PDA

View Full Version : EMG probleem



Metfuk
16 maart 2006, 17:47
Ik heb net EMG 81/60 in mijn gitaar gezet en nu bromt hij nogal (alstie op distortion staat).
Als ik de EMG's aanraak met mijn hand is het nog erger.
Als ik mijn volume of tone knop aanraak is het weg.
Als ik in clean mijn schakelaar overzet van bridge naar neck en andersom hoor je een knal uit de versterker komen.

De gitaar heeft een 1 volume knop en 1 tone knob met 3 weg switch.


Wat the fuck is er aan de hand?!!
(heb nu een heel slecht humeur omdat ik al sinds half 1 smiddags bezig ben met prutsen (moest 2 gitaren doen).

jw009
16 maart 2006, 17:53
Klinkt als een aarde probleem, controleer nog even of je alle draaidjes wel goed hebt aangesloten.

Orpheo
16 maart 2006, 18:04
ik denk ook aarde.. raak eens een pot aan; heb je nog de brom? raak eens de output aan; nog brom? als t dan (bij een van beiden) nog bromt, weet ik t niet. gaat de brom weg, aardeprobleem.

btw; een multimeter is bij deze DE uitkomst!!! je kan zo doormeten waar t probleem zit.

Philippe
16 maart 2006, 18:58
Heb je per ongeluk de aardedraad weer vastgesoldeerd? Dit hoeft bij EMG´s namelijk niet.

Metfuk
16 maart 2006, 19:21
Ik ga zometeen nog eens wat shit opnieuw solderen, kijken of het dan beter is.

robert-gitarist
16 maart 2006, 19:27
Yepz inderdaad de aarde.Dit had ik eerst ook omdat we verkeerd hebben gesoldeerd.Nja verkeerd gesoldeerd,schema was verkeerd.Bij active elementen is de aarde anders.

Metfuk
16 maart 2006, 20:24
Het is gelukt.
Er was een draad weer losgekomen en dat had ik niet gezien omdat het nogal uit het zicht was.

Het is dus opgelost.