PDA

View Full Version : Welke elementen voor Ibz RG 7620?? Blaze, Evolution, of??



kars
15 maart 2006, 15:17
Ik wil het standaard brug-element uit mijn Ibanez RG 7620 vervangen voor een beter exemplaar. Liefst allebei maar geld ontbreekt. Dus maar het riffelement. Allerlei reviews gelezen over een paar DiMarzio's, bv de Evolution (TE heftig voor slag, metalriffing, cleane slag/tokkels?), Blaze? En heeft Seymour Duncan goede elementen voor 7strings bv? Kan daar op hun site niet echt wijs uit worden.

het geluid moet niet modderig zijn in het laag, geschikt voor goeie productie, niet TE veel laag zodat je de bas niet kwijt kunt en zwaar moet eq'en om de OOMPH eruit te halen. lekkere overoontjes mag zeker wel!
mn slag/demp techniek is overigens nog niet Je van Het...

Qua stijl muziek, denk aan textures, tesseract, etc. Meshuggah, maar dan beter geluid ;-) of voor een id, www.myspace.com/karsmusicaloutlet

benieuwd naar jullie adviezen en tips!

Thom TK
15 maart 2006, 15:59
Ik wil het standaard brug-element uit mijn Ibanez RG 7620 vervangen voor een beter exemplaar. Liefst allebei maar geld ontbreekt. Dus maar het riffelement. Allerlei reviews gelezen over een paar DiMarzio's, bv de Evolution (TE heftig voor slag, metalriffing, cleane slag/tokkels?), Blaze? En heeft Seymour Duncan goede elementen voor 7strings bv? Kan daar op hun site niet echt wijs uit worden.

het geluid moet niet modderig zijn in het laag, geschikt voor goeie productie, niet TE veel laag zodat je de bas niet kwijt kunt en zwaar moet eq'en om de OOMPH eruit te halen. lekkere overoontjes mag zeker wel!
mn slag/demp techniek is overigens nog niet Je van Het...

Qua stijl muziek, denk aan textures, tesseract, etc. Meshuggah, maar dan beter geluid ;-) of voor een id, www.myspace.com/karsmusicaloutlet

benieuwd naar jullie adviezen en tips!

Evo TE heftig voor slag?
Nee ik zou niet weten waarom hij "te heftig" zou zijn, je moet gewoon van het geluid houden, maar das bij elke pickup zo.
Voor clean vinden sommigen hem te heavy, maar ik kan er perfect mee overweg (met mijn speelstijl, die niet helemaal op clean is ingesteld :p).
Metal kan er perfect mee, maar hij is heel veelzijdig.
Steve Vai gebruikt hem, en ik dacht dat Michael Romeo er ook wel eens mee speelt naast zijn X2N (maar dat staat me maar vaag bij).

Het geluid: hij heeft niet veel bas en is zeker niet modderig imo.
En overtonen produceerd dit ding GOED...lees anders de omschrijving van dit element op de site van Dimarzio.
De blaze ken ik niet, maar gezien je wensen denk ik dat de Evo zeker een goede keus zal zijn.

kars
15 maart 2006, 16:05
thanx!

Ik heb zeker op de dimarzio site gekeken. en reviews op harmonycentral bekeken enzo. punt is, mijn palmmuten is nog niet zo goed, en die evo SCHREEUWT :rockon: nogal als ik het goed begrijp, vraag me dus af of ik 'm wel stil krijg.

ander punt is misschien dat het verschil in output tussen de Evo en mijn standaard (DiMarzio/Ibz) halselement wel erg groot is dan? of maakt dat niet uit? (speel niet veel live, meer voor opnames etc)

begrijp dat ie voor vette metal zoals genoemde stijl prima te gebruiken is? would b nice....

Thom TK
17 maart 2006, 13:17
thanx!

Ik heb zeker op de dimarzio site gekeken. en reviews op harmonycentral bekeken enzo. punt is, mijn palmmuten is nog niet zo goed, en die evo SCHREEUWT :rockon: nogal als ik het goed begrijp, vraag me dus af of ik 'm wel stil krijg.

ander punt is misschien dat het verschil in output tussen de Evo en mijn standaard (DiMarzio/Ibz) halselement wel erg groot is dan? of maakt dat niet uit? (speel niet veel live, meer voor opnames etc)

begrijp dat ie voor vette metal zoals genoemde stijl prima te gebruiken is? would b nice....

Tjah het is een high-gain element,maar ik weet niet of die meer ruisen of feedback geven (kan ook aan de amp liggen, dus dat weet ik niet helemaal).
Wat ik wél weet, is dat hij schreeuwd, jah :D
(Pinch) harmonics doet hij erg goed, en hij snijdt heel mooi door de muziek heen, echt een solo pickup zeg maar.
Erg gaaf voor lead gitaar.
Het verschil in output is op papier misschien wel groot, maar in het echt valt dat wel mee hoor.
Output zal geen probleem zijn, het gaat meer om de eigenschappen van het element (de tone, en hoe hij pinch harmonics oppikt).
Vette metal haal je er wel uit!

idno
17 maart 2006, 17:49
Meshuggah gebruikt zelf Lundgren Model M pickups
schijnen erg duur te zijn (200 pleuro de stuk), maar ook erg goed

Thom TK
18 maart 2006, 01:28
Meshuggah gebruikt zelf Lundgren Model M pickups
schijnen erg duur te zijn (200 pleuro de stuk), maar ook erg goed

Ja met dat geluid van hun kan ik me het voorstellen jah :o
Ze hebben een briljant geluid, laag én hoog...

kars
19 maart 2006, 21:50
dat kan ik alleen maar onderschrijven... en ook dat 200+ euro per element wel veel is ;-). voor de duidelijkheid, ik zoek het element vooral voor de slagpartijen. is daar een evolution vet of beter een Blaze II? muziekstijl voor het gemak meshuggah/tesseract etc.

Thom TK
19 maart 2006, 23:16
dat kan ik alleen maar onderschrijven... en ook dat 200+ euro per element wel veel is ;-). voor de duidelijkheid, ik zoek het element vooral voor de slagpartijen. is daar een evolution vet of beter een Blaze II? muziekstijl voor het gemak meshuggah/tesseract etc.

Pff ja dat wordt een kwestie van smaak...ik ken die Blaze niet goed en ik weet er niet veel over, afgezien van het feit dat hij minder output heeft dan de Evo.
Maar de Evo is echt een lead element (naja, vind ik), dus ik zou zeggen de Blaze.
Maar koop hem niet blind! Ik heb hem nooit gehoord ;)

idno
20 maart 2006, 10:06
waarom ga je niet voor een ToneZone? die schijnt t ook goed te doen in basswood

kars
20 maart 2006, 12:35
thanks voor jullie reakties sofar!

de Tone Zone schijnt wel een stuk minder dynamisch zijn in vergelijking met de 2 andere. hij komt niet lekker door in de mix. Beetje nu-metal achtig maar niet ècht vet. dat is dus wat ik begrepen heb...

iemand ervaring met de evolution als slagelement?

groeten

Thom TK
20 maart 2006, 17:51
thanks voor jullie reakties sofar!

de Tone Zone schijnt wel een stuk minder dynamisch zijn in vergelijking met de 2 andere. hij komt niet lekker door in de mix. Beetje nu-metal achtig maar niet ècht vet. dat is dus wat ik begrepen heb...

iemand ervaring met de evolution als slagelement?

groeten

Ja, ik heb hem zelf :D
Je kan er veel kanten mee op; hij is erg veelzijdig.
Clean is erg goed met dit element, en hij reageerd ook heel mooi op de tone knop van de gitaar vind ik.
Hij is lekker fel, en metalrifjes speel ik er met plezier op (ook palmmuten doet hij goed).
Voor slag vind ik hem dus ook erg lekker.
En nu ff kijken wat de andere Evolution gebruikers ervan vinden, anders krijg je nóg geen goed beeld ;)

kars
20 maart 2006, 21:11
haha. well, jouw mening is in ieder geval wel duudluk. kopen dat ding.

kars
28 maart 2006, 13:15
ik denk dat het de Evolution DP704 wordt dan.
bedankt voor de reakties!

Thom TK
28 maart 2006, 14:00
Geen dank.
Goede keuze :D;)

Brord
29 maart 2006, 17:36
tien tekens