PDA

View Full Version : versterker vraag



joeri9
16 maart 2006, 18:08
Na piens te hebben bezocht, was ik nogal teleurgesteld, eigen gitaar mocht ik al niet gebruiken, onvriendelijke verkopers, ik heb op een paar dingen gespeeld, maar ik kon niet echt vinden wat ik zocht, en ze lieten mij geen heads uitproberen omdat ik gezegd had dat ik gewoon eens wat dingen kwam uittesten om te kijken wat mij beiel, wat zijn dat daar toch voor een idioten daar.
maar dat terzijde.
Ik was dus vandaag ene dvd van metallica aan het bekijken (san diego 92)
en daar tijdens wiplash de intro is het alleen gitaar van james hetfield+zang, waardoor zijn gitaargeluid er goed doorkwam, ik moet zeggen dat ik zijn geluid echt super vond. Ik probeer dit natuurlijk niet na te streven, maar het is meer een richtlijn, nu wist ik al dat rond die tijd het belangrijkste in hun setup een mark4 was, maar die valt buiten mijn budget vrees ik. Zijn er dingen waarmee ik dit ook nog kan benaderen.
Even ook ter info, zijn geluid was niet overdreven veel gain maar heel "dik" en vol en aggressief, naast dat is een line6 spider2 maar een heel dun geluidje.
Zijn er soms evntueel (ik weet de kans is heel klein) pedaaltjes die dit zouden kunnen benaderen?
Ik vind het heel dom dat ik het weer zo moet doen maar zo te zien is in piens de enige manier om iets duurs te mogen uitproberen direct tonen dat je een pak geld hebt en direct iets zal kopen. (ik doe nu liever alles rustig aan want voor een 17-jarige is een budget van een goeie 1000euro toch wel wat, en ik wil niet na 2maand inzien dat ik men geld verkwist heb)

Mr.Bluesbreaker
16 maart 2006, 18:26
Hoezo mag je geen heads uitproberen?
Dat zijn weer van die typische klotezaken waar je, omdat je 'toch niks gaat kopen', er niet op mag spelen? Niet meer naar die zaak toegaan, en een andere tent zoeken waar ze je vriendelijk helpen.

joeri9
16 maart 2006, 18:38
Ik weet, ik ging naar daar omdat ze een groot aanbod hadden, dat viel mij dan toch wel ff tegen, maarja natuurlijk als je daar wat met geld gaat gaan zwaaien dan zijn ze wel vriendelijk. Had ik daar een goede versterker gevonden had ik mss daar toch nog gekocht omdat de prijzen voor amps goed waren, mss een 10euro meer nog niet dan andere zaken, maar dat mogen ze vergeten.
Toevallig niemand die nog antwoord heeft op men andere vragen?
Ik heb ook eens met mijn ouders en zij zouden (omdat ik toch wel wat gewerkt heb voor men geld en zij willen dat het goed besteed word willen zij de kosten van een 2*12cab op zich nemen) dus mijn budget voor een top alleen is dus 1000a1100 maximum.een combo mag ook natuurlijk

Useless
16 maart 2006, 19:00
Voor dat geld heb je toch al een 2de hands powerball of iets dergelijks
Ik was vaste klant bij Piens en kocht daar regelmatig instrumenten
tot ze mij eens een hak hebben gezet
Mij zie je er nooit meer

AART
16 maart 2006, 20:59
Ik heb zelf een Mark IV, en kan je de Caliber .50+ van harte aanbevelen, dat ding komt heel erg in de buurt qua sound.

Zorg dat je er wel een hebt met Grafische EQ(die schuifjes).

2ehands kosten die 500(staan er voor meer, maar zeker niet meer dan 550 betalen!).

joeri9
16 maart 2006, 21:12
thx, kga eens uitkijken als ik ergens zo een kan vinden