PDA

View Full Version : Leyanda



RedBuell
16 maart 2006, 19:41
Heb mijn beginners gitaartje weer van zolder gehaald, ooit de eerste accoorden op geleerd (na 3 keer aanslaan moest ik weer stemmen) maar zo kan ik toch een beetje tokkelen nu mijn Ibanez RG770 project al 2 keer spaak is gelopen.

Iemand bekend met dit gitaartje, het is dus van het merk Leyanda en het is een Les Paul model.

wietse
16 maart 2006, 20:02
hohner had wel een akoestische serie die ze onder de naam leyanda op de markt brachten, en mischien dus ook electrische gitaren onder die naam.

Willlem
12 juli 2006, 17:51
hee, toevallig. ik wilde een zelfde topic opstarten over deze gitaar. heb ook een beginnersgitaar (mn 2e) van leyanda, ook een les paul model, donker/bruin, sunburst, nerven zichtbaar.
ook erbij gepakt omdat ik op mn kamer een gitaar wil hebben en mn eerste gitaar en eerste reservegitaar in de oefenruimte staan.
ook had ik via google gevonden dat hohner drie akoestische modellen onder die naam had uitgebracht.
het enige dat erop staat is "Leyanda" en een grote "E" daaronder, en "rhytm" en "treble" bij de toggleswitch. verder niks, geen serienummer oid.

iemand iets meer info over deze gitaar? want ik had em eigenlijk al afgedankt, maar hij speelt vreselijk snel kwam ik weer achter, heerlijk. heb een ibanez sc420, ook snel, maar niet zo snel. vooral het superslanke halsje zorgt daarvoor. ben wel benieuwd wat ik in huis heb.