PDA

View Full Version : Versterker keuze vraagje?



Herman
15 maart 2006, 20:18
Hey,

Ik sinds kort dus in de schoolband, en misschien binnenkort nog in een ander bandje, beide spelen we rock. Het probleem is alleen een beetje dat ik zelf een 15watt Marshalltje heb en die kan voor de repetities nog wel door misschien, maar mocht er een keer een optreden komen (Die wel gaan komen) schiet ik hier denk ik toch weinig mee op. Ook is het een beetje vervelend dat ik steeds vervoer voor mijn spullen moet regelen *ben nog maar 15*...
Mijn idee was dus, mijn Marshall MG gewoon thuis als oefenversterkertje gebruiken (waar die zeer goed voor geschikt is) en een andere versterker voor de oefenzaal/optredens...De vraag is dus een beetje: Hoeveel watts moet je versterker hebben voor een optreden en welke versterkers kunnen jullie me eventueel aanraden? *Wat mijn precieze Budget is, weet ik niet precies...maar veel meer als 4á500 euro zal het niet zijn, ben namenlijk nogmaar een arme vakkenvuller ;)

Bvd
Herman:)

ateng
15 maart 2006, 20:56
Dan koop je toch de grotere broer MG 100DFX http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX

100 watt moet wel lukken denken.

AART
15 maart 2006, 21:02
asteblieft niet, voor dat geld heb je wel wat beters.

probeer een Caliber .50+ combo van Mesa/Boogie te vinden voor dat geld, die dingen gaan echt hard!

Rude Perception
15 maart 2006, 21:20
marshall dsl401 tweedehands

randall rg

Herman
15 maart 2006, 22:09
Bedankt voor de snelle reacties!
Hoewel meer reacties nog steeds welkom zijn natuurlijk ;)

Cris
15 maart 2006, 23:04
Randall Shizzle werkt altijd.

Nrrrk
16 maart 2006, 17:11
zoals de rest zegt. Afblijven van die transistor marshalls, pak n Randall of eventueel Peavey.

Anti
16 maart 2006, 17:15
weinigen zijn het met mij eens maar de peavey bandit een uitstekend versterker voor 200€ tweedehands/ 350watt nieuw, zijn onverwoestbaar en klinken mits wat zoekwerk nog goed ook.

hendrix2
16 maart 2006, 19:54
Je kan naar mijn mening perfect een optreden doen met een 15watt versterkertje, als er een goed geluid uitkomt, zet er dan gewoon een goeie micro voor(anderen gaan zeker kunnen zeggen welk soort micro hier het best voor is)
Ik zelf heb ook al regelmatig opgetreden met mijn (welliswaar) 30watt versterker als ik geen vervoer heb om mijn 100watt mee te sleuren. Ik werk meestal met een micro ervoor en echt veel verschil heb ik nog niet gemerkt (uiteraard zit er verschil in de versterkers...)

Herman
17 maart 2006, 20:22
Bedankt voor jullie reacties...ik zal eens 'n kijkje nemen op marktplaats:cheerup:

almarvk
17 maart 2006, 21:00
Een Marshall JCM800 combo werkt ook goed!