PDA

View Full Version : Neck-pickup keuze?



Bins
31 oktober 2002, 15:53
Volgende week gaat mijn axe naar de gitaarboer, voor nieuwe pups en electronica. (Toch maar geen mex-tele, maar dat is een lang verhaal)
Brug wordt een sd '59 of een Jeff Beck. Maar dan het hals element...Ik speel dus nooit op de hals-pu, mede omdat deze naar poep klinkt. Als dit niet zo was zou ik denk veel meer ermee kunnen. Nou kan ik ook gewoon een '59 in de hals knallen, maar dat vind ik op de een of andere manier een beetje "onavontuurlijk".
Ik ben op zoek naar een beetje rauw, niet te bassig, niet te treble-ig geluid. Geen superscheur, maar wel stevige rock, en blues natuurlijk.
Dus roept u maar wat, ik luister.
Thx.

BLOK182
31 oktober 2002, 15:56
misschien een SD Alnico pro ofzo?

sash
31 oktober 2002, 16:44
Dan zou ik voor de '59er gaan. Komt het dichtst in de buurt van een PAF.

Ic3gl0vE
31 oktober 2002, 17:04
je kan er ook een PAF in zetten :smile:

sash
31 oktober 2002, 18:05
Jah, maar die van Seymour Duncan klinkt iets helderder :smile:

Phizer
31 oktober 2002, 18:29
some people just dont like clean, u know what im sayin' :razz:

JV
31 oktober 2002, 18:31
hmm, die paf van mij klinkt totaal niet zoals jij wil klinken volgens mij. ik denk dat een alnico inderdaad een goeie optie is

Bins
1 november 2002, 07:49
Ik vind het zo kutting dat je elementen nooit kan uitproberen. Ik denk toch dat ik dan maar voor 2x '59 gaan. Het schijnt dat je ze ook in rood/zwart kan krijgen, dat zou echt icing op de cake zijn :smile:

michielv
1 november 2002, 08:12
Volgens mij geeft SD de garantie dat je je nieuwe elementen een paar dagen mag proberen en als niet tevereden je ze dan mag omruilen.

Maar daar moet de leverancier ook aan natuurlijk..

ginne
1 november 2002, 10:34
tip: van SD is een cd'tje te krijgen met de geluiden van al z'n pickups. Op een redelijke geluidsinstallatie zijn de verschillen goed hoorbaar.

Anders Destium
1 november 2002, 10:40
Zebra elementen zien er idd cool uit Bins, maar zijn vaak net even lastiger te krijgen dan de flat-out zwarte....

Ik denk dat je misschien wel kan bedingen dat je een ander element mag uitproberen, en anders toch gewoon die 85 meeneemt...

Bins
1 november 2002, 12:29
Die Heeres lijkt me wel een toffe vent, kan ik denk wel wat mee regelen. Ik kan evt. die zebras denk gewoon bij Musik-Prod. bestellen en laten inbouwen.

Marc Oblivian
1 november 2002, 12:41
Volgens mij kan je elementen wel gewoon uitproberen hoor...tenminste op de site van Nederland Muziek staat dat het bij hun kan....
Misschien een ideetje???? Ze zitten in Almere

Ic3gl0vE
1 november 2002, 15:47
Ik hoorde ook een keer dat ze in Zwolle (big one?) een gitaar hebben waar je via de achterkant pickups in kan zetten om ze te testen

die gitaar is wel een LP ik weet niet wat jij hebt...

Noctiis
1 november 2002, 15:49
volgens mij hebben ze zon gitaar ook bij Standby in Utrecht

Phizer
4 november 2002, 19:01
oh dat is wel vet handig, ik zal eens bij big1 kijken (vind het verder een kutzaak trouwens)