PDA

View Full Version : Functie per buis van een Fender Deluxe Reverb



ziggie
15 maart 2006, 19:28
Kan iemand mij vertellen wat de functie per pre-ampbuis van een Deluxe Reverb is. Ik heb het over een originele Blackface uit 1965.

De line-up van de (Pre-amp) buizen is

1) 7025 (voor zover ik weet pre-amp van 1e kanaal)
2) 7025 (functie ????)
3) 12 AT7 (functie ????)
4) 7025 (functie ????)
5) 12 AX7 (functie ????)
6) 12 AT7 (functie ????)

Alvast bedankt voor jullie info.

matto
15 maart 2006, 20:45
Kan iemand mij vertellen wat de functie per pre-ampbuis van een Deluxe Reverb is. Ik heb het over een originele Blackface uit 1965.

De line-up van de (Pre-amp) buizen is

1) 7025 (voor zover ik weet pre-amp van 1e kanaal)
2) 7025 (functie ????)
3) 12 AT7 (functie ????)
4) 7025 (functie ????)
5) 12 AX7 (functie ????)
6) 12 AT7 (functie ????)

Alvast bedankt voor jullie info.
1= pre normal kanaal
2= pre vibrato kanaal
3=reverb send
4=reverb return
5=tremolo oscillator
6=driver (Phase inverter)

ziggie
15 maart 2006, 22:18
OK hartelijk dank. Nu wil ik wat testen met verschillende buisjes om de klank van het vibratokanaal te optimaliseren. Ik neem aan dat het buisje op positie 2 de meeste invloed heeft. Welke buisjes hebben verder veel invloed op de sound?

Mr.Jay
15 maart 2006, 22:25
OK hartelijk dank. Nu wil ik wat testen met verschillende buisjes om de klank van het vibratokanaal te optimaliseren. Ik neem aan dat het buisje op positie 2 de meeste invloed heeft. Welke buisjes hebben verder veel invloed op de sound?

V2+4+6
JaY

ziggie
15 maart 2006, 23:06
V2 en V4 snap ik. Maar wat is precies de functie van V6? Wat doet die precies en hoe beinvloedt die de sound?

nicoverduin
15 maart 2006, 23:23
is de driver naar de eindbuizen.

Mr.Jay
16 maart 2006, 07:43
V2 en V4 snap ik. Maar wat is precies de functie van V6? Wat doet die precies en hoe beinvloedt die de sound?

je hele pre-ampsignaal gaat er doorheen.

JaY

ziggie
20 maart 2006, 17:12
Vandaag met alle pre-amp buizen zitten stoeien. Bij de laatste beurt door Peter van Weelden had hij in de hele pre-amp nieuwe JJ buisjes gezet. Onder het mom dat hij geen versterker wilde afleveren met oude buizen omdat het testen van al die oude buizen zoveel tijd kost, dat het erg duur wordt.

Mijn "oude" buisjes heb ik vandaag stuk voor stuk op verschillende plaatsen getest in de amp. Uiteindelijk heb ik alle JJ's er uit gegooid en alle oude buisjes teruggplaatst. Het betreft 2 RCA's, 2 General Electrics, 1 NOS Groove Tube en 1 Mullard.

Mensen wat een leven zit er nu in. Hij klonk al heel erg mooi na de beurt. Maar nu! Alle sprankelt, leeft en duwt. Wat een wereldsound heeft die amp nu. Niet meer terug te herkennen.

Bedankt voor jullie input. Dit heeft me goed geholpen om de amp zo mooi te krijgen.

Wel jammer dat het zo moeilijk is om aan echt goede NOS buisjes te komen. Want wat moet ik als mijn huidige "oude" buisjes minder worden?
Iemand een goed adresje?

Mr.Jay
20 maart 2006, 17:58
Vandaag met alle pre-amp buizen zitten stoeien. Bij de laatste beurt door Peter van Weelden had hij in de hele pre-amp nieuwe JJ buisjes gezet. Onder het mom dat hij geen versterker wilde afleveren met oude buizen omdat het testen van al die oude buizen zoveel tijd kost, dat het erg duur wordt.

Zó verkoop je natuurlijk heel makkelijk en snel wat buisjes.
Tevens knapt de versterker er flink van op dat heb je wel gemerkt

JaY

Antoon
20 maart 2006, 18:56
kijk hier ook eens:

http://kcanostubes.com/content/newsletter_details.asp?ArticleID=5

matto
20 maart 2006, 19:12
gewoon een paar setjes van allerlei ax en at buisjes kopen, nieuw en NOS en desnoods zelfs used old stock en combineren tot het klopt.

nicoverduin
20 maart 2006, 19:49
Zó verkoop je natuurlijk heel makkelijk en snel wat buisjes.
JaY
Kan je wel stellen.....

Al
20 maart 2006, 20:51
Vandaag met alle pre-amp buizen zitten stoeien. Bij de laatste beurt door Peter van Weelden had hij in de hele pre-amp nieuwe JJ buisjes gezet. Onder het mom dat hij geen versterker wilde afleveren met oude buizen omdat het testen van al die oude buizen zoveel tijd kost, dat het erg duur wordt.

Even de preampbuisjes door de tester gooien en op gehoor evalueren kan m.i. kosten besparen en uiteindelijk ook een beter resultaat opleveren. Ik begrijp dat 6 preampbuisjes testen meer kost dan 6 nieuwe. Het uurloon zal daar debet aan zijn.

Al