PDA

View Full Version : Bizarre creaties



Predator
16 maart 2006, 11:29
www.buildyourownclone.com

Bizar! Kun je gewoon je eigen pedalen maken from scratch! Misschien dat ik hier eindelijk de gewenste leslie vandaan kan halen en hoef ik live mijn delay voortaan niet meer uit mijn V-Amp2 te halen!

Swan
16 maart 2006, 12:01
d'oh.......

Dirk_Hendrik
16 maart 2006, 12:39
Ik twijfel over een slotje. BYOC is hier nou niet bepaald onbekend......

d'oh
16 maart 2006, 12:50
d'oh.......

gebruik je hier mijn naam ijdel?

DREAMMACHINE
16 maart 2006, 13:04
pff, idd....te verkrijgen via de Gier gitaarbouw uit schiedam....

slotje idd!

fullorder
16 maart 2006, 13:28
www.buildyourownclone.com

Bizar! Kun je gewoon je eigen pedalen maken from scratch! Misschien dat ik hier eindelijk de gewenste leslie vandaan kan halen en hoef ik live mijn delay voortaan niet meer uit mijn V-Amp2 te halen!


doe voor de gein even een zoekaktie (hint: ook op BYOC), ben benieuwd hoeveel hits je zult scoren ;)

Quink
16 maart 2006, 13:43
www.fender.com (http://www.fender.com)

Schijnen gitaren te maken. Statocraster (of zo??) lijkt me wel lekker. Iemand hier ervaring mee?









Sorry, flauwe bui. :D :D

Predator
16 maart 2006, 14:53
Hahahah sorry sorry, zit op werk en had nou niet bepaald tijd om te zoeken. Ik zag dat "Build Your Own Crap" en dacht snel snel ff posten. Jullie kennen het, TRASH DIT TOPIC!!! ;)

Sim-Simon
16 maart 2006, 16:24
Kost toch al gauw zo'n 75 dollar.. echt voordelig zou ik het niet noemen. Haal de onderdelen zelf bij elkaar.

Rock&Roll
16 maart 2006, 16:44
Kost toch al gauw zo'n 75 dollar.. echt voordelig zou ik het niet noemen. Haal de onderdelen zelf bij elkaar.
Het lijkt mij net wel goedkoop, voor die prijs kan je de onderdelen beter niet zelf bij elkaar gaan zoeken. Vooral niet als het een eenmalige onderneming betreft. Daarbij komt nog dat de byoc kitjes met een nette printboard komt, die je anders ook nog eens moet laten maken... :sssh:

Speeddemon
16 maart 2006, 17:02
Het lijkt mij net wel goedkoop, voor die prijs kan je de onderdelen beter niet zelf bij elkaar gaan zoeken. Vooral niet als het een eenmalige onderneming betreft. Daarbij komt nog dat de byoc kitjes met een nette printboard komt, die je anders ook nog eens moet laten maken... :sssh:
Die printjes zijn los te koop.

Maar ik vind 't zelf ook een twijfelgeval.
't is veel geld, maar je behuizing is bijvoorbeeld al wel voorgeboord enzo. Als je alles zelf los zou moeten kopen, heb je al gauw 5 boren nodig (7mm voor potmeters, 8mm voor LEDhouder, 9,5 à 10mm voor de jacks, 12mm voor footswitch en 13mm voor de 9V DC jack), of een Unibit (beter en goedkoper!).

Dus voor degene die één of 2 keer een effect willen maken (ik zou dan zelf voor de delay en Ross comp gaan) is 't wel een uitkomst.

Dirk_Hendrik
16 maart 2006, 17:49
Kost toch al gauw zo'n 75 dollar.. echt voordelig zou ik het niet noemen. Haal de onderdelen zelf bij elkaar.


Ligt er idd aan wat je aan het doen bent. Vooral als het je eerste "snuffelen aan DIY" project is is dit een veilige manier die veel ellende doet voorkomen. Met meer bouwervaring wordt zelf bij elkaar zoeken een interessanter optie.

Swan
16 maart 2006, 21:20
idd ik had laatst een sommetje gemaakt voor de tonebender, printje zou ik van BYOC gebruiken (12,50 dacht ik) en de rest van newtone...kwam rond de 55 euro uit, dus dat scheelt toch weer 20 euro!

Predator
17 maart 2006, 10:01
Ik zoek al sinds jaar en dag een goede leslie. Straks moet ik (als ik een stage-amp heb) ook mijn Behringer V-Amp2 vervangen door andere effecten. Hierin heb ik een geweldige delay + compressor patch zitten voor lead dat ik echt zo wil houden. Accentueert mijn sound 100%!!!

Voor mijn metalband ben ik van plan modernere effectapparatuur te gebruiken, misschien 19" of een multi-fx. Maar voor mijn nu-soul band vind ik de ouderwetse manier geschikter, dus dit zou voor mij een mooie uitkomst zijn, qua leslie effect dan. Want misschien als ik zelf wat in mekaar rans, dat ik er eindelijk een vind!

fullorder
17 maart 2006, 11:52
Die printjes zijn los te koop.

Maar ik vind 't zelf ook een twijfelgeval.
't is veel geld, maar je behuizing is bijvoorbeeld al wel voorgeboord enzo. Als je alles zelf los zou moeten kopen, heb je al gauw 5 boren nodig (7mm voor potmeters, 8mm voor LEDhouder, 9,5 à 10mm voor de jacks, 12mm voor footswitch en 13mm voor de 9V DC jack), of een Unibit (beter en goedkoper!).

Juist, hands up for Unibit! :rockon:

Lucluc
17 maart 2006, 12:29
Juist, hands up for Unibit! :rockon:

Die moet ik ook maar eens gaan aanschaffen!

Ik heb trouwens een heuse kolomboor van mijn vader gekregen!

Swan
17 maart 2006, 12:35
unibit? :???:

1000101

Lucluc
17 maart 2006, 12:38
unibit? :???:

1000101


http://images.google.nl/images?hl=nl&q=unibit&sa=N&tab=wi

Swan
17 maart 2006, 12:53
aah dat is ideaal!