PDA

View Full Version : stagg en richwood hetzelfde??



corn
16 maart 2006, 18:15
ik was me dus aan het orienteren voor een richwood les paul le-129

en toen kwam ik bij main music daar hadden ze hem voor 240 euro..

Nou bleke het dat het die les paul van stagg was maar met de foto van richwood..

Dus ik wilde hem bestellen zeiden ze

Ja hij is van stagg maar hij is identiek aan die van richwood..


Het is toch niet helemaal hetzelfde??

groeten cor :rockon:

iwamoto
16 maart 2006, 18:18
ik was me dus aan het orienteren voor een richwood les paul le-129

en toen kwam ik bij main music daar hadden ze hem voor 240 euro..

Nou bleke het dat het die les paul van stagg was maar met de foto van richwood..

Dus ik wilde hem bestellen zeiden ze

Ja hij is van stagg maar hij is identiek aan die van richwood..


Het is toch niet helemaal hetzelfde??

groeten cor :rockon:

wat een prutsers, het is inderdaad niet hetzelfde, neem nou de richwood, een mooi exemplaar van de zogenaamde "beginners gitaar", de stagg daarintegen, is een mooi voorbeeld van vermomd brandhout, ik zou daarom er ook op aandringen om de desbetreffende winkel op gepaste wijze de huid vol te schelden, vervolgens met de voetnoot "stelletje prutsers" ophangen, en een andere winkel zoeken :)

wietse
16 maart 2006, 18:20
alleen uiterlijk hetzelfde, goedkope verkoop truc, trap er niet in.
mischien dat stagg tegenwoordig eindelijk fatsoenlijke gitaren bouwt, maar ze waren altijd de mindere ten opzichte van richwood .

Malochia
19 maart 2006, 22:38
Wat een smerige streek.
Die Stagg is nog veel slechter dan de Richwood, en de nieuwprijs ervan is sowieso een stuk lager dan 240. Je wordt dus afgezet.

En nee, ze zijn niet hetzelfde dus.

koennie
19 maart 2006, 22:45
koop geen stagg

}{Metalmaster}{
19 maart 2006, 23:11
tenzij het een gitaarbandje is :p dan gaat stagg nog wel. Ik wilde eerst een stagg SG cherry kopen. Het was mij ook afgeraden :satisfie:

iwamoto
19 maart 2006, 23:25
tenzij het een gitaarbandje is :p dan gaat stagg nog wel. Ik wilde eerst een stagg SG cherry kopen. Het was mij ook afgeraden :satisfie:
nee, tenzij het een gitaarBRANDJE is ;) stagg geeft mooie vlammen als het brand :sneaky:

MazeMouse
20 maart 2006, 01:08
nee, tenzij het een gitaarBRANDJE is ;) stagg geeft mooie vlammen als het brand :sneaky:
Tja, Flamed-multiplex... het is weer eens wat anders :D

Gitaro
20 maart 2006, 01:12
Hahaha, mijn moeder heeft ooit een paar jaar geleden voor mij een gigbag gekocht waar Stagg op stond ("een echt merk") :D. Overigens niks mis mee hoor, haha

iwamoto
20 maart 2006, 01:25
Hahaha, mijn moeder heeft ooit een paar jaar geleden voor mij een gigbag gekocht waar Stagg op stond ("een echt merk") :D. Overigens niks mis mee hoor, haha
ik zou er echt een vette sticker overheen plakken :p maar ach ouders, mn mam denkt ook dat mn 100 euro strat een degelijk instrument is :seriousf:

Magic Bean
20 maart 2006, 14:22
Ken het: " Een nieuwe gitaar? Maar je hebt er toch al een???" :D

Wizz
20 maart 2006, 15:44
Sorry guys, daar slaan jullie de plank toch een beetje mis.
Zowel Stagg als Richwood zijn "handelsmerken". Er bestaat niet zoiets als een "Stagg-fabriek" of een "Richwood-fabriek". Deze handelsmerken kunnen geproduceerd worden waar het de importeur goeddunkt, dus net als overigens bij Ibanez, Epiphone, Jackson, kortom alles waar "made in China" of "Indonesia" of "Korea" opstaat, kun je er in zijn algemeenheid niet zoveel over zeggen. De ene fabriek bouwt beter dan de andere, en daarom is een Epiphone LP Custom -in Nederland !- een betere gitaar dan een LP Standard van hetzelfde "merk". In Duitsland, waar ze beide door Chinese handen worden gebouwd, is de situatie weer anders.
En het zou mij inderdaad niets verbazen als bepaalde fabrieken zowel voor Stagg als voor Richwood bouwen.

:rockon: Wizz

Random_hero
20 maart 2006, 15:53
Maar dat maakt stagg nog niet minder kut :P

Wizz
20 maart 2006, 16:00
Maar dat maakt stagg nog niet minder kut :P

Zo je wilt. Maar dan is bijna alles kut onder de pakweg achthonderd Euro, want pas rond die prijs is er van merkgitaren sprake.

:satisfie: Wizz

koennie
20 maart 2006, 16:09
Zo je wilt. Maar dan is bijna alles kut onder de pakweg achthonderd Euro, want pas rond die prijs is er van merkgitaren sprake.

:satisfie: Wizz

dat is dan ook weer een beetje heel erg overdreven. Stagg is niet ronduit kut, maar is gewoon veel minder dan de meeste merken in mijn ogen. Ik speelde laatst op een prs ripoff. Speelde niet geweldig, maar ook niet slecht. Afwerking was best oke, op de topkam na dan en klonk best oke. Kostte 200 euri's. Nou das niet duur en een squier van die prijs is net zo.

Ik heb alleen maar gitaren van onder de 800 euri's en ik ben er dik tevreden mee. Als ik die stagg zelf zou hebben, en je pleurt er een setje pafs in en een goeie topkam heb je een lekker gitaartje hoor! alleen voor t zelfde geld koop ik toch liever een LP van richwood op een tweedehandse Epi

maar genoeg over dit merk, er wordt alleen maar over gezeurd.

Wizz
20 maart 2006, 20:39
Koennie, ik bedoelde het ironisch. Ik speel op dit moment het liefste op mijn Squier, terwijl ik ook Gibsons, Fenders, Mosrites, Rickenbackers etc. binnen handbereik heb staan.
Ik zei het al eens : De kwaliteit van een gitaar zit voor minstens de helft tussen de oren van de gitarist.
Het gezeik over Stagg irriteerde me juist, omdat ik mijn Gibson opeet als het niet zo is dat de mensen die het hardst tegen Stagg aanschoppen zelf op Ibanesjes en Jacksons uit dezelfde fabriek als waar Stagg vandaan komt spelen.
Goed merk, slecht merk, allemaal gelul : Beneden de achthonderd Pleuro koop je sowieso geen merk, punt uit. En dat geeft niks, je mag van een Squier van 120 Zeuro tegenwoordig zonder meer verwachten dat je er de studio mee in kan, c.q. het podium mee op kan.

:rockon: Wizz

koennie
20 maart 2006, 20:44
Koennie, ik bedoelde het ironisch. Ik speel op dit moment het liefste op mijn Squier, terwijl ik ook Gibsons, Fenders, Mosrites, Rickenbackers etc. binnen handbereik heb staan.
Ik zei het al eens : De kwaliteit van een gitaar zit voor minstens de helft tussen de oren van de gitarist.
Het gezeik over Stagg irriteerde me juist, omdat ik mijn Gibson opeet als het niet zo is dat de mensen die het hardst tegen Stagg aanschoppen zelf op Ibanesjes en Jacksons uit dezelfde fabriek als waar Stagg vandaan komt spelen.
Goed merk, slecht merk, allemaal gelul : Beneden de achthonderd Pleuro koop je sowieso geen merk, punt uit. En dat geeft niks, je mag van een Squier van 120 Zeuro tegenwoordig zonder meer verwachten dat je er de studio mee in kan, c.q. het podium mee op kan.

:rockon: Wizz


oke dan zo denk ik er namelijk net zo over

:)

wietse
20 maart 2006, 21:05
Het gezeik over Stagg irriteerde me juist, omdat ik mijn Gibson opeet als het niet zo is dat de mensen die het hardst tegen Stagg aanschoppen zelf op Ibanesjes en Jacksons uit dezelfde fabriek als waar Stagg vandaan komt spelen.
.
:rockon: Wizz

dat kan best zo zijn maar dan zal de kwaliteits controle en het gebruikte materiaal van stagg wel wat minder zijn dan die van jackson oid.
heb meerdere staggs in m'n handen gehad en behalve een basgitaar zat er geen enkele tussen waar niks aan mankeerde vaak kleinigheidjes, zoals uitstekende frets, kan je zelf gemakkelijk verhelpen, maar toch niet bevorderlijk voor het speelgenot.

bat
20 maart 2006, 21:43
Beneden de achthonderd Pleuro koop je sowieso geen merk, punt uit.
Hmm, toch zometeen maar even kijken wat er op m'n mexicaan staat.

Voor de rest is erg veel afhankelijk van de specificaties die aan die betreffende fabriek worden gegeven. Stagg geeft andere specificaties dan Richwood, en Jackson en Ibanez geven weer andere specificaties. En dat zie je terug in de gitaar.

Dat iets uit dezelfde fabriek komt, betekent nog niet dat het even goed of slecht is.

Een Stagg kan precies dat zijn wat je ervan verwacht. Wanneer je echter een Richwood verwacht zou een Stagg best tegen kunnen vallen.

Nickname
20 maart 2006, 23:37
nee, tenzij het een gitaarBRANDJE is ;) stagg geeft mooie vlammen als het brand :sneaky:

+1!!!!!!!! yeah.. de fik erin!!!