PDA

View Full Version : beste "les paul" copie????



corn
16 maart 2006, 10:43
Hallo,

Als je goedkoop een "les paul" model wilt kopen,

welk merk is dan de beste keus??

epi? stagg? ltd? ..........?

groeten

arjanb01
16 maart 2006, 10:48
Hallo,

Als je goedkoop een "les paul" model wilt kopen,

welk merk is dan de beste keus??

epi? stagg? ltd? ..........?

groeten

zie de volgende advertentie van een chery les paul uit 1980, 750 euro:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=58273

topgitaar als je het mij vraagt voor weinig !

almarvk
16 maart 2006, 11:00
Hallo,

Als je goedkoop een "les paul" model wilt kopen,

welk merk is dan de beste keus??

epi? stagg? ltd? ..........?

groeten

In welke prijsklasse? Wat is volgens jou 'goedkoop'? LTD is echt een stuk duurder en vele malen beter dan het brandhout van Stagg.

Epi & LTD horen in een hele andere klasse thuis dan bijv. Richwood, Stagg en al die huismerken. En wat te denken aan die oude goede japanners zoals die Chery?


Maak het allemaal wat specifieker, anders is dit weer zo'n kansloze topic...

Kevin-D
16 maart 2006, 11:14
The Heritage maakt de beste Les Paul copieën... Rond dezelfde kwaliteit als 't origineel. Niet minder, niet beter, maar nét anders. Alhoewel volgens sommige de kwaliteit van Gibson op 't moment niet zo super meer is.

Basseytje
16 maart 2006, 11:35
als je nou over goedkope gitaren gaat praten moet je ff stagg eruit halen want je wilt natuurlijk ook kwaliteit. ik heb laatst bij emi ff wat gitaren uitgeprobeert waarvan de gibson, epi en stagg les paul custom. nou het verschil merk je el.. stagg was egt bagger speelde niet fijn geen mooi geluid bagger dus. de epi kwam meer in de buurt maar toen ik de gibson probeerde merkte je echt dat er verschil in zat.

RedBuell
16 maart 2006, 11:47
The Heritage maakt de beste Les Paul copieën... Rond dezelfde kwaliteit als 't origineel. Niet minder, niet beter, maar nét anders. Alhoewel volgens sommige de kwaliteit van Gibson op 't moment niet zo super meer is.


Ik zag dat ze bij Haar te koop zijn, weet iemand iets meer te vertellen over deze gitaren, welke houtsoort ed, op de site van The Heritage staat niet echt veel info over de gitaren. http://www.heritageguitar.com/products/

Prijslijstjes heb ik ook nog niet zien langs komen dus als iemand mij kan vertellen in welke prijsklasse ze liggen zou ik heel blij zijn.

RedBuell
16 maart 2006, 11:49
Neck - 17 degree peghead pitch; one piece mahogany neck.

Fingerboard - 24 3/4” scale rosewood cream bound fingerboard with 22 frets; mother of pearl trapezoid inlays.

Body - Single cutaway solid body with solid carved curly maple top and solid mahogany back; cream bound top; with cream pickguard.

body size:
rim thickness - 2”
body width - 13”
body length - 17 1/4”

Electronics - Two chrome plated Seymour Duncan pickups; two volume and two tone controls with selector switch.

Hardware - Chrome plated hardware.

Color Shown - Vintage Sunburst

Ik kijk weer met m'n neus, maar meer info over deze gitaren is welkom.

Ché
16 maart 2006, 12:13
kijk eens naar duesenberg,geen exacte lp copie maar de starplayer special komt zeker in de buurt van een lp...zeer goede gitaren voor hun geld

Mitch
16 maart 2006, 12:24
Goed voor een redelijke prijs: Indie. Stukken beter dan Epiphone in dezelfde prijsklasse.
Beregoed in de hogere prijsklasse: Heritage. Zeer, zeer goede gitaren.

Ganjaman
16 maart 2006, 13:19
Tokai Japan!

Wabbie
16 maart 2006, 13:55
Hohner Profesionnal serie. Ik heb er een Goldtop uit die serie. Erg goed afgewerkte gitaar en klinkt ook nog eens goed. Naar mijn mening zit 'ie qua kwaliteit tussen een epi en een gibson in.

Droffie
16 maart 2006, 14:27
The Heritage maakt de beste Les Paul copieën... Rond dezelfde kwaliteit als 't origineel. Niet minder, niet beter, maar nét anders. Alhoewel volgens sommige de kwaliteit van Gibson op 't moment niet zo super meer is.

Heritage maakt geen Les Paul kopieen. Noem jij eens de overeenkomsten tussen de een Heritage en een Les Paul?
Heritage zelf wil ook helemaal niet gezien worden als een gitaarbouwer die kopieen maakt. Je doet ze te kort.

Ze bouwen gewoon naar hun vermogen en inzicht hoe volgens hun een Les Paul zou moeten zijn.

Uiteraard denken de Gibson luthiers daar heel anders over.

M.a.w. je bent een zwatelaar.

Orpheo
16 maart 2006, 14:34
Neck - 17 degree peghead pitch; one piece mahogany neck.

Fingerboard - 24 3/4” scale rosewood cream bound fingerboard with 22 frets; mother of pearl trapezoid inlays.

Body - Single cutaway solid body with solid carved curly maple top and solid mahogany back; cream bound top; with cream pickguard.

body size:
rim thickness - 2”
body width - 13”
body length - 17 1/4”

Electronics - Two chrome plated Seymour Duncan pickups; two volume and two tone controls with selector switch.

Hardware - Chrome plated hardware.

Color Shown - Vintage Sunburst

Ik kijk weer met m'n neus, maar meer info over deze gitaren is welkom.

de heritage les pauls zijn kopieen van de echte les paul, maar met kleine aanpassingen. ik dacht nl standaard long tennon (kan Kevin D dat bevestigen dmv halspup eruit halen en kijken en als t ff kan fotootje posten? ) maar ook t headstock en de cutout zijn anders. ik heb foto's gezien van het eerste prototype van de les paul, en die is echt precies als de heritage les pauls. gibson heeft dat prototype nog wat slanker gemaakt door de cutout iets anders te maken, heritage maakt m als t origineel, het EERSTE origineel. als je ook kijkt naar ouwe gibsons (pre-WO2) dan zie je dat hun headstock verdomd veel lijkt op de heritageheadstocks.

maar daar gaat t niet om in dit topic:

een goeie LPkopie:

Greco
Orville
Tokai
Burny

alle 4 japans, en alle4 bijzonder goed.



edit: wat ik met het vetgedrukte bedoel is dus SHAPE! niet inhoudelijke meuk....

Droffie
16 maart 2006, 16:22
de heritage les pauls zijn kopieen van de echte les paul, maar met kleine aanpassingen. ik dacht nl standaard long tennon (kan Kevin D dat bevestigen dmv halspup eruit halen en kijken en als t ff kan fotootje posten? ) maar ook t headstock en de cutout zijn anders. ik heb foto's gezien van het eerste prototype van de les paul, en die is echt precies als de heritage les pauls. gibson heeft dat prototype nog wat slanker gemaakt door de cutout iets anders te maken, heritage maakt m als t origineel, het EERSTE origineel. als je ook kijkt naar ouwe gibsons (pre-WO2) dan zie je dat hun headstock verdomd veel lijkt op de heritageheadstocks.

maar daar gaat t niet om in dit topic:

een goeie LPkopie:

Greco
Orville
Tokai
Burny

alle 4 japans, en alle4 bijzonder goed.

OMFG Jij bent ook een zwatelaar Orph ...:seriousf:

Hoe kom je bij die waanzin? De eerste Les Pauls 1952 hadden P90's, Trapezed tailpiece, klusons ed.
De Heritage lijkt er niet eens op...Tune o matic brug, abr tailpiece, grovers, PAFs, ga zo maar door. Not to mention dat de eerste sunburst Les Pauls pas in 57 gemaakt werden.

Wat ook al weer was precies origineel aan de Heritage?

Droffie
16 maart 2006, 16:36
ik dacht nl standaard long tennon (kan Kevin D dat bevestigen dmv halspup eruit halen en kijken en als t ff kan fotootje posten?

geen long tenon in de Heritage standard.

Orpheo
16 maart 2006, 16:50
OMFG Jij bent ook een zwatelaar Orph ...:seriousf:

Hoe kom je bij die waanzin? De eerste Les Pauls 1952 hadden P90's, Trapezed tailpiece, klusons ed.
De Heritage lijkt er niet eens op...Tune o matic brug, abr tailpiece, grovers, PAFs, ga zo maar door. Not to mention dat de eerste sunburst Les Pauls pas in 57 gemaakt werden.

Wat ook al weer was precies origineel aan de Heritage?

ik had t over de shape. sorry als ik wazig overkwam

edit; en denk je echt dat ik niet weet hoe de eerste productie LP in '52 eruit zag??? :roll:

Kevin-D
16 maart 2006, 16:50
Neck - 17 degree peghead pitch; one piece mahogany neck.

Fingerboard - 24 3/4” scale rosewood cream bound fingerboard with 22 frets; mother of pearl trapezoid inlays.

Body - Single cutaway solid body with solid carved curly maple top and solid mahogany back; cream bound top; with cream pickguard.

body size:
rim thickness - 2”
body width - 13”
body length - 17 1/4”

Electronics - Two chrome plated Seymour Duncan pickups; two volume and two tone controls with selector switch.

Hardware - Chrome plated hardware.

Color Shown - Vintage Sunburst

Ik kijk weer met m'n neus, maar meer info over deze gitaren is welkom.
Sjah ik heb een Heritage H150CM Ultra, en hij kostte mij 1300! De gemiddelde prijzen gaan van 1300-2000 euro. Bij het winkeltje waar iik hem haalde had hij er 3, en kostte alle 3 1300 euro!

Kwaliteit hout die ze gebruiken is super, hoge kwaliteit mahonie, met schitterende maple tops.

vinni
17 maart 2006, 18:36
Hoi Kev.....

Als mede Heritage-fan.....

Heb je ook een foto van die 150?

Ben zelf in de markt voor een 150......

Ervaringen?

Groet,
Vinni

Kevin-D
17 maart 2006, 21:56
Kzal morgen ff wat foto'tjes maken als ik 't niet vergeet :)
Mijn ervaringen ermee zijn super. De elementen die ik heb (HRW) zijn niet wat je noemt High output. Meer Moderate. Scheuren kan ie ook hoor, maar 't is meer echt een rock monster. Op m'n Roland Cube 60 moet ik de gain vol open zetten om écht een metal geluid te krijgen. (heb ik 't niet over Metallica... maar echte Death metal, ransig dikke palm mutes etc) Maar hé, ik speel dan ook met een 0.09 setje op het moment. Met 0.10's hoefde de gain niet zo ver open. Nog 1 ding over die HRW's van mij: ze zijn héél dynamisch als in slaggevoelig. Je kan heel mooi articuleren zeg maar, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Nu moet alleen ík nog goed leren gitaarspelen :P
Mijne heeft helaas wel een finish flawtje... bij de overgang neck/body is een randje voelbaar. Dit is voor zo'n gitaar héél erg slordig, aangezien menig Epiphone dit al niet heeft. Maar ach... ik kreeg 'm voor een leuk prijsje, aangezien mijne met HRW's kwam :)
Hij speelt heerlijk soepel. Ik heb weinig vergelijkings materiaal dat wel...
Misschien heeft die winkel waar ik 'm haalde er nog wel een paar liggen...
PM voor winkel als je geïnteresseerd bent.

FruscianteFan
17 maart 2006, 22:20
Ik had vanmiddag een goedkope (+/- 200 euro?) Les Paul Custom in m'n handen, die voelde wel goed, speelde erg lekker ook. Weet alleen niet welk merk het was.

Gear
18 maart 2006, 19:17
Richwood RE-125 ongeveer E185, en je hebt een goed bespeelbare Lp imitatie, eventueel andere PU's erin en je hebt een topgitaartje voor weinig geld, iig minder dan E400, zie ook elders op dit forum over deze gitaren

Droffie
18 maart 2006, 20:48
Oh nee...'t duurde even maar de Richwood Gestapo is er...:nervous:

drap
18 maart 2006, 21:12
De beste Les Paul kopie die ik ooit in handen heb gehad was zo'n ouwe Ibanez Les Paul. Ik geloof dat ze helaas niet meer gemaakt worden. Als er nog iemand hier een linkshandige in de aanbieding heeft, pm me gerust :)

AntY
19 maart 2006, 12:36
Ik heb alleen een rechtshandige in de aanbieding :(

habberdoedas
19 maart 2006, 12:54
Wat dacht je van Fernandes (de Burnys) of Tokay of Pearl of van die ouwe japanse kopieën met namen als Kasuga, Symar, Hondo etc. Als je zoiets op de kop kan tikken voor weinig en je vervangrt de elementen de potmeters en de stemmechanieken dan heb je een wereld LesPaultje die beter zijn dan the realstuff.

Droffie
19 maart 2006, 13:04
Wat dacht je van Fernandes (de Burnys) of Tokay of Pearl of van die ouwe japanse kopieën met namen als Kasuga, Symar, Hondo etc. Als je zoiets op de kop kan tikken voor weinig en je vervangrt de elementen de potmeters en de stemmechanieken dan heb je een wereld LesPaultje die beter zijn dan the realstuff.

En nog een zwatelaar....:seriousf::seriousf::seriousf:

Tristan
19 maart 2006, 13:06
Kzal morgen ff wat foto'tjes maken als ik 't niet vergeet :)
Mijn ervaringen ermee zijn super. De elementen die ik heb (HRW) zijn niet wat je noemt High output. Meer Moderate. Scheuren kan ie ook hoor, maar 't is meer echt een rock monster. Op m'n Roland Cube 60 moet ik de gain vol open zetten om écht een metal geluid te krijgen. (heb ik 't niet over Metallica... maar echte Death metal, ransig dikke palm mutes etc) Maar hé, ik speel dan ook met een 0.09 setje op het moment. Met 0.10's hoefde de gain niet zo ver open. Nog 1 ding over die HRW's van mij: ze zijn héél dynamisch als in slaggevoelig. Je kan heel mooi articuleren zeg maar, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Nu moet alleen ík nog goed leren gitaarspelen :P
Mijne heeft helaas wel een finish flawtje... bij de overgang neck/body is een randje voelbaar. Dit is voor zo'n gitaar héél erg slordig, aangezien menig Epiphone dit al niet heeft. Maar ach... ik kreeg 'm voor een leuk prijsje, aangezien mijne met HRW's kwam :)
Hij speelt heerlijk soepel. Ik heb weinig vergelijkings materiaal dat wel...
Misschien heeft die winkel waar ik 'm haalde er nog wel een paar liggen...
PM voor winkel als je geïnteresseerd bent.

In die winkel ben ik ook wel geinteresseerd... :)