PDA

View Full Version : Probleempje met snaren vervangen



re/\/e
16 maart 2006, 17:28
Hallo,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Cort g200 en heb altijd zonder problemen gewoon de snaren kunnen vervangen. Nu d8 ik vandaag van laat ik er eens 1 stapje dikkere snaren op zetten. Dus ik ben van Ernieball superslinky's (009) naar Regular Slinky's gegaan (010). Nu komt dus t probleempje.... bij het stemmen van mn gitaar komt nu de temmelo helemaal naar buiten (nu moet ik wel zeggen dat ik de hals iets krommer of platter heb gezet omdat de snaren "aanliepen" op de fretten). Kan ik nu hieruit concluderen dat deze snaren te "strak" zijn voor mijn gitaar of ben ik gewoon te enthousiast geweest met het aanpakken van mn gitaarhals???? HOE MOET IK DIT AANPAKKEN???? (mijn gitaar staat nu gebruikloos in een hoekje)

Alvast bedankt voor het meedenken

greetz rene

Luca P
16 maart 2006, 17:35
Ik ken je type gitaar niet. Maar die trem heeft toch een aantal veren?
Daar moet je denk ik 1 bij doen. Althans dat had ik vroeger met mijn Fender Strat gedaan (toen ik nog geen smaak had). :satisfie:

DarknessAwaits
16 maart 2006, 17:46
Inderdaad, 1 veer bij doen. En/of de schroeven aan die aan de achterkant van je gitaar (achter dat plastic plaatje) wat verder de body indraaien.

Het is altijd wel een lastig klusje je floyd (kopie) op een nieuwe dikte aanpassen.

Noid
16 maart 2006, 18:59
Niks aan de hand, het probleem zit hem (waarschijnlijk) niet in de hals, maar in de spanning van de veren van de tremolo. Omdat de snaren dikker zijn heb je ook meer spanning nodig om de snaren op stemming te krijgen. Daardoor worden de veren van je tremolo meer uitgerekt en komt je tremeloblok naar voren, waardoor de snaren nu hoger boven de toets staan. Zoals aangegeven: de veren van de tremolo strakker stellen, door er:
- of een veer bij te plaatsen
- of de schroeven van 't plaatje waarmeer de veren mee vast zitten aan de body aan te draaien. Succes.

dejohan
16 maart 2006, 19:03
Voordat jullie zeggen wat hij moet doen met die veren kan je hem misschien eerst vertellen waar hij die kan vinden :) .

sickpunk
16 maart 2006, 19:04
"En/of de schroeven aan die aan de achterkant van je gitaar (achter dat plastic plaatje) wat verder de body indraaien."

word toch ook gedaan of wat?

re/\/e
16 maart 2006, 19:04
Oke dan ga ik eerst dat aandraaien maar proberen... ik heb eigenlijk nog nooit eerder zo'n soort probleem met mn gitaar gehad...

oke mensen bedankt voor het meedenken (als er nog meer tips zijn, zijn ze altijd welkom :))

dejohan
16 maart 2006, 19:05
ok sorry..........

Noid
16 maart 2006, 19:07
:seriousf: . .

TeleC@ster
17 maart 2006, 17:09
....zo'n soort probleem met mn gitaar gehad...


nuance: het is geen probleem, het is onderdeel van de gebruiksaanwijzing van een tremolo