezelfde electronica en features bevat als de Tonelab dan zit je daarmee wel goed.

BTW: ik heb zelf een Yamaha DG-stomp gebruikt in mijn coverbandje maar ik heb nooit de moeite genomen om de gitaargeluidjes van de verschillende songs na te bouwen. Veel te veel moeite, altijd gezeik met patch levels en niemand hoort het verschil. Zonde van de tijd, imo.

hassent
17 maart 2006, 11:56
Maar de Flextone IIXL is dat iets?

hassent
17 maart 2006, 11:56
Sorry Flextone IIIXL

pint
19 maart 2006, 09:43
vox ad 120 vtx of line6 flex 3 xl
gewoon ff proberen

pol2711
20 maart 2006, 12:21
Hoi,

Ik heb zowel de VOX als die Flextone gehad. Speel ook in een coverband en heb een brede range aan geluiden nodig. Heb veel in mijn handen gehad:
de VOX is gewoon top en heeft vele mogelijkheden maar is uiteindelijk qua geluid in het eindoordeel niet gebleven
De fout die ik maakte bij de Flextone (daarvoor een spider II 212 maar dat was pas echt rommel) was dat het thuis fantastisch klinkt. Sta je met je band dan moet je echt je oren spitsen, het lijkt wel alsof jouw versterker in een andere ruimte staat!!!! Ligt het alleen aan het feit dat er geen buizeneindversterker in zit? Kan zo'n modelling transistording dan alleen maar thuis gebruikt worden? Heb er vele forums op nageslagen en vele verterkers bespeeld. Ik dacht dat ik zou moeten zitten in het hoekje Koch, Mesa, ENGL, Bogner etc. Maar ja, tis hobbie, ik hoef er niet mijn geld mee te verdienen. Maar is zo'n buizeneindtrap dan net die punch? Geeft zo'n buizeneindtrap het geluid dan net die ballen?
Mijn ervaring is dat die buizeneindtrap dat wel doet maar niet altijd en niet in alle omstandigheden. Dus rondgesjouwd met een Marshall en een BOSS GT-6 en deze jongen was tevreden. Nou niet helemaal maar die league was voor mij toch financieel te hoog en ik moest ophouden met zeuren. En elke gitarist was toch continu op zoek naar dat ene geluid wat alleen maar in zijn hoofd zit.

Sta ik naar zo'n bandje te luisteren en hoor daar echt die gitaarsounds voorbij komen die ik ook altijd graag wilde. Ik zag de gitarist niet maar had al in mijn hoofd dat het een Koch Mulititone moest zijn of een Bogner of...ik worstelde me naar voren en.........laat het verd.... een modelling amp zijn!!
een Johnson Stereo One Fifty.
Nóóit van gehoord. Nu wel, staat naast me en ik haal er uit wat ik er uit wil halen. Giga hoeveelhied mogelijkheden en een oplossing voor mijn probleem zat vaak in de hoek van de EQ settingen. En daar is die Johnson nu heel erg uitgebreid in. die VOX en Flextone hadden een bass, middle en treble knop. Die bass had ik op 10 staan maar miste toch nog wat punch, ballen, zwaarte of welk etiket je er ook op moge plakken. Nu geen probleem meer.

Maar ook hier, de ene verterker is de andere niet. Trek je die lijn door dan is de ene gitarist de andere niet en is de ene band de andere niet. Op elk potje past een dekseltje. Maw gewoon blijven proberen tot je er een vindt die bij je past. Ik ben nu even gek van dat ding van mij maar het kan een rampo voor een ander betekenen.

Niet afgaan op de mening van de een die zegt dat hij de beste geitaarversterker heeft. Zelf proberen, luitseren. En niet alleen in een gitaarzaak. Kijk en luister bij bands en kijk op welke gear ze spelen. Praat met die gitaristen.

Succes

hassent
20 maart 2006, 20:24
Goed verhaal! Alleen jammer dat ik aan het eind nog niets weet ;-).
En de Johnson Millenium, is dat vergelijkbaar?

ewout
20 maart 2006, 20:35
Die Johnson millenium 150 is echt een goede modelling versterker. Tweedehands zijn ze meestal rond de 650 - 750 euro en dat zijn ze ook wel waard. Ik vind zelf de johnson net zo fijn klinken als een line6 vetta. Maar... een koch of andere volledig buizenversterker klinkt toch beter vind ik. Ik denk dat dat vooral licht aan dat een modeling versterker niet die mooie dynamiek en reactie op je gitaarspel heeft. Het klinkt minder direct. Al het geluid is er, maar dan 'leeft' het minder ofzo. Mocht je toch voor modelling gaan kan ik die Johnson erg aanbevelen.

Lune-a-tic
21 maart 2006, 08:11
Voorkeur gaat wel uit naar blackface clean maar ook over the top gain zoals bv Bettencourt dat heeft.

Niet twijfelen, CyberTwin (heb hem ook, de eerste uitgave) power genoeg, meer dan uitstekend clean, en zelfs gain is er in te vinden, zet er een Behringer FCB1010 voor en je bedinet alles nog gemakkelijk ook.

hassent
21 maart 2006, 15:44
Ik lees ook veel lyrische verhalen over the Vox Valvetronics. Ook op Harmnoy-central krijgt ie goede beoordelingen. Heet iemand hier uitgebreide ervaring mee toevallig?

Neals
22 maart 2006, 12:23
Ik heb een valvetronix 30W, maar betrap me steeds meer dat ik speel op een Valvestate.

Ik kom er steeds meer achter dat moddeling niet mijn ding is.

hassent
22 maart 2006, 14:41
Een valvestate heb ik ook een 8240. In mij ogen is de eerste serie valvestates (8080, 8100, 8240, 8280) de beste serie valvestates ooit gemaakt:sssh: . Het zijn bijna JCM900-erds, het enige verschil is dat een JCM 900 een buizen eindtrap heeft. Die valvestates hebben echt een dijk van een geluid. Weer niet te vergelijken met m'n TSL100 maar da's een ander verhaal.

Begin eigenlijk steeds meer te twijfelen aan m'n modeling avontuur. Ik ben alleen het gesjouw met een top en kast en effecten etc een beetje zat. Misschien is een veeldzijdig buizencombootje beter. Ik zoek iets van helder (a la Blackface) clean, bluesy crunch maar ook over-the-top gain.
De TSL heeft wel een lekkere cruch maar te weinig definitie in het high gain stuk. Wordt zo snel een brij. Helder clean heeft Marshall volgens mij nog nooit van gehoord....

Ben ik dan te veel eisend:???: ?? Of bestaat zoiets toch?

pol2711
22 maart 2006, 16:16
Hassent,

Laat ik nu ook een Valvetronix hebben staan....de 30 watter. Heb 'm op marktplaats gezet daar ik toch elke x weer die Johnson Millenium van en naar de oefenruimte sleep. Tja, als je eenmaal wat gewend bent dat is het probleem dat je niet meer terug wil. Dan maar slepen ipv thuis weer helemaal terug te moeten schakelen. :satisfie:

Duhus als je een Valvetronix wilt hebben zie http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/27177483.html?adcode=5f947b026bde853734a4265db113d 9bf

..en nog even het verhaal van die Johnson af te maken........ Ik zag er een op marktplaats staan, misschien je kans?? Ik zoek overigens nog zo'n Johson cabinet JC212. Haha...ik ga er van uit dat niemand die in de schuur heeft staan of toch wel????

Succes hassent. Laat weten wat je gekocht hebt. Je mag ook een x je gitaar meenemen in in die Johnson pluggen hoor.

Paul

Lune-a-tic
22 maart 2006, 20:12
Ik ben alleen het gesjouw met een top en kast en effecten etc een beetje zat. Misschien is een veeldzijdig buizencombootje beter. Ik zoek iets van helder (a la Blackface) clean, bluesy crunch maar ook over-the-top gain.
Ben ik dan te veel eisend:???: ?? Of bestaat zoiets toch?
Als je het wil kunnen tillen dan probeer je toch de CyberTwin, vraag de dealer om hem in Demo mode te zetten (ok klik een paar keer op utility en als demo off staat draai je aan de grote knop tot die on staat, zet de amp af, weer aan en druk save), de bassman 59 met reverb trekt iedereen over de schreef.
Vooral als je de stereo effecten nog eens aan de tand voelt.

Scali
22 maart 2006, 20:22
Helder clean heeft Marshall volgens mij nog nooit van gehoord....

Probeer een 6100 (head) of 6101 (combo). Zowel het clean- als het crunchkanaal kunnen hele heldere cleane geluiden produceren.
Vooral het clean-kanaal met de bright en midboost aan is absoluut niet des Marshalls. Eerder richting Fender.
Het crunch-kanaal op mode B, met weinig gain, kan ook heel helder klinken.

Swampash
22 maart 2006, 21:36
Johnson is failliet gegaan en heeft geen service punten meer voor hun versterkers.

Let er dus op dat bij evt reparatie niet altijd alle onderdelen te leveren zijn en zeker niet meer gemaakt worden
.
Dit heb ik ook met mijn Sessionette 75 (geen Johson)meegemaakt en daar heeft Staffhorst Utrecht mij in het verleden flink mee opgezadeld.

De vox vind ik overigens de beste moddeling amp voor zijn geld.