PDA

View Full Version : London city verbouw hulp..



thieske
15 maart 2006, 00:19
Beste mensen, ik kan voor vrij weinig aan een london city uit 76 komen, en alhoewel ik t een en ander over toon en gitaarspelen weet, ben ik een complete ass als het op techniek aankomt..
Ik weet iig dat als ik m aanschaf dat ik er een mastervolume op wil, en wellicht zullen er andere/betere spullen in de top moeten komen...
Vraag is nu.. Kan ik dit zelf(met hulp van jullie ouwe rotten op het forum) of is er een tech voor nodig??
Alvast bedankt voor de hulp..

nicoverduin
15 maart 2006, 05:26
techneut zoeken

Agent_Smith
15 maart 2006, 08:18
Yep, in dit geval niet zelf aan beginnen.

Negative K3 fan
15 maart 2006, 08:45
als je je woonplaats in zou vullen zou het misschien al helpen, genoeg regulars op het forum die je graag willen helpen :)

meul
15 maart 2006, 10:25
ik weet niet welke je wilt gaan kopen? maar de city's die ik ken hebben geen distortion of pre amp tton regeling (zover ik weet). op die van mij zit gewoon een volume knop voor elk kanaal. in dit geval is dat toch gewoon de master?
of begrijp ik het begrip master nu niet?

gr,
jan

Negative K3 fan
15 maart 2006, 10:28
nee een master volume is wat anders, die twee volumes op de london city zoals die van jou zitten vrij vroeg in de signaal keten die ze bij london city volume of loudness hebben genoemd terwijl ze ook net zo goed gain knoppen hadden kunnen heten.

Geronimo
15 maart 2006, 10:41
Kan ik dit zelf(met hulp van jullie ouwe rotten op het forum) of is er een tech voor nodig??
Alvast bedankt voor de hulp..

Ben zelf nog niet echt een ouwe rot, gelukkig, maar met een beetje hulp van wat figuren hier (behalve Nico en A_Smith dan hehe) en een beetje inzet van jou moet het wel lukken denk.

Ik ben ooit begonnen een complete versterker te bouwen zonder dat ik er wat vanaf wist en dat is uiteindelijk ook goed gekomen. En toen wist ik nog niets van het bestaan van dit soort fora. Ik heb alles dus helemaal alleen uit moeten zoeken.

Misschien is het handig voor je om wat rond te neuzen hier op het forum om wat over versterkers te weten te komen, zodat je niet alles hoeft te vragen.

Het belangrijkste wat je moet weten voor je je versterker opentrekt: de voltages daarbinnen kunnen levensgevaarlijk zijn. Pas dus op.

Geronimo
15 maart 2006, 10:52
ik weet niet welke je wilt gaan kopen? maar de city's die ik ken hebben geen distortion of pre amp tton regeling (zover ik weet). op die van mij zit gewoon een volume knop voor elk kanaal. in dit geval is dat toch gewoon de master?
of begrijp ik het begrip master nu niet?

gr,
jan

Ik hier een schema voor me van een dea 100 (zegt mij verder weinig), maar het is een London City, en daar zit wel degelijk een inputbuffer, toonregeling en bijbehorende zooi in wat je met een dikke booster best kan oversturen. Een MV zou daarvoor handig kunnen zijn.

meul
15 maart 2006, 10:58
nee een master volume is wat anders, die twee volumes op de london city zoals die van jou zitten vrij vroeg in de signaal keten die ze bij london city volume of loudness hebben genoemd terwijl ze ook net zo goed gain knoppen hadden kunnen heten.

Oke dan, zoals je kon zien was ik al wat voorzichtig :-)

gr,
jan

meul
15 maart 2006, 10:59
Ik hier een schema voor me van een dea 100 (zegt mij verder weinig), maar het is een London City, en daar zit wel degelijk een inputbuffer, toonregeling en bijbehorende zooi in wat je met een dikke booster best kan oversturen. Een MV zou daarvoor handig kunnen zijn.

Ja klopt, ik reageerde ook alleen even op de volume regeling op het aparaat.

gr,
jan

nicoverduin
15 maart 2006, 11:01
Ben zelf nog niet echt een ouwe rot, gelukkig, maar met een beetje hulp van wat figuren hier (behalve Nico en A_Smith dan hehe) en een beetje inzet van jou moet het wel lukken denk.
Als je beter kan moet je beter gaan........Ik vermaak me wel.....:D :D :D :D

thieske
15 maart 2006, 11:03
Ey gasten bedankt voor de hulp alvast.. Ik woon zelf in west brabant maar heb auto enzo...maar eerst dat ding maar luisteren en dan kopen,
plaatje: http://www.autostatic.com/londoncity/
Dan kijken we wel weer verder, die master moet toch kunnen lukken, of misschien kan tegen een(niet absurd grote) vergoeding iemand van hier ernaar kijken??

Franc
15 maart 2006, 11:06
Ik zeg geen ik want dan ben ik weer een beun :satisfie:

thieske
15 maart 2006, 11:09
niks mis met een beun.. alleen mag dat van de mod natuurlijk niet... noem het maar een vriendendienst tegen een kleine vergoeding...Iemand trouwens al eens zo'n master in een lc gezet?

Franc
15 maart 2006, 11:11
Nee, mij moet je echt niet hebben, ik ben al dagen bezig een SuperLead fatsoenlijk geluid te laten geven :seriousf:

Franc
15 maart 2006, 11:11
niks mis met een beun.. alleen mag dat van de mod natuurlijk niet... noem het maar een vriendendienst tegen een kleine vergoeding...Iemand trouwens al eens zo'n master in een lc gezet?

Kan iemand het schema van dit model tevoorschijn toveren? Ben wel benieuwd of en hoeveel dat op een Marshall lijkt.

Geronimo
15 maart 2006, 11:12
Als je beter kan moet je beter gaan........Ik vermaak me wel.....:D :D :D :D

Haha beter zal ik nooit worden met mijn wiskunde dyslexie, maar een MV gaat nog wel

Geronimo
15 maart 2006, 11:13
Ey gasten bedankt voor de hulp alvast.. Ik woon zelf in west brabant maar heb auto enzo...maar eerst dat ding maar luisteren en dan kopen,
plaatje: http://www.autostatic.com/londoncity/
Dan kijken we wel weer verder, die master moet toch kunnen lukken, of misschien kan tegen een(niet absurd grote) vergoeding iemand van hier ernaar kijken??

Is dat niet zo'n plexi-kloon?

Wat voor model is dat thieske? Weet je dat?

thieske
15 maart 2006, 11:33
"DEA70 MkV and the DEA130 MkV."
Ik weet niet of het de 70 of de 130 is.. hij ziet er iig geval pcies zelfde uit als het plaatje..

thieske
15 maart 2006, 11:34
dit is volgens mij een schema: http://www.prowessamplifiers.com/schematics/misc/London_City_DEA100.html
ow wacht// das de 100

meul
15 maart 2006, 11:34
Is dat niet zo'n plexi-kloon?

Wat voor model is dat thieske? Weet je dat?

ik denk dat dit de Dea 130 Is, hij ziet er precies uit als mijn versterker

gr,
jan

thieske
15 maart 2006, 11:36
of deez? http://www.drtube.com/schematics/londoncity/dea70.gif

Geronimo
15 maart 2006, 11:41
Denk idd dat iig de preamp hetzelfde is. Dat 70 en 130 zal wel op het vermogen slaan ofzo.

thieske
15 maart 2006, 11:45
schijnt dat er wel goed geluid in zit.. maar beetje slechte kwaliteit onderdelen.. wil met deze amp beginnen met knutselen..zou een master een goed begin project zijn denken jullie?

Geronimo
15 maart 2006, 11:47
of deez? http://www.drtube.com/schematics/londoncity/dea70.gif

Ja die is ook hetzelfde. Ik denk dat die van jou ook hetzelfde is.

Nou is het simpel, neem een 1 meg pot en stop die tussen de treble pot en de 0,022 koppelcondensator, met de loper aan die condensator, de ene poot van de weerstandsbaan aan de loper van de treblepot en de laatste overgebleven poot aan ground. Doe de ground ergens bij de ground van de tonestack. Ik weet ff niet zo snel welke poot van de weerstandsbaan waar, maar als ie andersom werkt draai je ze gewoon om.

Kan geen tekeningetje maken helaas hier.

thieske
15 maart 2006, 11:52
danku.. maar ik denk pas dat ik dat snap als ik t ding ook daadwerkelijk voor me heb liggen.. en alhoewel de termen mij nog een beetje vreemd zijn, kan ik met ong voorstellen hoe het moet... vraag blijft dan nog.. waar moet het knopje komen.. moet ik een gat erbij boren ..?

Geronimo
15 maart 2006, 11:54
danku.. maar ik denk pas dat ik dat snap als ik t ding ook daadwerkelijk voor me heb liggen.. en alhoewel de termen mij nog een beetje vreemd zijn, kan ik met ong voorstellen hoe het moet... vraag blijft dan nog.. waar moet het knopje komen.. moet ik een gat erbij boren ..?

eeh ik denk het wel... Of misschien in plaats van het lampje...

Je kan ook een gat in de achterkant boren. Iig, als je een gaatje gaat boren, doe het dan zo dicht mogelijk bij de plek waar hij in de schakeling zit, dus niet dat ie helemaal vooraan zit bij de input bijvoorbeeld, met lange draden eraan, want dan heb je kans op oscillatie en andere narigheid.

Franc
15 maart 2006, 11:55
Dat wou ik dus net zeggen: waar laat ie die pot :)

Sommigen vervangen de Presence...

Geronimo
15 maart 2006, 11:59
Dat wou ik dus net zeggen: waar laat ie die pot :)

Sommigen vervangen de Presence...

Of zo'n dubbele, op 1 asje

thieske
15 maart 2006, 11:59
gewoon een gat boren is ook niet zo'n probleem ist wel.. lijkt mij mooier.. zou het op prijs stellen om er nog eens uitgebreid op in te gaan als ik m voor mn neus heb.. dan kan ik zien wat jullie bedoelen..maar nogmaals alvast bedankt..

Franc
15 maart 2006, 12:01
Ik zou er persoonlijk niet zo snel in gaan boren. Je ziet altijd dat er iets niet klopt en bovendien is er in de "Marshall" layout weinig ruimte voorop.

Achterop zou je makkelijk een extra gat kunnen maken.

Negative K3 fan
15 maart 2006, 12:51
ik zou er speaker outputs voor opofferen en dan meteen een goede volume sectie van maken, een conventionele MV én een PPIMV, veelzijdigheid ten top :) Ik heb heb al gedaan bij een london city en ik zal zo eens zien of hij het doet :D

meul
15 maart 2006, 13:27
gewoon een gat boren is ook niet zo'n probleem ist wel.. lijkt mij mooier.. zou het op prijs stellen om er nog eens uitgebreid op in te gaan als ik m voor mn neus heb.. dan kan ik zien wat jullie bedoelen..maar nogmaals alvast bedankt..

Hai thieske,

het blijft een kwestie van smaak natuurlijk maar ik zweer bij die L.c.
ik ben begonnen op een marshal 800, die was voor solo heel erg mooi, echt die van halen achtige compressie wanneer je een note dempt. hierna een Mars 900 omdat het laag te soppig was op gedempte power chords, zat toen in een crossover band en had een moderner heavy slag sound nodig. hierna ben ik overgestapt naar een valvestate 100w top met box die klonk los helemaal te woest maar in de band verzoop ik in de buizen bak van de 2de gitarist. vreemd midden had deze versterker, het droeg niet. de L.c vind ik zo mooi omdat hij voor het soleren hoge tonen zo mooi over gaat in falgeoletten, zelfs clean. met de marshals lukte me dit niet. ik bebruik nu als voorversterker een pod van line 6, juist omdat de l.c zo clean is werkt dit heel goed en blijft de pod sound goed intakt in combi met de rauwe kracht van de L.c eindversterker. ze zijn inderdaad onderhouds gevoelig, maar het is een prima goedkope oplossing als alternatief voor een rectifier of andere hip shit hi tech versterker.

groetjes Jan

thieske
20 maart 2006, 09:03
Ik ga vanavond eindelijk kijken bij de meneer van de london city, ff gitaartje mee.. kijken wat ie doet.. mischien ook ff en ts9 mee om te horen hoe ie op zoiets reageerd..?
En als het allemaal een beetje ok is nog een plekje voor het bakbeest verzinnen, foto's zullen snel volgen.. en het mastervolume project hopelijk ook.,...

Frits van Mourik
20 maart 2006, 12:56
Nou, ik hoop voor je, dat je een "goeie" te pakken krijgt!
De bouwkwaliteit en de kwaliteit van de onderdelen kan enorm uiteenlopen.
Ik heb vorig jaar een DEA100mk4 helemaal gerestaureerd, tot op het kale chassis toe.
De trafo's waren met M4- boutjes vastgezet, de smoorspoel zelfs met M3,
plastic halfuitgefikte buishouders, zielige elko's, lelijk bedraad en ga zo maar door.
Was wel erg leuk om te doen.
Vorige maand had ik er weer eentje onderhanden; een toonbeeld van netheid en degelijkheid.
Hoefde alleen maar de potmeters te vervangen en een masterpot aan te brengen.
Nog wat in de toonregeling gewijzigd en het beest brult weer braaf.

Zo'n masterpot inbouwen is echt geen rocketscience, hoor!
Half uurtje werk...

Succes vanavond & laat maar wat weten

Geronimo
20 maart 2006, 16:40
Nou, ik hoop voor je, dat je een "goeie" te pakken krijgt!
De bouwkwaliteit en de kwaliteit van de onderdelen kan enorm uiteenlopen.
Ik heb vorig jaar een DEA100mk4 helemaal gerestaureerd, tot op het kale chassis toe.
De trafo's waren met M4- boutjes vastgezet, de smoorspoel zelfs met M3,
plastic halfuitgefikte buishouders, zielige elko's, lelijk bedraad en ga zo maar door.
Was wel erg leuk om te doen.
Vorige maand had ik er weer eentje onderhanden; een toonbeeld van netheid en degelijkheid.
Hoefde alleen maar de potmeters te vervangen en een masterpot aan te brengen.
Nog wat in de toonregeling gewijzigd en het beest brult weer braaf.

Zo'n masterpot inbouwen is echt geen rocketscience, hoor!
Half uurtje werk...

Succes vanavond & laat maar wat weten

Bizar dat die kwaliteit zo uiteenloopt. Les een hoe krijg ik een slechte reputatie.

tillens
20 maart 2006, 16:45
Ja mijn amp klinkt weer als een zonnetje! Merci nogmaals!




Nou, ik hoop voor je, dat je een "goeie" te pakken krijgt!
De bouwkwaliteit en de kwaliteit van de onderdelen kan enorm uiteenlopen.
Ik heb vorig jaar een DEA100mk4 helemaal gerestaureerd, tot op het kale chassis toe.
De trafo's waren met M4- boutjes vastgezet, de smoorspoel zelfs met M3,
plastic halfuitgefikte buishouders, zielige elko's, lelijk bedraad en ga zo maar door.
Was wel erg leuk om te doen.
Vorige maand had ik er weer eentje onderhanden; een toonbeeld van netheid en degelijkheid.
Hoefde alleen maar de potmeters te vervangen en een masterpot aan te brengen.
Nog wat in de toonregeling gewijzigd en het beest brult weer braaf.

Zo'n masterpot inbouwen is echt geen rocketscience, hoor!
Half uurtje werk...

Succes vanavond & laat maar wat weten

nicoverduin
20 maart 2006, 17:40
Bizar dat die kwaliteit zo uiteenloopt. Les een hoe krijg ik een slechte reputatie.Ach in die tijd was het allemaal wat anders. Het moest een low cost ("poor mans") marshall clone worden. Werd gebwoud door thuiswerkers. De trafo's net wie er een partij kon maken voor een lage prijs. Maar voor de duidelijkheid....Ik denk dat er geen Marshall, Fender of Koch van de huidige generatie draait over een jaar of 30 hoor. Te veel low budget onderdelen.......
Nico

thieske
21 maart 2006, 02:16
Hij ister.. hij zoemde wat(is thuis al veel minder) en podmeters kuchen een beetje, en iets vervelender, een van de 4 inputs schijnt t niet te doen, maarja ging er weer een schepje van de prijs af.. de buizen schijnen in de jaren 80 voor t laatst vervangen te zijn(kan ook de lichte buzz een beetje verklaren) en zijn er volgens hem gewoon ingezet, zonder enige biassing geloof ik..
Heb nu alleen t achterkantje erafgehaald en dat ziet er ok uit.. (philips el34) niet verroest ofzo.. beetje stoffig..
Ga morgen eens kijken of ik de draadjes bloot krijg.. dan zal ik ook eens foto's posten zodat jullie doorgewinterde lc verbouwers eens lekker kritiek mogen geven..
Ik ben er iig heel blij mee.. de buren al iets minder..
Ik heb zin in t project om deez amp lekker op te knappen, en ook een beetje amp-science op te doen..
Bij deze nogmaals.. alvast bedankt(er zullen namelijk een heeeleboel stomme vragen van mij komen)

Agent_Smith
21 maart 2006, 08:09
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik ben ook al 2 jaar bezig om een DEA100 om te bouwen, maar heb helaas zooo weinig tijd...
Kom maar op met die foto's ;-)

bert k
21 maart 2006, 10:22
...podmeters...
Die komen van Line6 :)

Negative K3 fan
21 maart 2006, 11:19
ok thieske, keep it coming!

thieske
21 maart 2006, 16:54
Eerst plaatjes.. heb m al n beetje opengesloopt.. en potmeters.. zal t proberen te onthouden
http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0083.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0084.jpg

thieske
21 maart 2006, 16:56
http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0085.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0086.jpg

Soory voor de lage kwaliteit.. is telefoonfotografie..

Ps.. wat voor kabel kan ik t best gebruiken om de speakerkast aan te sluiten.. geen gewone gitaarkabel toch??

Negative K3 fan
21 maart 2006, 17:24
ziet er wel heel anders uit dan de LC die ik hier heb staan, compleet andere trafo's...

voor speaker snoer idd geen afgeschermde gitaarkabel, maar gewoon een dubbel dik genoeg snoeg, heb een jaartje geleden een geimproviseerde in elkaar geknutseld van een 220 snoer...

nicoverduin
21 maart 2006, 18:44
Ben meer ge-interesseerd in de binnenkant. Zou niet de eerste zijn die geflest is met een Floyd die verkocht is als LC.
En deze lijkt erg veel op een Floyd.

bert k
21 maart 2006, 18:51
Wat is een Floyd?

nicoverduin
21 maart 2006, 18:59
Nog lowere budget amp dan een LC. Printplaat voor de onderdelen.

Nico

Agent_Smith
21 maart 2006, 18:59
De trafos op de mijne zijn ook heel anders....

thieske
21 maart 2006, 19:47
owjee....nouja... floyd of niet(die gast zei iig dat ie m zelf gekocht had in 76 bij een muziekzaak)...hij mag een beetje kuchen en kraken.. het klinkt iig al erg lekker... heb ff muff en rat op aangesloten.. dat gaat wel goed...Wil straks de binnenkant eens bekijken.. maaruh moet ik dan alle shit die erbovenopstaat losmaken??.. en hoe krijg ik die dan ooit weer terug..

Franc
21 maart 2006, 19:51
Nee, je moet alleen het chassis uit de kast halen. 4 boutjes door de onderkant waarschijnlijk.

thieske
21 maart 2006, 20:12
tnx..ga t zo proberen.... moet ik nog opletten dat ik geen 220 door mn donder krijg?? en als t een floyd is moet ik dan gaan huilen.. of is er dan nog wat mee te doen?(of moet ik m weer verkopen en ook net doen alsof t een lc is) :cooler:

Franc
21 maart 2006, 20:13
Voor 220 hoef je niet bang te zijn, denk eerder aan 400 a 500 V :D

Niets aanraken binnenin.

Gerbren
21 maart 2006, 20:44
als t goed is staat ie wel uit als je em uit elkaar haalt? dan kan je er in principe overheen pissen, zonder ook maar iets te voelen;) gwoon stekker uit t stopcontact, en wachten tot de elco's leeg zijn

thieske
21 maart 2006, 21:04
hiers de binnenkant.. laat maar horen t slechte nieuwss....(Huil)
http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0088.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0089.jpg

thieske
21 maart 2006, 21:05
http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0090.jpg

http://i59.photobucket.com/albums/g282/thijsvanleeuwen/Photo-0091.jpg

Franc
21 maart 2006, 21:08
Ziet er helemaal niet slecht uit toch?
In ieder geval geen PCB en ik zie zelfs een paar Mustards?

thieske
21 maart 2006, 21:17
uuhhm.. dat weet ik allemaal niet.. maar tis geen floyd dus??
als jullie dit zien(morgen doe ik wel wat daglicht foto;s das beter) kan je al zeggen dat er iets veranderd moet worden.. of zal de brom(helemaal als de bas een beetje open staat) en de ruis wel een beetje verdwijnen(je zal altijd wel wat houden denk ik) Als ik er nieuwe buisjes indoe??
(en hoe zit die shit van het biassen nou.. hoe kan ik weten of het gedaan is.. en kan ik dat zelf??)

nicoverduin
21 maart 2006, 21:51
je kan rustig slapen. Lijkt op een LC. Brom en ruis vermoedelijk door oude elco's. Zie ook nog een paar weerstanden die wat oververhit zijn geweest lijkt het. Maar kan ook optisch bedrog zijn. Mbt. het biassen. Als je niet weet wat je doet moet je er vanaf blijven en het laten doen. Hoewel sommigen daar duidelijk anders over denken.

thieske
21 maart 2006, 21:57
iemand enig idee wat dat nou zou kosten.. biassen en wat nieuwe onderdeeltjes..?(en buizen natuurlijk.. maar dat moge duidelijk zijn)
en waar kan ik dat allemaal laten doen(die master volume wil ik eigenlijk zelf doen.. anders leer ik er nog niks van...)

nicoverduin
21 maart 2006, 22:03
waar ligt dinteloord?

thieske
21 maart 2006, 22:06
Huh.. kom je op bezoek daN :hippie:
Dinteloord ligt in west brabant.. half uurtje rijden van rotterdam.. why?

nicoverduin
21 maart 2006, 22:15
zitten genoeg in die buurt volgens mij. En nee ik kom niet naar Dinteloord......

Frits van Mourik
21 maart 2006, 22:54
Jaaah, ziet er bekend uit hoor!
In de toonregeling idd een paar mosterd-c's, verder wat keramisch spul, wat je zo kan (laten) vervangen door mica's.
De kathodes van de eindpitten op 't chassis geaard met een popnagel;
zo zitten trouwens alle aardaansluitingen (bij de voorversterker en bij de voeding) brrr...
Cheapo Radiohm potmeters en zo te zien ook een "magere" bevestiging van de trafo's.
Als het goed is, zit er in de buurt van de voeding een datumstempel.
Men is ook "vergeten" om de gloeidraad-draden behoorlijk te twisten.
En natuurlijk ook weer de bekende houtblokken, hihi.
Kortom, d'r valt genoeg op te knappen aan dit ampje (sprak hij verlekkerd)!

Trouwens, @Nico:
Ik heb ooit zo'n Floyd-achtige amp gehad; van het merk "Saris".
Zaten de eindbuizen godbeterd muurvast met flux vastgeplakt in de buishouders...

bert k
21 maart 2006, 23:41
@Thieske: over de hoogspanning. Als je de versterker uitzet blijft er hoogspanning achter in de elco's. Pakweg 400 Volt, en dat kan je een rotklap geven, ook nadat de versterker is uitgezet! Het kan wel dagen duren voordat de spanning op is, dus let heel goed op wat je aanraakt binnenin. Je wilt dat echt niet meemaken, zo'n dreun door je lijf.

tillens
22 maart 2006, 00:48
thieske. een tip. is gratis, de tip... pm Frits even. Hij staat bij mij in de telefoon als The Ampman Frits! Omdat hij dit soort dingen kan. Echt waar, hij is de Man hier voor.


Peter.

Frits van Mourik
22 maart 2006, 00:54
>>>bloos<<<

tillens
22 maart 2006, 01:14
Merci!

Overigens Frits heeft mijn Jtm 30 van Marshall ook onder handen genomen, en echt it Shines! De London City ook.

Het mag best gezegd worden af en toe!

JoostBaksteen
22 maart 2006, 10:53
Dit bedoeld Nico met Floyd (neem ik aan):

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/24442965.html

Franc
22 maart 2006, 11:13
Dit bedoeld Nico met Floyd (neem ik aan):

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/24442965.html

AUW. Dat doet zeer zo die binnenkant :nervous:

Zal trouwens een hele verbouwing geweest zijn van 100W naar 50W :satisfie:
2 Buizen eruithalen (nieuwe OT zal wel niet gedaan zijn).

JoostBaksteen
22 maart 2006, 11:20
AUW. Dat doet zeer zo die binnenkant :nervous:

Zal trouwens een hele verbouwing geweest zijn van 100W naar 50W :satisfie:
2 Buizen eruithalen (nieuwe OT zal wel niet gedaan zijn).

Waars niet nee.... maar blijft opzich wel een leuke donor bak :)

Dat chassis is ook wel leuk bedacht, op zo'n manier kan je zelf ook redelijk eenvoudig een chassis maken.

bert k
22 maart 2006, 11:24
Met die houten blokjes, ja. Dat is best wel standaard, ook bij de echte LC's. Het ziet er niet uit, maar als je er over nadenkt, is het wel een goeie en degelijke methode.

Frits van Mourik
22 maart 2006, 13:13
Als voor- en achterzijde van het chassis met tweeduims spijkers aan de houtblokken zijn getimmerd (nix voorgeboord, kom nou, gewoon door het alu gehengst) , dan is het inderdaad zo'n versterker. Zoals die elko's vastzitten,
geweldig! Het rare is, dat het werkt en blijft werken... die krengen doen het tenminste na 35 jaar nog! Maar ik denk niet, dat je er mee op wereldtoer moet gaan, maar dat geldt voor veel "professioneel" spul ook.

Negative K3 fan
22 maart 2006, 16:46
als t goed is staat ie wel uit als je em uit elkaar haalt? dan kan je er in principe overheen pissen, zonder ook maar iets te voelen;) gwoon stekker uit t stopcontact, en wachten tot de elco's leeg zijn

als je een beetje pech hebt kun je dan wel een week wachten :)

Negative K3 fan
22 maart 2006, 16:47
Ziet er helemaal niet slecht uit toch?
In ieder geval geen PCB en ik zie zelfs een paar Mustards?

ziet er zelfs geweldig uit als je het vergelijkt met de LC die almar mij heeft aangesmeerd :hippie:

Geronimo
23 maart 2006, 12:59
Ziet er zeker goed uit! En die trafo's missen gewoon kappies volgens mij. Je kan van die verchroomde krijgen, lijkt mij wel nifty.

nicoverduin
23 maart 2006, 19:36
Ligt eraan of ze ze in die EI maat hebben.


Nico

bas bus
28 maart 2007, 20:37
het valt me op dat de voedings- en uitgangstrafo van de LC nauwelijks van elkaar verschillen. De ene is een type A, de ander type B.
Misschien zijn ze inwisselbaar? Zou wel geinig zijn. Dat het precies zo is berekend.

Negative K3 fan
29 maart 2007, 12:39
meet ze door zou ik zeggen...

het lijkt me errg sterk overigens.