PDA

View Full Version : Ibanez en/of Marshall?



pw83lo4
15 maart 2006, 20:38
Ik denk erover de Ibanez amp IBZ 10G te kopen, samen in een pack met de Ibanez GSA 60 (bij Feedback, ai eerste bestelling (Dean Evo XM) daar al afgezegt, duurde nog een paar maanden (!) om te leveren )
maargoed iemand ervaring met een Ibanez amp? Is hij geschikt voor metal/grunge/punk enz? Ik kon het niet goed zien, maar zit er ook overdrive op? is het goeie kwaliteit (lijkt me toch wel)
en anders had ik de wat duurdere Marshall MG 15 DFX in gedachten. Heeft die ook alle "eisen" van hierboven? Iemand ook nog ervaring met dit versterkertje? Opmerkingen?

marter544
15 maart 2006, 20:46
Ik weet niet hoeveel die kost, maar ik zou voor een Roland Cube 15 gaan, die is 115 euro(net zoveel als die marshall dus). Ik heb ook zo'n klein Ibanez versterktje, en die is echt waardeloos! Totale prut, en ik verwacht dat die marshall net zo erg is. Er zit wel overdrive/distortion op, maar die stinkt. Smeert alles dicht, en klinkt nergens naar. Goede kwaliteit? Ik gebruik em als tafeltje naast et bed, en zit er ook wel eens op, en ik zak er niet door heen... Kortom: Wil je em gebruiken als versterker? Niet doen. Als tafel/stoel? Uitermate geschikt.

Punt
15 maart 2006, 20:54
Wat Marter zegt ...

pw83lo4
15 maart 2006, 21:03
Ik weet niet hoeveel die kost, maar ik zou voor een Roland Cube 15 gaan, die is 115 euro(net zoveel als die marshall dus). Ik heb ook zo'n klein Ibanez versterktje, en die is echt waardeloos! Totale prut, en ik verwacht dat die marshall net zo erg is. Er zit wel overdrive/distortion op, maar die stinkt. Smeert alles dicht, en klinkt nergens naar. Goede kwaliteit? Ik gebruik em als tafeltje naast et bed, en zit er ook wel eens op, en ik zak er niet door heen... Kortom: Wil je em gebruiken als versterker? Niet doen. Als tafel/stoel? Uitermate geschikt.

maar Marshall was toch het"geweldige merk" ? ALle artiesten gebruiken zoownbeetje Marshall! Toch maar voor die Roland gaan dan. Waar is die te koop? Frietbek? :D

Rude Perception
15 maart 2006, 21:14
maar Marshall was toch het"geweldige merk" ? ALle artiesten gebruiken zoownbeetje Marshall! Toch maar voor die Roland gaan dan. Waar is die te koop? Frietbek? :D

het is een geweldig merk, ik speel er zelf ook over. Maar 1, lang niet alle artiesten spelen erop, maar idd wel veel. De tweede, die spelen niet over een mg15, maar bijna allemaal over de dure buizenbakken van marshall. Mijn versterker valt onder die laatste categorie, ok hij is niet echt duur, maar wel buizen.

andy
15 maart 2006, 21:49
maar Marshall was toch het"geweldige merk" ? ALle artiesten gebruiken zoownbeetje Marshall! Toch maar voor die Roland gaan dan. Waar is die te koop? Frietbek? :D

Tja hetzelfde wat Rude Perception net zei.
Als je voor de Roland Cube gaat, overweeg dan ook de Cube 30. Die heb ik zelf thuis als oefenamp. Het heeft net wat meer mogelijkheden dan de Cube 15. Bovendien kun je er ook nog in een band mee spelen, als de drummer tenminste niet onmenselijk hard slaat.

jorrit
16 maart 2006, 11:23
maar Marshall was toch het"geweldige merk" ? ALle artiesten gebruiken zoownbeetje Marshall! Toch maar voor die Roland gaan dan. Waar is die te koop? Frietbek? :D

komt voornamelijk omdat marshall daar heel veel geld in heeft zitten. Zoveel bans spelen met dikke marshall torens met daar achter een klein leuk buizen combo'tje.

en je kan natuurlijk geen 115 euro marshall vergelijken met een jcm 800 oid.