PDA

View Full Version : Powerball + multi-effect



grindminder
15 maart 2006, 00:59
Hey,

Ik wil binnenkort een multi-effect gaan kopen ( sorry maar ben echt een enorme NOOB met effecten .. ), dit word waarschijnlijk een ZOOM G7.1 ut.

http://www.zoom.co.jp/english/products/g71ut/index.php

Nou heeft dat ding een preamp gedeelte, hoe kan ik dit effect het beste aansluiten? Via de input of de effects loop? Het preamp gedeelte van het pedaal is ook uit te schakelen btw.

Iemand ervaringen hier mee?

En wat vinden jullie btw van de nieuwe ZOOM multi-effects?

grindminder
15 maart 2006, 01:05
http://www.peterjohanzen.nl/images/zoomg71utgroot.jpg

ook nog even een plaatje van dat ding, vind um erg mooi

DarknessAwaits
15 maart 2006, 10:51
Ik denk als je de preamp van welke modeller of multifx dan ook gaat gebruiken, je voor een nare verassing komt te staan. In vergelijking met je Engl zullen ze nml. allemaal zo goed als ruk klinken.

Geronimo
15 maart 2006, 11:17
http://www.peterjohanzen.nl/images/zoomg71utgroot.jpg

ook nog even een plaatje van dat ding, vind um erg mooi

En het ding heet G-slut haha

DarknessAwaits
15 maart 2006, 11:19
Ik voel een rechtzaak van TC opkomen, die naam hadden zij natuurlijk al geclaimd.

G-Major, G-Force, G-System...

Geronimo
15 maart 2006, 11:24
Ja idd, maar ik heb dan liever een G-force dan een Zoom G-Zlut. Raad ik Grindminder dan ook aan.

vester86
15 maart 2006, 13:05
jammer dat dit ding zo op voorhand al gebashed word, vraag me af wie deze werkelijk aan de tand heeft gevoeld.

als je nou veelzijdig wil zijn kun je dit apparaat waarschijnlijk goed gebruiken, hoor er veel positieve verhalen over, amar heb um zelf (ook) nog niet gehoord.

voor aansluiten moet je de 4 kabelmethode gebruiken, zo kun je zowel de preamp van je Powerball als de preampsimulaties uit de zoom gebruiken.
tevens zitten dan de effecten op de goeie plek

BlackSun
15 maart 2006, 15:09
Precies, kost wat kabel, maar dan heb je ook wat. Je kan dan gewoon kiezen welke preamp je wilt gebruiken, en dat binnen de patches opslaan. Tenminste, ik denk dt het kan bij dat ding, maar het lijkt me wel vanzelfsprekend.

grindminder
15 maart 2006, 15:57
volgens mij is de 4 kabel methode bij deze niet mogelijk....

grindminder
15 maart 2006, 16:01
Ik denk als je de preamp van welke modeller of multifx dan ook gaat gebruiken, je voor een nare verassing komt te staan. In vergelijking met je Engl zullen ze nml. allemaal zo goed als ruk klinken.

ben dus eigenlijk ook niet van plan om het preamp gedeelte te gaan gebruiken, wil hem alleen gebruiken als multiFX,tuner en EQ..

Geronimo
15 maart 2006, 16:26
jammer dat dit ding zo op voorhand al gebashed word, vraag me af wie deze werkelijk aan de tand heeft gevoeld.

als je nou veelzijdig wil zijn kun je dit apparaat waarschijnlijk goed gebruiken, hoor er veel positieve verhalen over, amar heb um zelf (ook) nog niet gehoord.

Was maar een geintje gast, misschien doet ie het best ik heb geen idee maar het ziet er erg plastic uit, zoals meer van die Zoom producten.
Ben ook sowieso niet zo van die floorbased effectunits, al dat gedoe met lange kabels heen en weer lijkt me niet echt bevordelijk voor je geluid.

grindminder
15 maart 2006, 16:33
hij is niet van plastic... maar van METALLLLLLL!

tja zou wel een gforce willen kopen, maar daar heb ik dus geen geld voor..

mooiste zou zijn om een 19" effect rack te gaan bouwen, mischien wel iets voor in de toekomst.. eerst maar even kutten met een floor unit..

Lord Abortion
15 maart 2006, 16:35
Rocktron Xpression kopen en een midipedaal. Moet je rond de 300 euro mee klaar kunnen zijn.

Johannes
15 maart 2006, 16:41
Rocktron Xpression kopen en een midipedaal. Moet je rond de 300 euro mee klaar kunnen zijn.

Precies!!! Een 2ehands rackeffect (g-major, iets van rocktron) en een eenvoudige controller hoeft echt niet veel te kosten. Je weet trouwens waarom Zoom Zoom heet?! ;) Ik zou nooit het geluid van een proffessionele amp omlaag halen met een "speelgoed" effect.

andy
15 maart 2006, 16:47
FF terug komen op de oorspronkelijke vraag.

Als je de distorton van dat effect niet gaat gebruiken (wat ik ook dringend adviseer :D ) zou ik het ding in de effectloop zetten.

De meeste effecten die voor de vervorming komen klinken namelijk voor geen meter.

Geronimo
15 maart 2006, 16:47
Ja proberen kan nooit kwaad natuurlijk. Maar ik vind het altijd een beetje eng met al die draden. Moet je van je gitaar naar de amp van de amp weer naar je voeten en weer terug... Ik heb het liever allemaal zo dicht mogelijk bij elkaar. Het kan natuurlijk goed gaan als je goede kwaliteit kabels gebruikt.

Ik heb zelf een TC Electronic M300, simpel goedkoop rackeffectunit, met wat galmpjes en delays voor in de loop, wel zonder tuner en EQ maar de galm en delays zijn dezelfde als die in hun duurdere apparaten, erg goed. De phasers en chorussen zijn jammergenoeg iets minder, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. Het ding was maar 300 eu en volgens mij kan je hem nu voor 200 krijgen zelfs.

Maar misschien doet die Zoom het hardstikke goed hoor laat je niet gek maken door mijn geleuter haha. Probeer het gewoon zou ik zeggen.

grindminder
15 maart 2006, 16:53
tja, vind de nieuwe ZOOOMMMMMMMM effecten niet echt speelgoed meer..ik heb de G2.1u een weekje in huis gehad .. van een kennis geleend..erg goed speelgoed;

maar zal erover nadenken.. 2ehands 19"spul ook cool ( overtuig mij maar ) lol

btw de G9.2tt, heeft een external effects loop, dus deze kan wel met de 4 kabel methode aangesloten worden... ( niet dat ik weet hoe dit precies werkt, mes dumb noob )

http://www.zoom.co.jp/english/products/g92tt/

grindminder
15 maart 2006, 16:59
Ja proberen kan nooit kwaad natuurlijk. Maar ik vind het altijd een beetje eng met al die draden. Moet je van je gitaar naar de amp van de amp weer naar je voeten en weer terug... Ik heb het liever allemaal zo dicht mogelijk bij elkaar. Het kan natuurlijk goed gaan als je goede kwaliteit kabels gebruikt.

Ik heb zelf een TC Electronic M300, simpel goedkoop rackeffectunit, met wat galmpjes en delays voor in de loop, wel zonder tuner en EQ maar de galm en delays zijn dezelfde als die in hun duurdere apparaten, erg goed. De phasers en chorussen zijn jammergenoeg iets minder, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. Het ding was maar 300 eu en volgens mij kan je hem nu voor 200 krijgen zelfs.

Maar misschien doet die Zoom het hardstikke goed hoor laat je niet gek maken door mijn geleuter haha. Probeer het gewoon zou ik zeggen.

Thanks voor je advies!

@ Andy;

ga hem idd niet voor, de distortions gebruiken.. daar heb ik dus een Powerball voor hehehe.. dus dat ding in FX loop , met de preamp uit.. moet wel lukken?

vester86
15 maart 2006, 17:23
koop dat een multiEFFECT ipv een modeler zoals de zoom... dus een apparaat met alleen maar effecten, op deze manier gebruik je nog niet de helft van het apparaat, en kan me goed voorstellen dat die buis erin je geluid best kleurt, en daarmee niet erg bruikbaar is icm je powerball, omdat dan het delaygeluid anders klinkt dan het origineel. (dit laatste vind ik namelijk echt niet mooi, maar dat is persoonlijk en mijn mening)

Geronimo
15 maart 2006, 17:26
...en kan me goed voorstellen dat die buis erin je geluid best kleurt...

Zit er een buis in? Een modeler met een buis erin? Konden ze niet kiezen die Zoomers?

ruezzz
15 maart 2006, 17:30
Ik heb momenteel voor een nieuw project (niet de U2 tribute) een POD XT Live voor een ENGL Savage 120. De ampsimulaties heb ik op bypass staan met uitzondering van een enkel programma (AC-30 simulatie op een clean kanaal van de ENGL).

Na wat tweaken ben ik er zeer happy mee.
't is multifunctioneel zo. Een Tubedriver (uit de POD) klinkt bijvoorbeeld te gek op het crunch kanaal van de ENGL. Ik krijg zo een leadsound die nog vetter is dan de leadsound van kanaal 4 van de ENGL zelf.
Ook de Wah is prima te gebruiken. Met delays op de lead moet je wat spaarzaam zijn.
Ik heb de POD gewoon VOOR de ENGL en niet in de FX-loop.
Klinkt als een speer...

Nog een pre: met de midi-out op de POD kan ik meteen (wel via het ENGL-midi-interface) de kanalen e.d. op de ENGL schakelen.

Dezelfde methode hanteer ik voor kleine gigs, dan neem ik de POD mee en een ENGL Thunder combootje. Met een Nobels midi-switcher kan ik met deze setup exact dezelfde presets gebruiken als met de 'grote' setup.

grindminder
15 maart 2006, 17:35
het moddeling gedeelte leek mij wel handig voor thuis, voor recording of op mijn marshall combo.

wat zijn goede en niet al te dure multieffects?

andy
15 maart 2006, 18:45
@ Andy;

ga hem idd niet voor, de distortions gebruiken.. daar heb ik dus een Powerball voor hehehe.. dus dat ding in FX loop , met de preamp uit.. moet wel lukken?

Lijkt me wel. Ik heb alleen een digitale delay in de effect loop van mijn Powerball en dat werkt prima. Ik heb niet zo veel ervaring met multi effects, maar het moet qua systeem toch niet veel anders zijn dan een enkel effect?

vester86
15 maart 2006, 23:45
Zit er een buis in? Een modeler met een buis erin? Konden ze niet kiezen die Zoomers?

jup, dat staat vrij pontificaal in beeld. had ik bij mijn Vox Tonelab ook, die kleurde het effectgeluid ook best veel (maargoed, daar was de preamp ook niet uit te schakelen)

voor mij maar een normale multieffect :)

grindminder
16 maart 2006, 00:11
stel ik zou toch voor 19" zooi gaan, budget is ongeveer -400

dit zou ik dan in het rack willen hebben,

-multifx (bv boss gx700)
-EQ
-tuner

is dit te doen voor -400, moet natuurlijk case en controller + kabels bij

Geronimo
16 maart 2006, 10:39
stel ik zou toch voor 19" zooi gaan, budget is ongeveer -400

dit zou ik dan in het rack willen hebben,

-multifx (bv boss gx700)
-EQ
-tuner

is dit te doen voor -400, moet natuurlijk case en controller + kabels bij

Tweedehands misschien? Een G-force ofzo heeft het allemaal geloof ik, alleen wil je natuurlijk zo'n tuner met zo'n groot dislpay zodat je je gitaar ook van afstand kan stemmen.
Een controller FCB 10 ofzo is nieuw 100 eu ofzo. Rackbehuizing, wat goede patchkabels, (misschien kan je die zelf maken, scheelt weer wat) ja ik denk niet dat je onder de 400 eu blijft. Of je moet goed zoeken en mazzel hebben. Als je echt graag goede shit wilt zal je toch wat verder moeten sparen. :)

Johannes
16 maart 2006, 10:49
Kijk hier (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/26247735.html%3Freturn%3DeJwtysEKwyAQBNB%252FCSRHr ebQsCIl%252FRNJA4pWF11o2pB%252F74b2NG%252BYcaBgD3A xDZSeoGurq4s3nghBylhwzeLpaiRMzlETOcnfRaDH25asGh7Nx lc%252FzrUskWrJ%252FXinwl0xEjE%252BAU9uzDPf%252F%2 52BR9vuqJWVpg6wGt6szxBQBXLeI%253D%26df%3D1)es naar,

ofhier (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/25724354.html%3Freturn%3DeJwlysEKwjAQBNB%252FKbQ3E 5MeKgmh1D9ZtJiYtFmSBaviv7ull5k3MGCU%252BQZzttUoPZi mzlBu3noiNFLGjPMqFiiRMAFQFWuSx0Wgx3FLTnX36uKr7afHa YFnLm1%252FpcxTMRLHNOjLTmJ%252BAu7cmHu%252Fj841MHS HTjX29weeEC0c%26df%3D1)naar.


Met een G-major kan je ook de kanalen van je Powerball switchen. Errug praktisch dus.

grindminder
16 maart 2006, 23:34
hmm, G-major lijkt mij wel wat

vester86
17 maart 2006, 00:41
waarom een aparte EQ erin?? heb je niet genoeg aan die op je powerball en die in je multiFX??

grindminder
17 maart 2006, 00:48
als de multifx ook een goeie EQ heeft is dat idd niet nodig

FrankS
17 maart 2006, 10:32
hmm, G-major lijkt mij wel watHeb ik eerst ook gehad in mn Engl-rekkie maar heb nu de Replifex (voor €280 2e hands toen) en merkte daardoor dat de G-major je geluid wel behoorlijk aantast. Repli stukken beter wat dat betreft imo.

Johannes
17 maart 2006, 12:35
Heb ik eerst ook gehad in mn Engl-rekkie maar heb nu de Replifex (voor €280 2e hands toen) en merkte daardoor dat de G-major je geluid wel behoorlijk aantast. Repli stukken beter wat dat betreft imo.

No offence (misschien zeg ik niks nieuws), maar veel mensen weten niet hoe je een G-major goed kan istellen. Te truc is om alle volumes intern voluit te zetten. Ook de input range Pro/Consumer heeft veel invloed op het tonesucken. De fabrieksinstellignen zijn wat dat betreft een drama, zo staat bijvoorbeeld elke preset standaard op -6 dB, om een volumeboost mogelijk te maken.

Toch heb ik ook gehoord dat rocktrons over het algemeen het geluid minder kleuren, ik denk dat het een kwestie van uittesten is.

Over de Replifex gesproken, ik hoorde wel eens verhalen dat de schakeltijd van dat ding aan de langzame kant is?

FrankS
17 maart 2006, 14:21
'k Heb die G-major wel aardig lang gehad en veel mee geklooid hoor, en volgens mij zijn de ad/da converters niet echt je-van-het. Kon het vooral in het hoog horen. Maar het viel me pas echt op toen ik de Replifex had. Die tast de toon minder aan. Maar ach, het blijft mierenneuken :D

Schakeltijd hebbik weinig last van.. het is te horen maar niet meer dan bv de G-major oid.

grindminder
17 maart 2006, 16:40
hmm word nog een hele studie voor mij; zoals ik al in mijn startpost heb vermeld.. ben een echte noob op het gebied van effecten zooi...word nog lachen dus, en zeer vervelend voor de forum members hiero hehehe

btw, dit topic mag wel verplaatst worden naar rackgear..

allright baby
4 december 2007, 23:47
Vandaag gekocht en vanavond (met alleen de presets) gebruikt op repetitie avond zonder problemen.Alle presets zeer makelik bij te sturen naar de sound die je zoekt.op dit moment heb ik 'm nog te kort om allles eruit te halen maar de mogelijkheden zijn plenty.Voor de thuisgebruiker is de directe USB aansluiting errug goed geen gelul met interfaces etc om een opname te kunnen maken en cubase LE wordt bijgeleverd.De midi ingang biedt de mogelijkheid om geluiden te 'leren' dus ook coverband gitaristen kunnen precies dat geluidje maken dat ze nodig hebben.Ben vooralsnog erg tevreden met het ding!!!!!!!!!!!! :gitarist: