PDA

View Full Version : Racoon



Martin
31 oktober 2002, 18:38
Weet niet of het al geweest is maar wat vinden jullie hiervan? Zelf vind ik ze niet echt zo goed paar leuke liedjes maar verder ach..

JV
31 oktober 2002, 18:50
oude cd: super.
nieuwe cd: minder

ff geen zin in een lange reply :smile:

alexgit
31 oktober 2002, 20:19
Heeel cool!
Ik ga ze donderdag alweer voor de 3e keer live zien!
Ik vind de oude en de nieuwe trouwes alletwee heel goed, heel erg verschillend wel. Knap van ze en die vent kan wel een aardig deuntje spelen op ze gitaar..

Neals
31 oktober 2002, 21:12
racoon, ooit eens live gezien, zeer gaaf wel

geertenno
31 oktober 2002, 21:22
ja, ik ken ze wel, komen uit mijn stad :smile:
maarja, nog niet live gezien.
maar eerste plaat is wel gaaf met Ice Cream Time en natuurlijk Feel Like Flying!

Harry
1 november 2002, 11:08
hele goeie band!!! 2 prima CD's!!!

AutoStatic
1 november 2002, 12:58
Leuke hardwerkende band. Ze hebben alleen het ongeluk dat er al 48 miljoen van dat soort bandjes zijn waardoor ze nog veel harder moeten werken om ergens te komen. En ze springen er nou niet bepaald uit.

Harry
1 november 2002, 13:44
Op 2002-11-01 12:58, schreef AutoStatic:
Leuke hardwerkende band. Ze hebben alleen het ongeluk dat er al 48 miljoen van dat soort bandjes zijn waardoor ze nog veel harder moeten werken om ergens te komen. En ze springen er nou niet bepaald uit.


wil je wat voorbeelden noemen aub? ik ken er geen. Ik ben ook niet zo thuis in de hedendaagse muziek, misschien ligt het daaraan. Ik heb hun CD gekocht in Den Haag, die winkel was compleet in Racoon-stijl ingericht, en de CD werd gedraaid. In een (voor mijn doen) gekke bui heb ik 'm gekocht. Na een paar keer draaien vond ik 'm te gek.

AutoStatic
1 november 2002, 15:10
wil je wat voorbeelden noemen aub? ik ken er geen. Ik ben ook niet zo thuis in de hedendaagse muziek, misschien ligt het daaraan. Ik heb hun CD gekocht in Den Haag, die winkel was compleet in Racoon-stijl ingericht, en de CD werd gedraaid. In een (voor mijn doen) gekke bui heb ik 'm gekocht. Na een paar keer draaien vond ik 'm te gek.


Ok, maar waarschijnlijk ben ik weer wat te negatief geweest :wink:
- 16 Down
- The Sheer en Supersub (maar da's al wat Britpopperiger)
- Silkstone
- Dollybirds
- Embankment
- Veel van dat Excelsior spul (Caesar, Benjamin B, Daryll Ann, alhoewel Daryll Ann wel erg ok is),Johan, Simmer (bestaan ze nog trouwens? The Serenes, zo heetten ze eerst, hebben wel destijds een puike plaat gemaakt)

Er zijn er nog meer, af en toe komen ze voorbij zeilen op Radio 3. Aan de ene kant is het wel grappig dat er zoveel van dat soort bandjes zijn, het is wel de wat leukere Nederlandse popmuziek.

Harry
1 november 2002, 17:21
een paar ervan ken ik wel, maar wat Racoon onderscheidt van de rest is dat de nummers van Racoon vrolijker klinken dan die andere. Op mijn werk wordt ie regelmatig gedraait als we iets vrolijks nodig hebben

AutoStatic
1 november 2002, 17:40
Kan idd niet anders zeggen dat het wel feelgood muziek is ja.

Neals
1 november 2002, 22:10
tis idd een band die er niet echt uitspringt, maar onopvallemnd door het vrolijke toch weer wel...
vind johan en dat andere 3fm spul gewoon teveel 13 in een dozijn, word tijd voor een nieuw 3fm warmee we doodgegooid kunnen worden

HIMrazorblade
3 november 2002, 20:32
Ik vind Racoon zeker 1 van de beste bands van Nederland, Misschien simpel, maar wel goed en mooi.
Als ik een cd hoor van The Beatles van m`n vader of L.Cohen vindt ik het nou ook niet echt muzikaal bijzonder.

Lees de recencies van de nieuwe cd van Racoon en ze krijgen veel positieve reacties..maar goed

Harry
4 november 2002, 14:31
Op 2002-11-03 20:32, schreef HIMrazorblade:
Ik vind Racoon zeker 1 van de beste bands van Nederland, Misschien simpel, maar wel goed en mooi.
Als ik een cd hoor van The Beatles van m`n vader of L.Cohen vindt ik het nou ook niet echt muzikaal bijzonder.

Lees de recencies van de nieuwe cd van Racoon en ze krijgen veel positieve reacties..maar goed


:smile:

jammer
24 november 2002, 20:57
Mensen luister toch eens naar muziek en probeer niet te vergelijken...voel de songs eens echt aan wat is in nederland of waar ter wereld origineel?.....wie wil het wiel opnieuw uitvinden...wij nederlanders kankeren altijd maar uit 13 uit een dozijn bandje...en wat uit het buitenland komt is oke....nee nee ..eerst naar de songs luisteren en vooral voellen...dat is waar het om draait.

vulvasonic
24 november 2002, 22:01
Op 2002-11-01 12:58, schreef AutoStatic:
Leuke hardwerkende band. Ze hebben alleen het ongeluk dat er al 48 miljoen van dat soort bandjes zijn waardoor ze nog veel harder moeten werken om ergens te komen. En ze springen er nou niet bepaald uit.


Daar ben ik het dus ABSOLUUT NIET mee eens!!!

Helemaal los van wat je van die muziek vindt.., Racoon is goed omdat ze iets doen wat al die andere bandjes die denken dat soort muziek te kunnen maken NIET doen! Ze maken muziek en doen dat met volle overgave en overtuiging.
Dat is helaas iets wat je van de meeste Nederlandse bands niet kan zeggen. Het lijkt zo simpel......

Harry
25 november 2002, 11:27
Halleluja!!!!!!


Racoon is uniek!