PDA

View Full Version : Afgeragde ESP of nieuwe LTD?



Hoagiex
15 maart 2006, 11:07
Ik ga binnenkort weer eens mijn oude hobby oppakken en heb een gitaar nodig?

Wat is in jullie mening beter?

Een oude (5-10 jaar) ESP of een nieuwe LTD? (bij LTD dan wel de deluxe serie)

Aub, meningen over ESP/LTD t.o.v. andere merken mogen maar hou het lief/leuk :P

FNaRK
15 maart 2006, 11:11
maar hou het lief/leuk :P

:seriousf:

hoezo,
heb je hier wel eens gemerkt dat we niet lief en leuk zijn ??

Hoagiex
15 maart 2006, 11:22
Dunno ... net nieuw hier .... maar waar meningen zijn .... is onenigheid :P

Balthazar
15 maart 2006, 11:35
heb een ltd explorer met emg81's. ding is fantastisch. snap het grote prijsverschil met de esp's niet weet ook niet precies wat de verschillen zijn maar ltd 400 series zijn echt supergoede metalgitaren

Ricis
15 maart 2006, 12:00
ik heb een LTD Viper 400, maar ik ben er tenminste superblij mee. speelt heel erg goed, maar vooral het geluid is echt super. zeker geschikt voor hard-rock, metal etc.

maar sowieso zou ik denk ik voor een nieuwe LTD gaan, of je moet die ESP laten opknappen. maar ik persoonlijk zou liever iets nieuws hebben dat misschien ietsjes minder is dan een oudere gitaar waar je misschien eerder problemen mee krijgt, maar wel wat lekkerder klinkt.

Hoagiex
15 maart 2006, 12:05
Ik zat zelf aan een MH-1000 te denken t.o.v. een oude KH-2 of M2.

De MH-400 serie wordt geleverd met een gare 'licensed FR' :S


Maar ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe ESP-eigenaren hun gitaren vinden 'verjaren'.....

Sommige gitaren worden alleen maar beter met de tijd vanwege de houtwerking .... maar hoe zit dat met ESPs..... slijten die hard of zijn ze redelijk kwaliteit-vast?

vasnd
15 maart 2006, 12:55
gewoon een ESP pakken, ook al is die afgeragd


@hoagiex: er stond eergister nog een ESP KH-2 op gitaarmarkt, maar die was al vrij snel weg ( de vraagprijs was ook maar 1100 )

Hoagiex
15 maart 2006, 13:35
Yeah ik weet het ... had hem al gemaild ... en toen heeft hij hem verkocht zonder mij ook uit te nodigen

(dom dom dom .... altijd 2 mensen laten opbieden als ze beiden interesse hebben :P)

----------------------------------------------------------------------

Maarre ... wat is het geheim dan achter het verschil tussen ESP en LTD??

Neem bijv de nieuwe LTD KH-602 (alder body in 2006) en de KH-2....
Alles is exact hetzelfde qua meteriaal etc..... waar komt die extra 1000 euro dan toch vandaan?

vasnd
15 maart 2006, 13:37
je was niet de enigste :P

zx81
15 maart 2006, 13:42
Ik kan beide gitaren niet vergelijken; ik ken ze niet. Maar er is een ander argument: de ESP behoudt zijn waarde beter. Ik heb het niet over vintage waarde, maar over de gewone verkoopwaarde. Over 10 jaar is de ESP meer waard dan de LTD, omdat er "Bekende Fabrikant(tm)" op staat.

Trick
15 maart 2006, 14:37
Nieuwe LTD, of een Jackson 8-)

Hoagiex
15 maart 2006, 16:07
Hehe ... meningen zat zo te zien .....

Maar niemand noemt het: 'waar komt die 1000 euro meerwaarde vandaan bij dezelfde specs' tussen ESP en LTD

casper innosence
15 maart 2006, 16:59
een deel van die 1000 euri waarde verschil tussen een ltd 400 serie en een esp standaard serie zal ehm zitten in het feit dat de 400serie in indonesie gemaakt wordt en de standaard serie in Japan. Oftewel verschil in arbeidskosten. Verder zal voor een Standaard serie gitaar misschien toch net een beter stuk hout gebruikt worden. Ook hebben veel gitaren van de standaard serie een Ebony fretbord (niet alle) tegenover een rosewood op de 400. En sommige dingen die op de website bij de omschrijving staan kloppen niet geheel. Zo heb ik een 2004 ESP Viper Standard. Toendertijd stond op de website dat deze een Set Neck (dus met hiel) zou hebben, eenmaal in de winkel bleek het een Set thru (dus wel gelijmt, maar geen hiel) te zijn.

Feit is of al deze relatief kleine dingetjes een verschil waard zijn van 1000 euri. Let wel er is ongeveer een prijs verschil van 1000 euri tussen de 400 serie en de esp standard serie. De LTD 1000 (deluxe) serie vind ik met prijzen van rond de 11-1300 euri tamelijk duur. zeker als je de Specs vergelijkt met een 400 series...

Nu vraag je misschien wat voor mij de reden geweest is om een Standard te nemen? Dat is toch wel afwerking/naam en het feit dat de koffer erbij zat. En ik had geld genoeg om een standard te kopen dus naam telde stiekem wel wat meer mee.

Maar wat ik hoor over LTDs (400) is dat de prijs kwaliteits verhouding erg goed is...

Thijs G
15 maart 2006, 18:12
Ik heb heeel erg goeie dingen GEHOORD over LTD.

Zelf er nog nooit op gespeeld, ben zowie zo niet zo'n fan van dat soort gitaren. (ESP, LTD etc.)

Bins
15 maart 2006, 18:19
Je zou kunnen zeggen: Als LTD goed genoeg is voor een godenband als Three Inches of Blood (wie? zegt iedereen in koor :) ) dan is ie ook goed genoeg voor mij.
Maar eerlijk is eerlijk, als ik geld zat had zou ik ook een "echte" halen.

Qua her-verkoopwaarde kan je beter voor een 2ehands esp gaan denk ik, maar voor "bang for the buck" zit je bij LTD beter. Let wel dat je er geen case bij krijgt.

Kevin-D
15 maart 2006, 18:39
Leuke LTD Viper 400 of MH-1000 ben je voorlopig wel even zoet mee denk ik :D Of die nieuwe LTD EC1000's :-| Die met de normale binding enzo (2006 modellen) hallelujah brother!

casper innosence
15 maart 2006, 18:44
hey Bins, let wel dat veel "grotere" bands met LTD's spelen omdat ze endorsed worden door ESP. En ik meen een keer gehoord te hebben dat een LTD dan nog maar 25-30% kost van de winkel waarde en een echte ESP 70% ofzo. Of zelfs LTD's gratis en ESP's met n sterke korting. DIt natuurlijk ook om de LTD's een goeie naam te geven bij het publiek zo van " oh die en die band spelen er ook mee, dus het moet wel goed zijn" .

Maar ik moet zeggen dat ook LTD's zeer goed afgewerkt zijn. En ook rijkelijk zijn uitgerust, met goede stemmechanieken en EMG's (waar je dan wel weer van moet houden)

Ik zit er zelf ook sterk over te denken om er een LTD Viper bij te nemen. Al zag ik vandeweek op drumcityguitarland.com ook een heeeele mooie custom color standard viper... in het blank hout....

Bins
15 maart 2006, 18:55
hey Bins, let wel dat veel "grotere" bands met LTD's spelen omdat ze endorsed worden door ESP. En ik meen een keer gehoord te hebben dat een LTD dan nog maar 25-30% kost van de winkel waarde en een echte ESP 70% ofzo. Of zelfs LTD's gratis en ESP's met n sterke korting. DIt natuurlijk ook om de LTD's een goeie naam te geven bij het publiek zo van " oh die en die band spelen er ook mee, dus het moet wel goed zijn" .



Haha, nou daar ben ik dan mooi ingetrapt :) (Zowel de andere gitarist van mn band en ik hebben LTD's gekocht omdat we T.I.O.B fanboys zijn, maar ook omdat ze killer spelen en klinken natuurlijk)

Maar serieus... 30%.. Wie moet ik daarvoor bellen? ;)

Kevin-D
15 maart 2006, 19:04
De 2 LTD's die ik geprobeerd heb waren beide super afgewerkt. Een Viper 301 en een Viper 400. Die laatste was het lekkerste, betere elementen, en zwart i.p.v. dark transclucent red.

casper innosence
15 maart 2006, 19:19
hey bins,

ik meen dat ik via het ESP message board een keer richtlijnen (officieel esp) van het endorsement gezien heb. En ik weet nog dat endorsees weinig tot niks voor een ltd hoeven te geven en dat standard en customshop modellen hen ook maar n fractie van de winkelprijs kost.

tja ik zou willen dat ik er ook ge(mis)bruik van kon maken gehehe dan had ik er zo nog een viper en een eclipse bij....

Metalzone
16 maart 2006, 11:08
ikzelf speel op ltd kh-602 en ben sinds binnenkomst van dit juweeltje verliefd erop....speelt heerlijk, klinkt geweldig en ziet er gewoon waanzinnig uit....heb er de ouija print opgezet waardoor die echt extra vet uitziet...

Maiden Michiel
16 maart 2006, 11:18
LTD, het kwaliteitsverschil is bij sommige typen miniem volgens mij.

Gitaro
16 maart 2006, 12:45
LTD. Op het ESP/LTD forum heeft een poster een tijd geleden (2005) een zeeeer uitgebreide vergelijking gedaan tussen de duurste Ecplise modellen van allebei de merken. De conclusie was dat het leek alsof hij dezelfde gitaar 2 keer had gekocht.

jozum
16 maart 2006, 13:51
ik heb er geen ervaring mee (niet mijn stijl gitaren) maar het klinkt alsof die LTD's future classics zijn. Het duurt nog een decennium voor dat iedereen over de merknaam heen is gestapt, en dan gaan ze duur worden..

jozum

vasnd
16 maart 2006, 16:52
het lijkt me dat esp dan nog steeds wel duurder blijft, niet veel maar toch
ze zijn bv zeldzamer

casper innosence
16 maart 2006, 21:57
dat topic over die vergelijking heb ik ook gelezen. was een EC 1000 en een standard vtb toch? verschillen waren indd niet groot... de een was op het ene punt wat beter de ander op n ander punt... gewoon vette gitaren. Al zijn de ESP's in nederland wat minder goed verkrijgbaar dan de LTD's maarr daar zijn onze oosterburen beter in... De standaard esp's kun je naast de standaar kleuren ook met "custom" kleuren krijgen, zal alleen een fikse levertijd op zitten esp kennende..op drumcityguitarland.com staat een hele mooie hout kleurige esp viper standard

Hoagiex
18 maart 2006, 18:21
Ok .. tis een afgeragde ESP geworden (nja ... helemaal perfect eigenlijk... maar wat lak beschadigingen) .....

EN OH WAT SPEELT HIJ GODDELIJK :)

screw LTD ... die komen hier in geen 1000 jaar aan :)

marter544
18 maart 2006, 18:28
FOTO'S!!!!!!! :dance:

Kevin-D
18 maart 2006, 19:22
LTD. Op het ESP/LTD forum heeft een poster een tijd geleden (2005) een zeeeer uitgebreide vergelijking gedaan tussen de duurste Ecplise modellen van allebei de merken. De conclusie was dat het leek alsof hij dezelfde gitaar 2 keer had gekocht.
Nee. De standard ESP eclipse, tegen de duurste ESP... En de LTD klonk zwaarder, maar hij prefereerde de ESP een beetje.

Ricis
18 maart 2006, 19:41
waarom vroeg je het dan eigenlijk in de eerste plaats als je nu zegt:"Screw LTD"..?

casper innosence
18 maart 2006, 20:39
Nee. De standard ESP eclipse, tegen de duurste ESP... En de LTD klonk zwaarder, maar hij prefereerde de ESP een beetje.

je bedoeld de standaard ESP eclipse tegen de duurste LTD toch....

CompFreak
19 maart 2006, 20:34
nou het verschil tussen ESP en LTD is
ESP gitaren en bassen komen uit de Customshop in japan, alles is daar met de hand gebouwd
LTD gitaren en bassen komen uit fabrieken in korea
daar zit het verschil vooral in.
ook zijn er af en toe verschil in finisshes te vinden als je bijna identieke gitaren/bassen met elkaar vergelijkt

Andy

Kevin-D
19 maart 2006, 20:41
je bedoeld de standaard ESP eclipse tegen de duurste LTD toch....
Ja :P foutje!

Kevin-D
19 maart 2006, 20:42
nou het verschil tussen ESP en LTD is
ESP gitaren en bassen komen uit de Customshop in japan, alles is daar met de hand gebouwd
LTD gitaren en bassen komen uit fabrieken in korea
daar zit het verschil vooral in.
ook zijn er af en toe verschil in finisshes te vinden als je bijna identieke gitaren/bassen met elkaar vergelijkt

Andy
Ehm... De standaard ESP gitaren zijn gewoon fabrieksgitaren toch? Daarom heb je ook ESP Standard, ESP Custom... En je kan natuurlijk ook naar eigen specs laten bouwen... tegen een prijs...

casper innosence
19 maart 2006, 20:55
de standaard esp is ook fabrieks bouw inderdaad, maar ze schijnen wel een afstellingsbeurt te krijgen in of bij de custom afdeling (van die custom series, niet de custom shop). En je schijnt ook voor standaard modelen een andere kleur te kunnen bestellen dan de kleuren die op de website erbij staan. (ook tegen een andere prijs natuurlijk, en een fikse tijd wachten.. ze zijn niet zo snel hoor ik wel es)

de custom-made modellen zijn prijzig... maar de quote van de website schijnt altijd aan de hoge kant te zijn..

maare VET merk en vette gitaren daar bij esp :D

RedBuell
20 maart 2006, 00:07
http://img215.imageshack.us/img215/492/jamesec8xc3zp.jpg

Hoagiex
20 maart 2006, 14:27
waarom vroeg je het dan eigenlijk in de eerste plaats als je nu zegt:"Screw LTD"..?

ESP signatures zijn niet echt makkelijk ergens te bespelen ...... dus ik had hem nog niet geprobeerd .... en LTD's wel ..... maar na een poosje gespeeld te hebben, is de conclusie dat LTD's qua feel niet in de buurt van een ESP ....

Ik wil niet zeggen dat LTD slecht is .... zeker niet ... het zijn zeer brute dingen.... maar wel .... 'anders'.

Bins
21 maart 2006, 01:10
http://img215.imageshack.us/img215/492/jamesec8xc3zp.jpg

Hey, dat lijkt wel een 400at.. Die heb ik ook :) Zonder emg's trouwens, hoewel ik dat wel overweeg. Ik wou ook een gouwe, maar LTD is zooo sloom met leveren dat ik de zwarte maar gepakt heb.

casper innosence
21 maart 2006, 11:08
hey bins, vette plank! ik zag gister op de site van ESP dat de 2006 modellen er op staan. Nu ook een EC400/Viper400/Viper1000 met duncans.. Het begint n beetje te kriebelen....

CompFreak
22 maart 2006, 07:33
Ehm... De standaard ESP gitaren zijn gewoon fabrieksgitaren toch? Daarom heb je ook ESP Standard, ESP Custom... En je kan natuurlijk ook naar eigen specs laten bouwen... tegen een prijs...
alle gitaren en bassen waar ESP opstaat is handbouw
LTD's zijn uit de fabriek