PDA

View Full Version : Suhr V60 LP versus Texas Specials?



the sure thing
16 maart 2006, 20:22
Ik heb laatst de texas specials elementen op een Fender strat gehoord. WAT EEN KUTGELUID!!! Schreeuwerige elementen, te veel hoog en ongenuanceerd. Daarnaast heb ik vintage elementen van Fender gehoord, die klonken heerlijk warm en vol. Nou is mijn vraag: gaan de Suhr elementen meer richting de vintage Fenders of meer richting de Texas specials?

dko
16 maart 2006, 20:58
De suhr v60 klinken vintage Fender.In de gitarist van een paar maanden geleden staat een goed artikel hierover.Ik heb zelf bij die test aanwezig kunnen zijn vandaar.

Rock&Roll
16 maart 2006, 23:25
Meer zelfs, de Suhr zullen oneindig veel beter klinken dan fender elementen.

Michael AE
17 maart 2006, 11:28
Meer zelfs, de Suhr zullen oneindig veel beter klinken dan fender elementen.

Wat een onzin-statement. Is dit niet altijd nog een kwestie van smaak? Ik (en ik weet dat Tristan er ook zo over denkt) vind Suhr elementen helemaal niet zo denderend. In mijn strat zitten '54 custom shop p/u en die vind ik persoonlijk veel beter klinken dan de Suhr's.

taylor
17 maart 2006, 11:40
de suhr schijnen wel goed te zijn zelf heb ik ze niet,heb wel een texas setje ik vind ze wel lekker klinken hoor,misschien moet je ze beter afstellen?

hansies
17 maart 2006, 15:36
Ik heb laatst de texas specials elementen op een Fender strat gehoord. WAT EEN KUTGELUID!!! Schreeuwerige elementen, te veel hoog en ongenuanceerd. Daarnaast heb ik vintage elementen van Fender gehoord, die klonken heerlijk warm en vol. Nou is mijn vraag: gaan de Suhr elementen meer richting de vintage Fenders of meer richting de Texas specials?

verkeerd aangesloten misschien ?
ik heb veel betere ervaringen met deze elementen
greetz

the sure thing
17 maart 2006, 21:18
... laat ik de vraag neutraler stellen, hoe klinken de Suhr V60 elementen TEN OPZICHTE VAN Texas Specials? Ik ken het artikel van GItarist ook, maar daarin werd niet deze vergelijking getrokken.

taylor
18 maart 2006, 10:39
geen idee,de texas special is een soort vintage fender pickup met iets meer output.

de suhr v60 zou wel in de zelfde categorie vallen.

erwin_ve
18 maart 2006, 14:56
Net als DKO ook aanwezig geweest bij de test van Gitarist:


Suhrv60lp vs. Texasspecials even uit het blote hoofd;

Suhr heeft veel(meer dan texas specials) output, klinkt warmer en donkerder dan de texas specials, kan , in tegenstelling tot de texas specials, ook met stevige gain een mooie brede, compacte toon neerzetten( echt lastig om zoiets normaal te omschrijven). Suhr heeft wat minder die rinkel die je bv. wel duidelijk in een Lindy Fralin Vintage Hot hoort.
Tip: De Gier Gitaarbouw heeft een strat waar je razendsnel een flink aantal types elementen kan switchen en beluisteren (verwisselbare slagplaten met setjes replacements)