PDA

View Full Version : Op zoek naar de britse sound...



StringKing
15 maart 2006, 16:54
Hey allemaal.

Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen en ik zou graag ideeën en info van jullie zien. Ik heb nu een ENGL Blackmore top, maar ik wil graag een meer vintage brits geluid. Mijn budget is ongeveer 1500 euro en tweedehands is een goede optie. Ik zoek een mooi vol clean geluid en een crunch in de richting van een JCM 800 voor stevige classic rock. Versterkers die al op mijn lijstje van interesse staan:

- Orange Rockerverb 50
- H&K Puretone/Duotone
- Vox AC30

Een goede FX-loop is mooi meegenomen, maar is niet een vereiste. Goede sound op lager volume (zoals de ENGL lijn) is iets waar ik wel waarde aan hecht. Buizen is echter een must…

Alle info over kwaliteit e.d. en aanvullingen op het lijstje zijn welkom, dus brand maar los!

StringKing
15 maart 2006, 16:57
Dit (http://www.fayschool.org/amp_test/ishould.mp3) is ongeveerde sound waar ik naar op zoek ben...

LPplayer
15 maart 2006, 17:09
met die versterker moet een Britse sound wel lukken hoor.
Trouwens idd relaxt mp3tje is dat. CHickrock volgens mij :P


Hey allemaal.

Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen en ik zou graag ideeën en info van jullie zien. Ik heb nu een ENGL Blackmore top, maar ik wil graag een meer vintage brits geluid. Mijn budget is ongeveer 1500 euro en tweedehands is een goede optie. Ik zoek een mooi vol clean geluid en een crunch in de richting van een JCM 800 voor stevige classic rock. Versterkers die al op mijn lijstje van interesse staan:

- Orange Rockerverb 50
- H&K Puretone/Duotone
- Vox AC30

Een goede FX-loop is mooi meegenomen, maar is niet een vereiste. Goede sound op lager volume (zoals de ENGL lijn) is iets waar ik wel waarde aan hecht. Buizen is echter een must…

Alle info over kwaliteit e.d. en aanvullingen op het lijstje zijn welkom, dus brand maar los!

Magic Bean
15 maart 2006, 17:15
Kijk ook vooral naar een laney, bijv. LC50. Precies dat geluid van je sample...

ieme
15 maart 2006, 17:40
VOX AC30!!!
Orange, marshall noem het maar op!

Orpheo
15 maart 2006, 17:52
brits??

marshall plexi/jcm800/jcm45

vox ac30

hiwatt custom

simpel.

Rude Perception
15 maart 2006, 17:55
marshall dsl

blademan
16 maart 2006, 16:59
welke band is dat op die sample?

Tristan
16 maart 2006, 23:02
Als je 1500 euro alleen voor een top hebt te besteden dan kan je ook de Marshall 20 watt handwired top nemen, die is echt waanzinnig.
Een lijstje:
Marshall: 20 watt handwired top, JCM 800 eenkanaals
Vox: AC30CCH (beter te tillen dan een combo)
Orange: AD30, AD50 (vintage of customshop)
de Rockerverb en de AD30 twin channel vind ik een stuk minder goed klinken
Hiwatt: Custom 20 top

Kijk anders ook even op mijn topic: mooi EL84 bakkie gezocht, want daar staan misschien nog wel meer opties op.
Ceriatone, CMW amps, Yde Rosier etc. etc.

Dude
17 maart 2006, 00:33
welke band is dat op die sample?


should solo little white lies zegt mijn windows media player

StringKing
17 maart 2006, 10:54
Bedankt voor de info.


welke band is dat op die sample?

Ik kwam de sample een keertje op het internet tegen, maar weet ook niet wat het is. Ik heb al geprobeerd te zoeken op de titel die media player geeft, maar kan niks vinden.

Weet iemand trouwens waar ik die Orange AD50 kan testen? Liefst ergens in de buurt van Utrecht of Zwolle...

wille525
17 maart 2006, 12:38
Vergeet Laney niet! Een brits merk die verdacht veel aan Marshall doet denken. Lage(re) prijs, hele goede kwaliteit.

Outrage
17 maart 2006, 15:07
laney kan ik bevestigen. Goede amps voor een lage prijs (www.laney.co.uk voor modellen etc.)

Debaser
17 maart 2006, 20:05
Bedankt voor de info.



Ik kwam de sample een keertje op het internet tegen, maar weet ook niet wat het is. Ik heb al geprobeerd te zoeken op de titel die media player geeft, maar kan niks vinden.

Weet iemand trouwens waar ik die Orange AD50 kan testen? Liefst ergens in de buurt van Utrecht of Zwolle...


Sample is van : little white lies - DEMO should solo geeft mijn Foobar aan..

Orange in Utrecht = Dirk Witte

Tristan
18 maart 2006, 02:20
Bedankt voor de info.



Ik kwam de sample een keertje op het internet tegen, maar weet ook niet wat het is. Ik heb al geprobeerd te zoeken op de titel die media player geeft, maar kan niks vinden.

Weet iemand trouwens waar ik die Orange AD50 kan testen? Liefst ergens in de buurt van Utrecht of Zwolle...

Duitsland is volgens mij het dichtste bij.
Beyers
Music Produktiv
Music Store Koln
Ziggy Schwartz
Ik zou even van tevoren bellen om zeker te zijn dat ze hem hebben staan.

Orpheo
18 maart 2006, 10:38
Bedankt voor de info.



Ik kwam de sample een keertje op het internet tegen, maar weet ook niet wat het is. Ik heb al geprobeerd te zoeken op de titel die media player geeft, maar kan niks vinden.

Weet iemand trouwens waar ik die Orange AD50 kan testen? Liefst ergens in de buurt van Utrecht of Zwolle...

feedback rotterdam heeft m volgens mij ook. max guitars in den haag volgens mij ook. dirk witte dacht ik ook.

Metoshade
20 maart 2006, 11:26
Bij Big One (Zwolle) staat wel een AD30 (twin channel), een RV30 en een RV50 van Orange. Die zou je dan naast de Vox AC30 kunnen zetten, heb je gelijk een stukje referentie... Een AD50 staat er helaas nog niet... Je kunt altijd even langs komen om te testen!

Droffie
20 maart 2006, 12:20
Hey allemaal.

Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen en ik zou graag ideeën en info van jullie zien. Ik heb nu een ENGL Blackmore top, maar ik wil graag een meer vintage brits geluid. Mijn budget is ongeveer 1500 euro en tweedehands is een goede optie. Ik zoek een mooi vol clean geluid en een crunch in de richting van een JCM 800 voor stevige classic rock. Versterkers die al op mijn lijstje van interesse staan:

- Orange Rockerverb 50
- H&K Puretone/Duotone
- Vox AC30

Een goede FX-loop is mooi meegenomen, maar is niet een vereiste. Goede sound op lager volume (zoals de ENGL lijn) is iets waar ik wel waarde aan hecht. Buizen is echter een must…

Alle info over kwaliteit e.d. en aanvullingen op het lijstje zijn welkom, dus brand maar los!

De Gitarist van de Kaiser Chiefs speelt op een Rockerverb. Hoe brits wil je 't hebben? :D

Tristan
20 maart 2006, 13:37
feedback rotterdam heeft m volgens mij ook. max guitars in den haag volgens mij ook. dirk witte dacht ik ook.

Feedback heeft hem zeker weten niet (de AD50). Ze hebben wel de AD140 twin channel, maar volgens mij is dat net zo'n kutbak als die AD30 twin channel of die Rockerverb serie, die vind ik echt waardeloos klinken, want die hebben geen ballen.
Max Guitars heeft wel een OR120 staan, misschien zijn die wel vet, die ken ik niet. Als je Orange wil dan zijn er naar mijn idee maar een paar opties.
Vintage amps: OR serie (Graphic amps), AD serie
kijk hiervoor op www.orangefg.com
Oude amps: AD30, AD15/12 (niet de twin channel), OR120
Nieuwe Customshop amps: AD50, Retro 50
Dirk Witte heeft naar mijn weten, evenals Feedback, alleen maar de AD140 twin channel en de Rockerverb serie staan.
Ik heb de AD30 twin channel naast een Marshall 20 watt handwired top gezet en de Orange Rocker 30 naast een Vox AC30 en dat was echt geen vergelijk. De Marshall en de Vox maakten echt gehakt van die Oranges, want ze klonken veel puurder, directer, hadden meer ballen en klonken meer zoals een Britse amp dat volgens mij moet doen.

o1251
20 maart 2006, 16:49
Goed Nummer!
Idd een toffe sound..
Ik heb niet echt veel verstand van versterkers maar et klinkt echt tof!