PDA

View Full Version : Laney Pro Tube 30 series II top



CatchDude
15 maart 2006, 15:38
Heeft een van jullie ervaring met een Laney Pro Tube 30 series II top? Heb er hier een staan op een 2-speaker 60 watt Laney cabinet en dat klinkt best leuk als zit er geen reverb op. Het is een leen-versterker omdat mijn Marshall JTM-60 combo op dit moment bij de reparateur staat.

Ik ben een beetje aan het rondneuzen of ik die Marshall wellicht in wil ruilen voor deze (afhankelijk ook van hoe hij vanavond in de oefenruimte presteert), of dat ik een cabinet onder die Marshall combo zet. Die Marshall is heel erg treble-ig, er zit bar weinig bas in en klintk vrij schel. Die Laney is lekker vol, maar dat kan ook door die Cabinet komen.

Your thoughts?

Jorikjet
15 maart 2006, 16:28
waar heb je onze meningen voor nodig als je hem zelf vet vindt?

:soul:

CatchDude
15 maart 2006, 17:16
Omdat die Marshall ook vet is, alleen wat scheller dan die Laney. Ik vraag me af of het beter gaat klinken als ik die Marshall op een cabinet aansluit, of dat ik beter af ben met die Laney.

tillens
15 maart 2006, 17:20
Hi Catch, je hebt PM... de laney's ken ik niet zo goed, maar als ik zo rondspeur zijn de kritieken wel prima!

CatchDude
15 maart 2006, 18:18
Wat ik las op Harmony Central was okay, al waren er niet vel reviews. Je hebt een PM terug. ;)

tillens
15 maart 2006, 19:18
Ik heb ook eens op laney site zitten kijken en het klinkt best heel goed die laney's . Had er vroeger andere gedachten bij maar nice. ( je hebt weer pm terug... ;)

DaveItUp
15 maart 2006, 22:02
Uitstekende bakken die Pro Tube AOR's. Beter nog een 50 of 100w die zijn beter. Die hebben pullboosts(pot in een pot) die bijv. megaveel bas mid, treble of gain toevoegen. Ik ga r ook ooit nog 1 op de kop tikken.

JCM800 on steroids is een veelgehoorde benaming.

CatchDude
16 maart 2006, 09:06
Die 30 die ik nu te leen heb heeft ook van die pull-boost potten. Misschien omdat het een version II is of zo?