PDA

View Full Version : Iemand ervaringen met POD of Guitarport op de Mac?



Bladerunner
15 maart 2006, 20:12
Hai guys,

Ik zit vaak (niet altijd, hoor) met jaloezie te luisteren naar jullie mooie opnames. En het lijkt me ook wel wat om m'n gitaarspel af en toe op te nemen.

Ik heb op Gitaarmarkt zitten kijken naar een POD of een Guitarport maar ik ben benieuwd of er mensen zijn op dit forum die ervaring hebben met het aansluiten van dit spul op een macintosh. En hoe dat bevalt (of niet).

Ik heb zelf een G4 (wel 1 van de eerste types) en ik ben bang dat die niet snel/zwaar genoeg is om er wat mee op te nemen.

Graag hoor ik reacties van mensen die hier ervaring mee hebben.

Thanx,
Bladerunner

meul
15 maart 2006, 22:19
Hai guys,

Ik zit vaak (niet altijd, hoor) met jaloezie te luisteren naar jullie mooie opnames. En het lijkt me ook wel wat om m'n gitaarspel af en toe op te nemen.

Ik heb op Gitaarmarkt zitten kijken naar een POD of een Guitarport maar ik ben benieuwd of er mensen zijn op dit forum die ervaring hebben met het aansluiten van dit spul op een macintosh. En hoe dat bevalt (of niet).

Ik heb zelf een G4 (wel 1 van de eerste types) en ik ben bang dat die niet snel/zwaar genoeg is om er wat mee op te nemen.

Graag hoor ik reacties van mensen die hier ervaring mee hebben.

Thanx,
Bladerunner


en toen werd het stil!
dat is dus de kloot met alles anders dan microsoft.
alles valt of staat met knowledge en software. ze zijn er wel hoor, de mannen met pro tools en mac's maar die hebben meestal geen tijd om hier te zitten kletsen. voor de pc is er plenty. veel succes ermee!

Jan

harrie-beton
15 maart 2006, 22:37
Apple's zijn mooie computers. In Nederland heeft Apple helaas een klein marktaandeel (0,3%) maar in Amerika is Apple veel groter. Zelf ben ik liefhebber van de pod en ik lees op dit forum veel over de podxt maar mensen gebruiken weinig een mac om met een pod iets op te nemen. Ik zou niemand weten.

Je hebt meer kans op een Amerikaans forum.

Maar misschien meldt zich iemand.

savecracker85
16 maart 2006, 00:25
ik gebruik altijd garageband op de mac....werkt ook prima :)

Globetrotter
16 maart 2006, 01:14
Hai guys,

Ik zit vaak (niet altijd, hoor) met jaloezie te luisteren naar jullie mooie opnames. En het lijkt me ook wel wat om m'n gitaarspel af en toe op te nemen.

Ik heb op Gitaarmarkt zitten kijken naar een POD of een Guitarport maar ik ben benieuwd of er mensen zijn op dit forum die ervaring hebben met het aansluiten van dit spul op een macintosh. En hoe dat bevalt (of niet).

Ik heb zelf een G4 (wel 1 van de eerste types) en ik ben bang dat die niet snel/zwaar genoeg is om er wat mee op te nemen.

Graag hoor ik reacties van mensen die hier ervaring mee hebben.

Thanx,
Bladerunner

Hoi!

Ik werk ook met mac (en PC), maar mac geniet voor muziek toch nog ietsjes meer mijn voorkeur. Draait over 't algemeen veel stabieler, hoewel ik mits enkele aanpassingen alles ook wel op mijn P4 kan draaien.
Op Mac werk ik over 't algemeen met Cubase LE, de basisversie en die draait dit zonder problemen, tot 15 sporen (al geprobeerd...) en ik heb slechts een Imac G3 met 'slechts 300mhz... Dus denkik dat je met die G4 wel safe zit!
I.v.m. Toneport of POD... Heb sinds kort een POD XT en dit werk zonder problemen samen met de mac... USB kabel derin, drivers en software downloaden en je kan met Line6 edit aan de slag. Als je Cubase start even de ASIO Driver omzetten naar de PODXT en ook dit werkt zonder enig probleem... Je POD XT wordt je externe geluidskaart waarlangs je je projectje kan monitoren, beluisteren, inspelen enz. Alle effecten zitten in de POD, dus pakken die niet veel belasting van de CPU als VST plugin. Echt een aanrader!

Cheers,

Bart

skanky
16 maart 2006, 08:35
Ik werk met een Mac en Protools (thuis met een G4 en een digi001 en op mn werk met een G5 en HD). Ik heb laatst een Pod1 voor een zacht prijsje kunnen kopen. En het werkt prima, mn computer heeft er helemaal geen problemen mee om het op te nemen. Ik heb laatst thuis 8 sporen tegelijk op genomen, geen probleem.

Ik heb zelf geen ervaring met een PodXT via usb, maar ik heb van veel mensen gehoord dat dat ook prima werkt.

Bladerunner
16 maart 2006, 15:42
Thanx voor jullie reacties allemaal.
Klinkt allemaal hoopvol. Toch een keertje proberen en mocht het niet aan mijn verwachtingen voldoen (waar ik niet van uit ga) kan ik de POD als 'standalone' apparaat gebruiken. Is natuurlijk ook nooit weg.

Greetz,
Bladerunner

harrie-beton
16 maart 2006, 16:45
er meerdere soorten pod,
de ipod werkt altijd :)

de podxt en podxt live hebben audio, plus USB (digitaal opnemen).
de pod of pod 2.0 hebben alleen audio!

De guitarport en nieuwe toneport werken via USB. Deze machines werken niet zonder een computer.

Bladerunner
16 maart 2006, 20:20
Dank voor je reactie, Harrie.
Nee, klopt. Voor de Guitarport en Toneport heb je inderdaad een computer nodig. Wordt nog lastig wat voor mij het handigst is: USB-aansluiting is natuurlijk handig om aan te sluiten op de computer maar als ik een Guitar/Toneport neem dan kan ik die niet meer aansluiten op de gitaar/eindversterker, toch?
En de POD's hebben alleen audio, behalve de XT's. Kunnen weer makkelijk op een versterker maar moeilijker op de computer.

Mmm, moeilijk, moeilijk.

Dan toch maar een IPod....

harrie-beton
16 maart 2006, 21:10
En de POD's hebben alleen audio, behalve de XT's. Kunnen weer makkelijk op een versterker maar moeilijker op de computer.











eh een podxt op een computer is een makkie hoor.
Toneport is klankmatig vergelijkbaar maar kost 150 euro en een podxt 330 euro, een podxt live 499 euro.

Globetrotter
16 maart 2006, 23:12
POD XT heeft toch USB? Dat vind ik er nou zo super aan, plug hem in je computer en je hebt massas sounds voor in combinatie met je opnamesoftware, alles werkt vlot samen (je POD XT word je geluidskaart als je de asio drivers omzet; hier sluit je met jack-line kabeltjes je stereo op aan voor monitoring of gewoon je headphone) en als het even moet/kan, kan je hem nog altijd meenemen voor optredens, repetities,...
Cheers,

Bart