PDA

View Full Version : 2 solo's : Robbert v.d. Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
15 maart 2006, 18:20
Hey jongens,

2 solo's(backingtrack) die ik recent heb opgenomen.

Hier zijn de links:

http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert%20Hanenberg_Track%203.mp3

http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert%20Hanenberg_Mix%202.mp3


De release-datum van m'n cd is uitgesteld. Heb met de producer problemen gehad over de auteursrechten en dat heeft erg genoeg geleid tot uitstel.
Zo gauw ik meer weet laat ik 't hier ff weten.

Grtz,


Robbert

kars
15 maart 2006, 19:40
superkoel, die eerste gehoord. wel hier veel snel werk, vind zelf belangrijk dat er tonen gekozen worden die echt blijven hangen. ga snel ff de rest horen op je myspace.

BIG UP!!

Sim-Simon
15 maart 2006, 20:31
Klinkt heel vet! Echt goed!

Das Schaap
15 maart 2006, 20:35
Kreeg een glimlachje toen ik weer je naam zag staan bij een topictitel. :satisfie:

Die track 3 is wel wat heavier dan we gewend zijn van je hier, ik vind het ietsje schel de lead, misschien ook de drums ietsje zachter t.o.v. de gitaren maar lekker spul dit man. Ik wil echt de hele opbouw horen ipv alleen de climax.

Die mix 2 is weer meer het echt natte, erg lekker ook niet alles is even gedefineerd in de mix. beetje jammer. Ook hierbij de drums misschien ietsje zachter of de gitaren wat harden, vooral de ritme bij beide nummers wat harder.

Hopelijk komen er geen verdere problemen, ben echt benieuwd naar je cd ! 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
15 maart 2006, 20:50
Thanks!!

Das Schaap: Om misverstanden te voorkomen...dit zijn geen samples van m'n cd!
Het zijn 2 backingtrack-solo's.

Gitaar klinkt af en toe iets anders(scheller) omdat ik in deze tracks 'n 'wah wah' gebruik.

Das Schaap
15 maart 2006, 21:12
Oops ff overheen gelezen dus. :seriousf:
En ach het doet niets af aan de kwaliteit van je spel zoals gewoonlijk. :cooler:
Maar is er wel al enige kans tot een kort voorproefje van je aankomende cd ? :cheerup:

meul
15 maart 2006, 22:38
Hey jongens,

2 solo's(backingtrack) die ik recent heb opgenomen.

Hier zijn de links:

http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert%20Hanenberg_Track%203.mp3

http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert%20Hanenberg_Mix%202.mp3


De release-datum van m'n cd is uitgesteld. Heb met de producer problemen gehad over de auteursrechten en dat heeft erg genoeg geleid tot uitstel.
Zo gauw ik meer weet laat ik 't hier ff weten.

Grtz,


Robbert

tof rob! bestaat cocagne nog in uden?

gr,
jan

kars
15 maart 2006, 23:05
Danig onder de indruk..... waanzinnig solowerk!!!!

grts!

VHsologitarist
16 maart 2006, 09:22
Heerlijk!! 8)

Super gedaan man.. vooral je eerste !! 2e vind ik iets minder maar das pure kwestie van smaak.

:D

Robbert v.d. Hanenberg
16 maart 2006, 15:03
Bedankt!!

meul: Ben van oorsprong geen Udenaar...'Cocagne' zegt me in ieder geval weinig. Kroeg? Bandje?

meul
16 maart 2006, 15:55
Bedankt!!

meul: Ben van oorsprong geen Udenaar...'Cocagne' zegt me in ieder geval weinig. Kroeg? Bandje?

het was een soort muziek tent in uden. dit is al wel zo'n 20 jaar geleden. eigenaar was rob ketelaar als ik het me goed kan herinneren. mijn broer speelt in de band sjako (bestaat nog steeds) ze speelden daar regelmatig.

Maxxas
16 maart 2006, 16:41
Klinken beide waanzinnig goed! Niet alleen de techniek maar ik vind de gekozen noten ook mooi. Tweede fragment doet me aan een nummer van Tony Macalpine denken van zijn "Maximum Security" plaat (Tears of Sahara o.i.d.)
Voor wie of welke band is dit?
Ik lust wel meer van dit werk.

meul
16 maart 2006, 16:45
Klinken beide waanzinnig goed! Niet alleen de techniek maar ik vind de gekozen noten ook mooi. Tweede fragment doet me aan een nummer van Tony Macalpine denken van zijn "Maximum Security" plaat (Tears of Sahara o.i.d.)
Voor wie of welke band is dit?
Ik lust wel meer van dit werk.

grappig dat je dat zegt Max, dat had ik ook meteen.
mooie solo is dat trouwens.

gr,
jan

Robbert v.d. Hanenberg
16 maart 2006, 16:58
Thanks!!

Yep! Ik heb ook 'n cover van 'Tears Of Sahara' opgenomen 'n paar weken terug. Baalde 'n beetje want de akkoorden-progressie van 't 2e solo-gedeelte klopte niet(wat net zo te gek is)...vandaar alleen 't eerste stuk. 'Maximum Security' heb ik vroeger(en nu nog) GRIJS gedraaid! Wereldplaat! Moddervette produktie ook!

Hier is de link:

Tears Of Sahara(solo): http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert%20Hanenberg__Tears%20Of%20Sahara---Solo.mp3

Luc-O
16 maart 2006, 17:14
Te gek man, ik ben de laatste tijd ook weer helemaal into 'TMac', wat een componist is die gast ook. Erg lekker die twinleads!

Maiden Michiel
16 maart 2006, 17:18
TMac is geniaal.

Deze solo's van R. ook weer trouwens.
Ik vind die eerste het gaafst.

Jax
16 maart 2006, 18:02
Echt gewoon heerlijk. Fantastisch gespeeld. En damn, wat heb jij sweeps gemasterd man!! :eek:

Maxxas
16 maart 2006, 18:26
grappig dat je dat zegt Max, dat had ik ook meteen.
mooie solo is dat trouwens.

gr,
jan

Hahaha, ja grappig, komt denk ik mede door de sound die op Tmac lijkt en van die lange noten net als op ToS.

Maxxas
16 maart 2006, 18:30
Thanks!!

Yep! Ik heb ook 'n cover van 'Tears Of Sahara' opgenomen 'n paar weken terug. Baalde 'n beetje want de akkoorden-progressie van 't 2e solo-gedeelte klopte niet(wat net zo te gek is)...vandaar alleen 't eerste stuk. 'Maximum Security' heb ik vroeger(en nu nog) GRIJS gedraaid! Wereldplaat! Moddervette produktie ook!

Hier is de link:

Tears Of Sahara(solo): http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert%20Hanenberg__Tears%20Of%20Sahara---Solo.mp3

Ja idd, dat is em. Net zoals ik hierboven al zei lijkt je sound ook een beetje op Tmac. Bent volkomen met je eens over Maximum Security, 1 van de beste instrushred albums gemaakt. Veel galm en die nummers, Autumn Lords, King's Cup, heerlijk om naar te luisteren.

Maar euh, voor wie of wat zijn die tracks nu?

Robbert v.d. Hanenberg
16 maart 2006, 19:01
Bedankt weer!! Tof!!



Ja idd, dat is em. Net zoals ik hierboven al zei lijkt je sound ook een beetje op Tmac. Bent volkomen met je eens over Maximum Security, 1 van de beste instrushred albums gemaakt. Veel galm en die nummers, Autumn Lords, King's Cup, heerlijk om naar te luisteren.

Maar euh, voor wie of wat zijn die tracks nu?

De tracks zijn gewoon voor mezelf. : ) Heeft verders niets met m'n cd te maken of zo.
Welke sound bedoel je? Die van de cover of die van de andere tracks? Ik vind namelijk m'n eigen sound(1ste 2 tracks) niet echt lijken op die van Tony. Ik speel over 't algemeen met wat minder gain en vaak met 'n hals-single-coil. Tony gebruikt meestal 'n brug- of hals-humbucker en ook vaak behoorlijk wat chorus(gebruik ik in de cover ook). Waarxchijnlijk bedoel je 't gebruikte reverb-/delay-effect wat misschien 'n beetje die sfeer opwekt.
DE grote man trouwens achter Tony(J. Tafolla, V. Moore. etc..) z'n vroegere sound was trouwens Steve Fontano. Een waanzinnige producer die bijna alle betere 'Mike Varney' albums geproduceerd heeft.

Maxxas
16 maart 2006, 19:19
Bedankt weer!! Tof!!




De tracks zijn gewoon voor mezelf. : ) Heeft verders niets met m'n cd te maken of zo.
Welke sound bedoel je? Die van de cover of die van de andere tracks? Ik vind namelijk m'n eigen sound(1ste 2 tracks) niet echt lijken op die van Tony. Ik speel over 't algemeen met wat minder gain en vaak met 'n hals-single-coil. Tony gebruikt meestal 'n brug- of hals-humbucker en ook vaak behoorlijk wat chorus(gebruik ik in de cover ook). Waarxchijnlijk bedoel je 't gebrukte reverb-/delay-effect wat misschien 'n beetje die sfeer opwekt.
DE grote man trouwens achter Tony(J. Tafolla, V. Moore. etc..) z'n vroegere sound was trouwens Steve Fontano. Een waanzinnige producer die bijna alle betere 'Mike Varney' albums geproduceerd heeft.

Ik bedoelde die andere tracks maar het is inderdaad het gebruik van effecten die de Maximum Security sfeer oproept. Das een compliment!
Die Steve Fontano is idd een naam die je veel tegenkomt op de intrumentale albums. Het meeste van die shredperiode heb ik op plaat. Te gekke shit.
Tafolla's Out of the Sun ook! Ken je trouwens Apocrypha? Hun eerste schijf "The forgotten scroll" staat ook bol van hoogstaand gehak. Gitarist was Tony Fredianelly, de moeite waard!
Ik heb trouwens die video's net ff bekeken, tap jij arpeggio's met ring- en middelvinger (2 vingers dus)of zie ik het niet goed (gaat ook fokking snel)?

Robbert v.d. Hanenberg
16 maart 2006, 19:30
Die naam komt me idd bekend voor. Volgens my heb ik er vroeger ooit 'n tape'je van gehad. Heb je daar mp3's van? Zou tof zijn als je er wat zou kunnen sturen : )

Soms tap ik idd met 2 vingers.

FrankS
16 maart 2006, 19:49
Heee Robbert!!!! Hoe ist nou? :D

Super cool gespeeld weer!! En lekker subtiel, die wah, gaaf man!

Maxxas
16 maart 2006, 19:58
Die naam komt me idd bekend voor. Volgens my heb ik er vroeger ooit 'n tape'je van gehad. Heb je daar mp3's van? Zou tof zijn als je er wat zou kunnen sturen : )

Soms tap ik idd met 2 vingers.

Check je pm!

Gert-Jan
16 maart 2006, 20:28
Zoals altijd weer goed. Goeie tone, perfecte feel!

Robbert v.d. Hanenberg
17 maart 2006, 17:05
Thanks! Tof!!

Scali
17 maart 2006, 20:05
Weer twee hele mooie clipjes.
Alles is er goed aan, eigenlijk... de sound, de timing, de feel, de techniek...

Ik hoop dat we zeer snel van je CD kunnen gaan genieten :)

sregor
17 maart 2006, 22:24
Ik weet niet of het goed of perfect is, want ik kan er zelf geen hout van. Ik kan wel zegguh dat ik het rete goed vind klinken. gaaf man. Wil ik ook kunnen :) Suc6 verder.

taylor
18 maart 2006, 12:08
dit soort muziek doet mij persoonlijk weinig meer,het is zeker heel goed gedaan daar kun je niet veel van zeggen maar het is mij te jaren 80 shred.

dat is natuurlijk een kwestie van smaak,ik heb zelf ook een fase gehad dat ik al die varney lp/cd's kocht.dus ja ik heb er wel iets mee of ik begrijp het wel..

maar als dit je ding is, dan is te gek gedaan hoor!

Anders Destium
18 maart 2006, 19:52
Super qua spel, hoe het in elkaar steekt en hoe het klinkt :rockon: Van dit soort materiaal kan ik echt geen genoeg krijgen!


Lekkere Vinnie Moore vibe bij dat tweede stuk ook (of mocht ik dat niet zeggen?) :)

Robbert v.d. Hanenberg
19 maart 2006, 13:00
THANKS!!

Taylor: Yep, mijn invloeden liggen voornamelijk in de 80's. Instrumentaal maar ook qua songs! Mooie tijd! :D

Anders Destium: Kan niet echt zeggen dat het Vinnie Moore-achtig is maar toch bedankt voor 't compliment! :)

taylor
19 maart 2006, 13:19
ik vond dat 2e nummer een beetje joey taffola(heetie zo?) achtig dat is volgens mij wel een invloed van je of niet?

Robbert v.d. Hanenberg
19 maart 2006, 13:58
Om eerlijk te zijn lopen mijn invloeden behoorlijk uiteen maar Joey Tafolla is er zeker 1 van. Vooral de toenmalige produkties vond ik super! Bombastisch en lekkere brede sound!

Roy K.
19 maart 2006, 14:30
Geweldig weer maestro!! 8-) Ook de T-Mac solo is vet, jammer dat je hem niet verder speelt :mad:

Basseytje
19 maart 2006, 20:05
wow klinkt egt super relaxt neit meer normaal ik kwijl er gewoon bij weg rillingen over m'n rug fantastisch gewoon

c.hultermans
19 maart 2006, 23:39
Klinkt lekker Robbert,

Vooral t stevige werk doet me goed, moet je meer doen joh!! ;-)

Via welk label komt je cdke uit?

Grtz,

Conrad

Maiden Michiel
20 maart 2006, 13:57
Vooral de toenmalige produkties vond ik super! Bombastisch en lekkere brede sound!
+1, *zucht* *zwijmel* vroegah...... :)

Maiden Michiel
20 maart 2006, 13:58
Klinkt lekker Robbert,

Vooral t stevige werk doet me goed, moet je meer doen joh!! ;-)

Via welk label komt je cdke uit?

Grtz,

Conrad
Ja daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Robbert v.d. Hanenberg
20 maart 2006, 14:19
Bedankt weer!! :)

Conrad & Michiel: Dino. Heb a.s. donderdag 'n gesprek met de producer...mocht ik niet overeen kunnen komen stap ik ook over naar 'n ander label. Maar heb goede hoop.

Predator
20 maart 2006, 15:59
Ik zal vanavond de stukjes luisteren, ben erg benieuwd! Maar vertel eens wat meer over je album? ...

Hoeveel nummers? Welke richting? Vocals/Instrumentals? Gaat deze ook echt in de winkels liggen? (Dat zou leuk zijn, kan ik je aanraden want ik werk bij de Free heheheh) Welk label?

Ben zelf namelijk ook bezig met een album, al kan ik LANG NIET ZO GOED spelen als jij. Toch lukt het me nu al aardig en heb ik mensen doen jaw-droppen met wat songs die ik binnenkort ook hier zal laten horen. Moet nog even zien hoe het gaat maar hopelijk is alles begin volgend schooljaar rond!

TELL ME!!!

Scali
21 maart 2006, 19:00
Maar ik ben heel benieuwd...
Gebruik jij ook zo'n haarbandje, net als bv Luc-O, als je voor die stringskipping dingen etc gaat?
Of is jouw techniek gewoon zo fabelachtig goed dat je die dingen zo clean speelt zonder enige hulpmiddelen?
Ik krijg het nog niet voor elkaar, maar misschien probeer ik ook wel het onmogelijke, en moet ik ook maar een haarbandje nemen? ;)

meul
21 maart 2006, 19:52
en moet ik ook maar een haarbandje nemen? ;)

Haarbandje? is dat om mee linkende snaren te dempen?

gr,
jan

Luc-O
21 maart 2006, 20:27
Haarbandje? is dat om mee linkende snaren te dempen?

gr,
jan

Ja, is om meeklinkende snaren te dempen. Ik heb het Robbert ook wel eens zien gebruiken (als ik ff voor m'n beurt mag spreken...). Sommigen vinden dat een zwaktebod, ik zie het als zeer handig hulpmiddel. Als iets er beter door klinkt, waarom niet? En sommige van die stringskip-licks zijn anders gewoon niet te doen, tenminste, niet zonder irritante bijgeluiden. Zoals ik in mijn eigen thread ook al zei: ik zie het puur als hulpmiddel, net als bijvoorbeeld klapschaatsen dat ook zijn om tot een betere prestatie te komen, maar die is er wat mij betreft daarom niet minder om.

Ik heb gezegd.

kars
21 maart 2006, 20:39
heb het nog eens een listen gegeven. kom ik nog ns mee ;-) het laatste nummer deed me meteen aan tears of sahara denken. maar is net zo mooi... super man, you can play...!! vind het altijd mooi dat er nog steeds liefhebbers zijn die helemaal gaan voor dit soort dingen.

trouwens kleine toevoeging, die steve fontano, ik weet niet of die alle Tmac platen heeft gedaan. maar het enige nadeel aan Tmac platen (en ik heb ze allemaal, heb de man zelfs een keer live mogen aanschouwen :) was altijd de KUT productie. maxsecurity was de beste qua geluid idd, aan alle andere cd's kon je horen dat tony altijd NET niet de deal (lees budget) kreeg die hij verdiende. ielig, weinig in balans, gewoon slecht geluid.

eeh.. sorry, dat was een oude frustratie lol :confused:

YOU ROCK!!
grts

meul
22 maart 2006, 08:43
Sommigen vinden dat een zwaktebod.

hey Luc,

ik ken die puristische instelling wel al deel ik die niet meer.
het maakt mij geen reet uit hoe iemand het doet als het maar te gek klinkt.
truckjes bestaan niet.

zelf heb ik met string skips geen bijgeluiden maar wel in combi met taps waardoor mijn rechterhand los komt van de body. heet het dan geen sweep roll?

Jan

Luc-O
22 maart 2006, 10:13
zelf heb ik met string skips geen bijgeluiden maar wel in combi met taps waardoor mijn rechterhand los komt van de body. heet het dan geen sweep roll?
Jan

Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar ik ben intussen wel heel benieuwd naar jouw spel, kun je mischien eens een sample of mp3 posten?

Robbert v.d. Hanenberg
22 maart 2006, 10:58
THANKS!!

Predator: Het album bestaat uit 7 instr. 'songs', 1 gitaar-/piano-concert(1ste instantie 2) en 3 klassieke etude's.

Scali & Luc: :D Sterker nog, ik bind er soms gewoon 'n sok overheen!:D Heel veel gitaristen dempen vooral tijdens studio-opn. hun snaren.
Michael Angelo en Jennifer Batten gebruiken zelfs 'n soort van String Damper. Een soort sponsje wat met 'n klepsysteem op de snaren kan worden 'geklikt'
Het gebruik van haarbandjes of andere 'demp'-middeltjes is 'n heel normale zaak onder de meer virtuoze gitaristen.
Richie Kotzen plakt zelfs gewoon tape over zijn hals(bij de eerste fret)!! Greg Howe gebruikt ook vaak tape of 'n haarbandje en veel gitaristen binden gewon 'n sok of stuk doek om hun hals.
Het frappante is dat 't uiteindelijk nog eens niet zoveel scheelt. Een beetje goede gitarist heeft van zichzelf al 'n goede demp-techniek(de meeste gitaristen spelen immers al 'n fiks aantal jaar voor ze aan zo'n demp-ding denken of beginnen).
Het is mijn streven om zo NET mogelijk te spelen. Daarom gebruik ik ook weinig gain en streef ik naar 'GEEN bijgeluiden'. Bij de meer extremere licks kan zo'n haarbandje of ander demp-middel net voor dat tikkie cleanere zorgen wat het voor mij net de moeite waard maakt. Het verschil echter tussen spelen 'met of zonder' is eigenlijk te verwaarlozen. Vooral omdat nogmaals 'n beetje gitarist al 'n goede demp-techniek heeft...maar het is gewoon m'n eigen pietluttigheid. Irritant gewoon soms!! Maar dat zullen 'n aantal wel herkennen ;)
Een eigenlijk groter voordeel van 'n haarbandje of wat dan ook, is dat 't vooral als je 't wat hoger opschuift, je actie verlaagt...ook mooi meegenomen! ;)

Luc-O
22 maart 2006, 11:00
Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar ik ben intussen wel heel benieuwd naar jouw spel, kun je mischien eens een sample of mp3 posten?

Meul, Heb net ff je site gechecked (had niet gezien dat-ie in je sig stond...) tering, jij kan het wel!! Erg goed man!

Robbert v.d. Hanenberg
22 maart 2006, 11:09
Hey Jan! Klinkt te gek man!!

Scali
22 maart 2006, 11:31
Aha, dat ga ik ook maar eens proberen dan.
Het enige dat me niet echt clean lukte, was stringskipping met tappen... dat is gewoon te lastig om met je rechterhand te dempen...
Ik heb me ook nooit echt verdiept in die techniek... de gitaristen waar ik normaal gesproken naar kijk en luister, gebruiken die techniek niet.
Alleen bij Michael Angelo had ik die klem gezien, maar dat was op z'n dubbele gitaar, wist niet of ie die ook bij een enkele gitaar zou gebruiken.
En bij Jennifer Batten, maar dat is een vrouw ;)

Bij die video's van jou hoorde ik voor het eerst die techniek ook op een manier waarop ik hem zou willen gebruiken... Van die grote synthesizer-achtige arpeggio sweeps, beetje Jean-Michel Jarre, of weet ik wie :)
Maar helaas was het deel van de gitaar waar eventueel een sok of haarband zou zitten, niet in beeld :)

Robbert v.d. Hanenberg
22 maart 2006, 14:21
Hier is ie wel in beeld! :D

Video(Get The Funk Out): http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert__Get%20The%20Funk%20Out.wmv

Tof dat je ze synthesizer-achtig vindt klinken want zo probeer ik ze ook eigenlijk te benaderen.:)

Predator
22 maart 2006, 14:41
Ben benieuwd naar je CD dude en SHIT ik moet nog steeds die video's checken! Gotta love it...

Maiden Michiel
22 maart 2006, 14:50
Meul, Heb net ff je site gechecked (had niet gezien dat-ie in je sig stond...) tering, jij kan het wel!! Erg goed man!

+1! Klinkt erg lekker Meul!

c.hultermans
22 maart 2006, 15:11
THANKS!!

Predator: Het album bestaat uit 7 instr. 'songs', 1 gitaar-/piano-concert(1ste instantie 2) en 3 klassieke etude's.

Scali & Luc: :D Sterker nog, ik bind er soms gewoon 'n sok overheen!:D Heel veel gitaristen dempen vooral tijdens studio-opn. hun snaren.
Michael Angelo en Jennifer Batten gebruiken zelfs 'n soort van String Damper. Een soort sponsje wat met 'n klepsysteem op de snaren kan worden 'geklikt'
Het gebruik van haarbandjes of andere 'demp'-middeltjes is 'n heel normale zaak onder de meer virtuoze gitaristen.
Richie Kotzen plakt zelfs gewoon tape over zijn hals(bij de eerste fret)!! Greg Howe gebruikt ook vaak tape of 'n haarbandje en veel gitaristen binden gewon 'n sok of stuk doek om hun hals.
Het frappante is dat 't uiteindelijk nog eens niet zoveel scheelt. Een beetje goede gitarist heeft van zichzelf al 'n goede demp-techniek(de meeste gitaristen spelen immers al 'n fiks aantal jaar voor ze aan zo'n demp-ding denken of beginnen).
Het is mijn streven om zo NET mogelijk te spelen. Daarom gebruik ik ook weinig gain en streef ik naar 'GEEN bijgeluiden'. Bij de meer extremere licks kan zo'n haarbandje of ander demp-middel net voor dat tikkie cleanere zorgen wat het voor mij net de moeite waard maakt. Het verschil echter tussen spelen 'met of zonder' is eigenlijk te verwaarlozen. Vooral omdat nogmaals 'n beetje gitarist al 'n goede demp-techniek heeft...maar het is gewoon m'n eigen pietluttigheid. Irritant gewoon soms!! Maar dat zullen 'n aantal wel herkennen ;)
Een eigenlijk groter voordeel van 'n haarbandje of wat dan ook, is dat 't vooral als je 't wat hoger opschuift, je actie verlaagt...ook mooi meegenomen! ;)


en live??

Ik zie me al met zo'n stiekje spelen, das nie metal heeeee hahaha ;-)

Grtz,

Conrad

c.hultermans
22 maart 2006, 15:11
+1! Klinkt erg lekker Meul!


+2

gaaf hoor!!!

Robbert v.d. Hanenberg
22 maart 2006, 15:41
en live??


Vooral tijdens het opnemen. Maar vergis je niet, er lopen heel veel gitaristen rond die zo'n haarbandje gebruiken. Ik heb 't voor 't eerst gezien toen ik op de G.I.T. zat. Voor het 'gewone werk' maakt 't weinig uit omdat je sowieso zelf natuurlijk al afdempt. Voor echt extreme string skipping licks is 't wel makkelijk soms, maar als je 'm toch om je gitaar hebt hangen gebruik je 'm automatisch voor 't 'gewonere' werk. Ik vind 't vooral prettig dat mijn actie er iets lager van wordt. Vooral omdat mijn actie behoorlijk hoog staat afgesteld omdat 'n aantal van mijn frets behoorlijk versleten zijn en mijn snaren bij 'n echt lage actie meteen vast slaan.

meul
22 maart 2006, 22:44
Meul, Heb net ff je site gechecked (had niet gezien dat-ie in je sig stond...) tering, jij kan het wel!! Erg goed man!

Dank jullie wel! Luc, Robbert, en de anderen! anyway, @ Luc, klopt dat je hem niet gezien had, net voor jouw vraag over mijn muziek had ik die link in mijn PP geflikkerd. puur toeval dat je er net om vroeg!


groetjes,
jan

Luc-O
22 maart 2006, 23:49
Dank jullie wel! Luc, Robbert, en de anderen! anyway, @ Luc, klopt dat je hem niet gezien had, net voor jouw vraag over mijn muziek had ik die link in mijn PP geflikkerd. puur toeval dat je er net om vroeg!

groetjes,
jan

Graag gedaan! Misschien moet je er ff een 'klikbare' link van maken, dat doe je door er url voor te zetten en /url achter, tussen [ ] <-- zulke haakjes. Maar vertel nog eens iets meer, hoe lang speel je al, heb je cd's gemaakt, speel je live, enzovoorts enozvoorts, ik ben namelijk altijd geďnteresseerd in nieuwe goede gitaristen. Ik hoor wat Gilbert-invloeden, met name in de 'Me Jamming' mp3, wat een beheersing man, en een hele lekkere sound!

Grtz Luc

Butger
23 maart 2006, 19:02
Damn die eerste... echt lekker!

meul
23 maart 2006, 21:26
Graag gedaan! Misschien moet je er ff een 'klikbare' link van maken, dat doe je door er url voor te zetten en /url achter, tussen [ ] <-- zulke haakjes. Maar vertel nog eens iets meer, hoe lang speel je al, heb je cd's gemaakt, speel je live, enzovoorts enozvoorts, ik ben namelijk altijd geďnteresseerd in nieuwe goede gitaristen. Ik hoor wat Gilbert-invloeden, met name in de 'Me Jamming' mp3, wat een beheersing man, en een hele lekkere sound!

Grtz Luc

Hey Luc,

ik ga zo ff kloten met die link, inderdaad wat praktischter dank je voor de tip!

oke, ff wat over mijzelf. ik speel al een tijd, nu ong 20 jaar, ik heb in een paar bands gespeeld en aan wat projecten van anderen meegedaan. de bands waar ik in speelde waren crossover bands, die voor semi proffesionele begrippen goed liepen. nu wel weer bijna 7 jaar geleden, beetje in de funk-rock-metal-punk stijl. bij gebrek aan backup ben ik uit frustratie gestopt en gaan omscholen. maar jah.. bloed kruipt... ik schrijf nu gewoon voor mijzelf, vind het gewoon leuk om muziekjes in elkaar te draaien maar zonder enige verwachting en heb ook geen deals. ik ben net als jij opgegroeid met de neo klassieke helden waarvan mijn grootste invloeden toch wel becker, macalpine en gambale waren maar ben begonnen met spelen door gary moore en frank marino. de gilbert vergelijking hoor ik wel vaker. hoe te gek ik hem ook vind luister ik weinig naar zijn platen. sterker luister uberhaubt weinig gitaar muziek meer, luister eigenlijk heel breed, momenteel veel italiaanse opera.

groetjes,
jan

Stratman70
24 maart 2006, 10:59
Hoe ga ik dit nu verwoorden....

Ten eerste:
Je geluid en je toooone zijn werkelijk verbluffend, als altijd.
Ditzelfde geldt ook voor je spel natuurlijk. Jij doet iets met één noot en daar zit al genoeg verhaal achter.

Maar dan toch.... hoe zeg ik dit?....

Het is allemaal even prachtig!
Maar ik weet zelf niet of dit laatste nu een compliment is of niet.
Let wel: ik VIND het werkelijk prachtig, maar als alles even mooi en prachtig is, gaat de aandacht verflauwen. Niet bij deze twee samples, want daar zijn ze te kort voor, maar in jouw spel zit iets wat het op een gegeven moment wat minder boeiend maakt. Dat is erg tegenstrijdig met wat ik aan het begin zei, namelijk dat jij al heel veel uit één noot haalt bijv.

Begrijp me daarom niet verkeerd: ik heb alle respect voor je spel, je tone, je techniek. Allemaal dingen die ik nooit zo zal bezitten. Maar JUIST met deze gegevens (de techniek die jij bezit) zou ik misschien meer variatie in je soli willen horen denk ik.

Al is het natuurlijk wel zo, dat dít nu juist jouw stijl is, dat imposante, dramatische, grootse in jouw soli. Dat is heel mooi. Als ik mijn ogen sluit en luister naar jouw soli, dan vlieg ik door een vallei van geluid en dat is heerlijk.

Maar uiteindelijk verlang ik dan toch ook weer naar de grond ofzo omdat ik dan wat hoogtevrees krijg. Dat laatste is natuurlijk mijn probleem en niet het jouwe. ;)

Hopelijk pak je dit goed op. Aan alleen reacties als "Wow, te gek" heb je, naast dat het je ego streelt, ook verder bijzonder weinig natuurlijk.

Oké, ik zeg er dan wel bij: ik heb er van genoten. dat dan weer wel. :D

the_only_mordred_fan
26 augustus 2006, 14:44
Erg vet gedaan !

ik hoor duidelijk Troy stetina en Tony Macalpine invloeden in de tweede track.
Of vergis ik me ?

gr.

Maarten