PDA

View Full Version : Boss GT6



\/SG\/
15 maart 2006, 13:12
Hallo iedereen,
Ik speel nu een tijdje gitaar en zou graag een multi effect pedaal hebben;
Ik wil hier wel een redelijk bedrag aan spenderen, rond de 250 - 300 euro.
Iemand raadde mij een Boss GT6 aan, eventueel tweede hands.

Is dit een goed pedaal ? En wat kost hij nieuw?

arjanb01
15 maart 2006, 13:17
Hallo iedereen,
Ik speel nu een tijdje gitaar en zou graag een multi effect pedaal hebben;
Ik wil hier wel een redelijk bedrag aan spenderen, rond de 250 - 300 euro.
Iemand raadde mij een Boss GT6 aan, eventueel tweede hands.

Is dit een goed pedaal ? En wat kost hij nieuw?

gt-6 is een prima bakkie ! Heb em zelf ook gehad en die beviel prima, 4 jaar mee gespeeld ! Leuk dingetje voor dat geld !

\/SG\/
15 maart 2006, 13:20
Waarom heb je hem weggedaan ?

arjanb01
15 maart 2006, 13:24
Waarom heb je hem weggedaan ?

omdat ik een tc electronic g-major gekocht heb toen (die ik nog steeds heb) ! en die es ff wat beter ! :rockon:

Cris
15 maart 2006, 13:51
Veel beter zelfs. Dus als je er nog wat bij legt heb je ook zo'n ding.

Arjo
15 maart 2006, 13:52
gt6 is idd een prima ding, ik heb m nog steeds :) en hij bevalt ook nog steeds goed. Wat ie nieuw kost op dit moment geen idee (ik geloof dat er inmiddels alweer een opvolger is), maar 2e hands is zeker een goeie optie denk ik.

suc6
Arjo

LPplayer
15 maart 2006, 15:03
Nieuw is hij niet meer te verkijgen, omdat de GT8 er is natuurlijk.
Ik probeer al heel lang 2e hands zo'n GT6 te verkrijgen, maar niemand wil bijna zijn GT6 weg doen helaaaaaaas.......
Lijkt me naast mijn versterker en mijn korg ax1500g en me losse pedaaltjes een zeer goed pedaal voor snelle klussen als ik niet met pedaaltjes en versterker wil sjouwen

WIe o wie wil zijn GT 6 wegdoen???????? :D


gt6 is idd een prima ding, ik heb m nog steeds :) en hij bevalt ook nog steeds goed. Wat ie nieuw kost op dit moment geen idee (ik geloof dat er inmiddels alweer een opvolger is), maar 2e hands is zeker een goeie optie denk ik.

suc6
Arjo

Arjo
15 maart 2006, 16:42
WIe o wie wil zijn GT 6 wegdoen????????

:sssh:


verleid mij niet hoor :D

FNaRK
15 maart 2006, 16:45
heb er laatst 1 voor 175 euri gescoord,

bevalt uitstekend,
gebruik ' em in combinatie met een MESA 50/50 power-amp en 4x12 cab

Guitarik
2 juni 2006, 22:14
Weet iemand of het ook mogelijk is om de GT-6 te gebruiken zodat je onder de pedalen (1 t/m 4) bepaalde effecten kan zetten die het normale signaal van de gitaar vervormen ipv van allemaal verschillende patches. Dus de pre-amp van de gt6 niet gebruiken, maar wel beschikking hebben over de wah en bijv een delay onder 1, een phaser onder 2 en zo verder.

JD666
2 juni 2006, 23:13
Ja dat kan
Er staat een knopje manual op.
Als je dit indrukt kan je de de drukpedaaltjes gebruiken als afzonderlijke effecten.
Er staat ook onder het drukpedaaltje (of er boven) met welk effect het overeenstemt.
Of je de positie van de effecten kan veranderen (1-4) weet ik zo niet direct.

grts
JD

WWW.SOULSTEELER.TK
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=533251

armageddon
2 juni 2006, 23:33
Of je sluit hem aan met de 4-cable method en gebruikt verschillende patches. Uitermate flexibel bakje, je kan er echt veel mee in ieder geval. Kijk ook eens op www.bossgtcentral.com.

Guitarik
3 juni 2006, 10:40
Maar kun je de pre-amp dan ook uitschakelen?

Bedankt voor die site, die kende ik nog niet. Heb 'm nog niet echt gelezen, maar het ziet er zeer informatief uit. Moet nu helaas weg.

jorik12345
3 juni 2006, 12:22
Even een vraagje, is de Boss ME-50 een goed alternatief voor de GT-6?
Over de ME-50 heb ik goede dingen gehoord en ik ga hem binnenkort uitproberen denk ik. GT-6 heb ik nog nooit geprobeerd maar wat zij de grote verschillen??

Scali
3 juni 2006, 13:40
GT-6 is een compleet modeling/opname-apparaat, net als bv de PodXT.
De ME-50 is meer een soort slap aftreksel van de GT-6, met alleen dingen die een 'stompbox'-gehalte hebben.
Dus wel distortion, wah, compressor, reverb... dat soort dingen. Maar geen cab/mic-simulatie of direct opnemen, en hij mist ook een hoop andere effecten. En het is dan ook ingericht als een soort stompbox, met veel draaiknoppen, geen menu's etc.

Persoonlijk vind ik het niks. Ik vind Boss sowieso geen goede modeling hebben, ik vind Line6, Vox, Digitech en Zoom allemaal een veel natuurlijkere feel hebben. Bij Boss voelt het totaal niet aan als gitaarspelen, veel te droog. Boss heeft ook heel erg veel ruis in de hi-gain modellen, zowel bij de ME-50 als de GT-6/8 (allemaal dezelfde COSM-technologie, zal wel een fundamenteel probleem zijn).
Verder vind ik de ME-50 veel te duur voor wat het is. Je kunt van andere merken apparaten kopen die kwalitatief niet onderdoen voor de ME-50, maar die wel een compleet modeling/opname-apparaat zijn.
En de ME-50 heeft HEEL lang nodig om van patch te wisselen (en het geluid valt in de tussentijd weg), eigenlijk niet bruikbaar voor live-spelen (terwijl ie juist daarvoor bedoeld is, want ze hebben de opname-dingen van de GT er niet in gedaan, wat een misser).

ME-50 zou ik dus zeker niet doen. Dan liever een GT-6, maar die zou ik ook afraden, omdat ik Boss op het gebied van modeling de slechtste vind.
Persoonlijk vind ik Zoom op het moment de beste (G-serie, GFX niet!), Vox komt op de tweede plaats, en dan Line6 en Digitech. Boss komt daar ver achter, bij mij... Vooral omdat je die feel mist, en dat vind ik het belangrijkste bij ampmodeling. Goed geluid krijg je uit ieder apparaat wel, en het hoeft niet 100% hetzelfde te klinken, als het maar goed klinkt... maar het moet wel VOELEN als een gitaarversterker, want anders moet je heel krampachtig en onnatuurlijk gaan spelen, eigenlijk moet je alles opnieuw aanleren.

jorik12345
3 juni 2006, 18:17
ah, da's wel handig om te weten. :satisfie:
Bedankt voor de uitleg en je mening. Ik denk toch maar dat ik van de ME-50 afwijk. ik wil Live spelen,goed kunnen opnemen en snel kunnen switchen :) . wordt niks zo te horen met de ME 50.
Thanks :cooler:

Lucky1975
8 juni 2006, 10:09
Hi mensen,

Blijkbaar ben ik de enige hier precies die de BOSS gt6 crap vind.
Ik heb dat ding 3 jaar gehad nu en hij vliegt buiten !

Kwa effecten is hij wel in orde (delay, chorus, reverb etc), maar de overdrives zijn gewoon verschrikkelijk slecht. Plastiekerig, onnatuurlijk en digitaal. Ik heb er in die drie jaar één min of meer fatsoenlijke OD uigehaald.
Misschien een tip, gebruik de OD1 die er in zit. En leg daar dan wat equalizing op...

Bij mij is de keuze gemaakt... losse pedaaltjes terug!