PDA

View Full Version : drop d floyd rose



iwamoto
16 maart 2006, 02:27
ja ja mensen, heb hier dus mijn edge pro II, met de brandende vraag, hoe stem ik m gemakkelijk in drop d (met n d-tuna, maar ffe zonder dus), is het gewoon 1 stringlock openzetten, of moet ik heel de brug stemmen? wat is het grote geheim? en is er veel gehannes? want daar heb ik niet zo'n zin in (jaa, ik koop nog wel zon d-tuna)

fred dons
16 maart 2006, 07:26
je zult in ieder geval of je tremelo naar 1 kant vast moeten zetten zodat hij alleen nog maar omlaag kan.
nu is hij zwevend afgestelt en als je nu de E naar D stemt heeft dit effect op de overige snaren die nu in spanning omhoog gaan omdat de E minder aan de brug trekt en ben je dus uren aan het corrigeren met je trem voordat alles weer op stemming is.
je kunt ook een blackbox kopen die mits strak afgestelt voorkomt dat je brug nog omhoog kan,dan zul je wel je veren wat strakker moeten zetten
http://www.rockinger.com/Media/Shop/Thumbnails/16060x120x120.jpg

en inderdaad zul je je toplock open moeten zetten

Nova
16 maart 2006, 08:14
ik doe het anders, koop drop D snaren. Da's gewoon een setje 010 (of 009) met een 052. Zo blijft de spanning gewoon goed.

fred dons
16 maart 2006, 08:32
het gaat hier volgens mij niet om de spanning maar om de mogelijkheid om gemakkelijk te switchen van E naar D en dat zal met een Drop D setje niet makkelijker gaan dan met een normale set
(maar als je permanent in Drop D speelt dan zal zo'n set zeker prettig zijn)

iwamoto
16 maart 2006, 08:35
als ik het allemaal zo lees, is een D-tuna echt geen slecht idee :p

fred dons
16 maart 2006, 08:50
d-tuna werkt alleen als je tremelo naar achteren vast staat (bij de wolfgang EVH ligt de trem plat tegen de body en kan hij niet omhoog, de bij de ibanez is hij ingefreest en is hij zwevend)

Anders Destium
16 maart 2006, 08:55
Met een floyd kun je niet makkelijk switchen tussen stemmingen tenzij je hem blokkeert. Het is veel gehannes, en ik vraag me af of bij deze brug een d-tuna wel werkt. Dat is ook het verhaal dat Fred vertelt, je moet eerst de brug ook nog gaan blokkeren voordat je een d-tuna kunt gaan gebruiken.

Veel gezeik dus, als je veel met stemmingen wilt klooien dan moet je dat niet doen met een gitaar die een zwevende brug heeft.

iwamoto
16 maart 2006, 09:12
Met een floyd kun je niet makkelijk switchen tussen stemmingen tenzij je hem blokkeert. Het is veel gehannes, en ik vraag me af of bij deze brug een d-tuna wel werkt. Dat is ook het verhaal dat Fred vertelt, je moet eerst de brug ook nog gaan blokkeren voordat je een d-tuna kunt gaan gebruiken.

Veel gezeik dus, als je veel met stemmingen wilt klooien dan moet je dat niet doen met een gitaar die een zwevende brug heeft.
ja, dan gebruik ik daar wel mn volgende gitaar voor, of ik koop dan toch gewoon als volgende gitaar n variax 600 met workbench, dan kan ik gewoon de tuning inprogrameren :)

Anders Destium
16 maart 2006, 09:17
Verstandig!