PDA

View Full Version : clean preamp



peeke001
14 maart 2006, 23:25
Ik ben op zoek naar n preamp voor onder mn Groove Tubes dual 75
eindtrap, k heb nu een rocktron pro gap maar het clean kanaal
is veel te flauw, geen geluid in vergelijking met mijn combo, een
soul'o 45 (ook GT).
Ik speel metal,met een Boss MT2, over het cleane kanaal dus,
en zoek een "simpele" preamp, geen gedoe met fx en zo.
N lekkere knoppendraaier met n warm, puur,cleankanaal
Aan distortions en overdrives en zo heb ik niets, t gaat perfect met
de Metal-Zone, daar wil ik niet vanaf.
Een mens komt vanalles tegen op de zoektocht naar t goei geluid, met de
combo lukt het zeker, maar de preamp die ik zoek bestaat blijkbaar niet,
ofwel teveel fx, ofwel te veel digitaal gedoe,of te veel kanalen met overdrive
en zo, ik zoek er een alleen voor cleangeluid, heeft er iemand suggesties???

Chiel
14 maart 2006, 23:30
De preamps die ik ken én die een mooi clean hebben zijn toch de machines met meerdere kanalen. De Rover van Ernst Fliek en de CAE 3 vind ik persoonlijk de preamps met het mooiste cleankanaal. Maar met alle respect, dan kun je imo die pro gap wel in de verkoop zetten met één van deze jongens in je rack.

vester86
14 maart 2006, 23:32
http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=7&i=36171&t=36171

Van Weelden 19" blackface rack preamp

https://ssl.perfora.net/www.speakeasyvintagemusic.net/sess/utn;jsessionid=1544174411abee7/shopdata/0010_Vintage+Tube+Preamps/0050_Guitar+Preamps/product_details.shopscript?article=0020_Rack%2BMou nt%2BBlackface%2BJr%3D252E%2BGuitar%2BPreamp%2B%3D 28RM-FEN%2BPA%3D29

en dit is de link van iemand die um heeft: http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=7&i=36171&t=36171

peeke001
15 maart 2006, 17:09
wow, die van weelde is precies iets voor mij, klinkt ook redelijk op de link maar dat moet ik natuurlijk in t echt ondervinden, iemand een idee waar ze te
vinden zijn en wat ze mogen kosten? In de rest ga k me ook eens verdiepen,
Pro gap sucks!!
Bedankt mannen, dit is tenminste nuttige info waar ik iets aan heb

BeeJee
15 maart 2006, 17:14
Die van Weeldens klinken inderdaad allebei ERRUG lekker vind ik!

vinni
15 maart 2006, 22:24
Tja.....erg voor de hand liggend lijkt mij de Trio preamp....
Van Groove Tubes....hehehehe....

Vinni

peeke001
15 maart 2006, 22:51
daar heb je n goed punt, Vinni, de trio ligt inderdaad erg voor de hand,maar dan zit k weer met 1 cleankanaal
en nog een gainkanaal en n high-gainkanaal waar ik niets mee ben, k zou hem wel ns graag horen, want GT heeft me nog nooit teleurgesteld, dus ben ik wel stiekem heel benieuwd hoe die klinkt.
Heeft er iemand ervaring met de Randall MTS preamp met modules?
Het is toch een beetje "moddeling" toestand dus k weet niet goed wat te
verwachten, maar k zou wel bijvoorbeeld al de cleanmodules bij elkaar kunnen
zetten??
Het is wel een feit dat als een preamp het cleankanaal heeft dat ik echt zoek,
dan neem ik de rest van de toestanden die er bij zitten wel voor lief.

vinni
15 maart 2006, 23:13
Tja....
Uiteraard heb ik zelf een Trio :)
Als je in de buurt woont (Paterswolde) ben je van harte welkom.
Waarom Randall modules? Kan je beter Egnater nemen.
Als je daarin echt geintresseerd ben kan ik je wel met iemand
in contact brengen die een M4 + modules heeft.

Vinni

peeke001
15 maart 2006, 23:35
egnater, is dat niet juist hetzelfde als randall maar met een andere naam en duurder? t verschil zou zijn dat de ene handgesoldeerd zou zijn en de andere met de machine, voor t geluid maakt dit niet veel uit denk ik als er dezelfde dingen inzitten, of ben ik hier complete onzin aant vertellen?
Zou je je trio cleankanaal kunnen vergelijken met dat van de soul'o,Vinni?
Het is van dezelfde familie maar heel anders gevoiced geloof ik.

vinni
15 maart 2006, 23:44
Die opmerking over Egnater hoor ik wel vaker.
Maar als de bezitters van Randall ze eens echt vergelijken met Egnater
dan is dat altijd in het voordeel van Egnater.

Ik zou echt niet weten of het cleane kanaal van de Trio hetzelfde klink als de Soul....heb de Sul nog nooit gehoord.

Groet,
Vinni

peeke001
16 maart 2006, 00:12
:) "Sul" klinkt vrij goed, al verschilt ieders smaak, voor mij voldoet hij, alleen
te zacht. Daarom de dual75, nu alleen nog n leuke preamp, ik ga de tio
zeker binnekort ergens beluisteren, al weet k niet waar, en Paterswolde is
net iets te ver van Belgie om even langs te komen, bedankt voor t aanbod.

peter_heijnen
16 maart 2006, 01:14
En hier nog een blackface preamp. Geen 19", aparte voeding, maar voor 200 euro ben je klaar.

http://reussenzehn.de/

Klik eerst op "Musiker" en daarna op "blackface".

LordRiffenstein
16 maart 2006, 12:29
Er is een pre-amp van Alembic die door velen als gitaar preamp voor clean gebruikt wordt, kan me enkel het type zo snel niet meer herinneren. Komt ook niet veel voor maar misschien wel de moeite om uit te zoeken.

vinni
16 maart 2006, 17:15
F2b.....


Vinni

peeke001
16 maart 2006, 17:19
Het Blackfacepedaal is eigenlijk best een leuk alternatief, alleen jammer dat
hij niet in 19" te krijgen is, maar dat scheelt wel weer een hoop gesleur :)
En voor t geld hoef ik t niet te laten, 200euri is niks in vergelijking met de rest wat hier al aan bod is gekomen.
Ik ben wel impulsief aan het denken nu, maar als ik zou weten dat hij echt goed klinkt, dan zou ik hem zo bestellen. :)

paulusdeBKB
16 maart 2006, 18:13
Reussenzehn maakt over het algemeen echte kwaliteitsspullen, het lijkt me niet dat je daarmee de mist in gaat. Op de website www.reussenzehn.de staat een test afgedrukt uit het Duitse Muziekblad "Gitarre & Bass" - die is zeer lovend. Lijkt me dus een goede keuze!

Wel heeft het ding één (in mijn ogen zeer groot) nadeel: je kunt hem niet bypassen!! Dat betekent dat je met een looper of een AB-box aan de gang moet. Als je die al hebt dan is er niets aan de hand maar als je dat erbij moet kopen dan wordt het bij elkaar toch wel een duurder geintje. Reussenzehn verkoopt ook een accesoire bij de Blackface: de Double Box. Daarmee kan je hem bypassen maar ik snap niet goed waar dat ding nog meer voor bedoeld is.

peeke001
16 maart 2006, 18:34
bypassen hoef ik gelukkig niet, hij zou constant moeten werken.
Ik zie der wel iets in :)

peter_heijnen
16 maart 2006, 19:21
Het Blackfacepedaal is eigenlijk best een leuk alternatief, alleen jammer dat
hij niet in 19" te krijgen is, maar dat scheelt wel weer een hoop gesleur :)
En voor t geld hoef ik t niet te laten, 200euri is niks in vergelijking met de rest wat hier al aan bod is gekomen.
Ik ben wel impulsief aan het denken nu, maar als ik zou weten dat hij echt goed klinkt, dan zou ik hem zo bestellen. :)


Ik heb de Blackface blind besteld en ben er zeer blij mee. Je kunt 'm in je rack bouwen, ook al gaat dat dan niet op de conventionele manier, en dan heb je echt een hele goede clean sound.

EDIT: De Blackface klinkt echt veel te goed als "alternatief". Ik denk dat je zeer verbaasd zult zijn als je 'm op je Dual 75 aansluit. Bedenk trouwens wel dat ie maar een mono output heeft. Maar die kun je natuurlijk ook splitten.

peeke001
17 maart 2006, 22:38
Ik heb alles eens even op een rijtje gezet,

-Rover, cae3,F2b, zouden kunnen, alhoewel duur en meerdere kanalen

-Van Weelde, niet te vinden dus ook niet te betalen waarschijnlijk

-De Trio, zou perfect passen natuurlijk, meerdere kanalen, en zijn prijs
zit ook wel goed, ±1000euri nieuw ±500 tweedehands, hier loop ik als ik
geluk heb wel eens tegenaan

-Egnater en Randall, voordeel dat je verschillende cleankanalen in 1 preamp
kunt zetten

-Reussenzehn Blackface,als ik naar mijn eerste vragen in dit topic kijk
beantwoord deze hier het beste aan :)

-Rhodes Blackface JR, ongeveer het zelfde als de Reussenzehn, dus deze
spreekt me ook erg aan

Als mijn zuurverdiende loontje weer gestort is volgende maand ga ik de Reussenzehn Blackface bestellen, dan is het een beetje kunnen bezinken en
wie weet komt er ondertussen nog een leuk idee voorbijwaaien hier.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik hem niet leuk vind klinken,
dan ben ik "maar" 200 euro kwijt :)

Thanx voor de frisse ideeen iedereen,

greetings, peeke001


de ideeen mogen blijven komen natuurlijk, je weet nooit of ik voor t einde van de maand nog van gedacht verander

peter_heijnen
18 maart 2006, 01:00
En ter geruststelling: ik heb sinds 10 jaar een trio en sinds twee maanden ook de blackface van reussenzehn. En wat blijkt, de blackface doet niet voor de trio onder.

Als je echt niet hoeft te schakelen, is de blackface een uitstekende cleane preamp.

paulusdeBKB
20 maart 2006, 16:19
Hoi Peeke,

Die Rhodes Blackface JR ken ik niet. Heb je daar een linkje van?
Kon het zo snel met Google niet vinden

@Peter: hoe zou je het cleane kanaal van de Trio omschrijven? Is dat ook erg Fender-achtig of lijkt die Reussenzehn beter? Ik heb de Trio jaren geleden bij Dirk Witte een keer geprobeerd en ik herinner me nog dat ik hem prachtig vond, maar niet meer hoe die precies klinkt...

peter_heijnen
20 maart 2006, 16:48
@paulusdeBKB:
De Trio heeft inderdaad een prachtig clean, erg mooi, maar ook erg modern in mijn oren.
De Reussenzehn klinkt misschien wel iets stoerder, meer vintageachtig, meer Fender.
Ik vind het eigenlijk erg moeilijk om geluiden te omschrijven, maar ik durf wel te beweren dat de Reussenzehn een geweldige clean preamp is.

Ik ben momenteel op zoektocht naar de voor mij allerbeste tweekanaals buizencombo. De Reussenzehn gaat dan via een looper het derde, dus eigenlijk eerste, kanaal vormen.
Enige minpuntje vind ik wel de bijbehorende losse ac-voeding die je ergens in je rack/behuizing moet zien kwijt te raken waar ie geen of minimale storing veroorzaakt.

peeke001
21 maart 2006, 17:55
Hoi Paulus,

Ik heb er zelf ook niet veel van gevonden...
Je kan hem wel bekijken via de link in de derde post in dit topic,
die met ssl.perfora.net , dan kom je op de site: Speakeasy Vintage Music

daarna: -product overvieuw
-vintage tubes preamps
-scroll naar onder tot je gitaar preamps ziet, hierop klikken
-more details

Ik heb het maar omschreven aangezien ik geen idee heb hoe je zo'n link moet maken :)

paulusdeBKB
22 maart 2006, 09:14
Thanks Peeke, ik kom er wel uit. HAd er kennelijk overheen gelezen...

paulusdeBKB
24 maart 2006, 01:31
Hmm, de Blackface Junior lijkt me een beetje prijzig als die Reussenzehn voor de helft over de toonbank gaat.

peeke001
30 maart 2006, 17:30
Ik heb zojuist de Reussenzehn Blackface besteld,
als hij binnen is gekomen laat is jullie weten hoe hij klinkt,
Thanx voor al de medewerking hier op t forum!!!!!!!!

Greetz, Peeke

peeke001
31 maart 2006, 19:44
yoooow mannen, ik heb hier net de rekening binnen gehad, i.p.v. 199 euri
staat er 216 euri, hoe zouden jullie hier op reageren? Het is ook in het Duits,
ik kan geen Duits!!!!!!!! Wat denken jullie van 17 euro verschil? Veel bierbakken als je het mij vraagt?????
Greetzz Peeke001

BeeJee
31 maart 2006, 20:33
Verzendkosten?

peeke001
31 maart 2006, 21:13
Vielen Dank für Ihre Online Bestellung! Die Geräte sind lieferbar! Möchten Sie einen versand per UPs Nachnahme oder sollen wir Ihnen ein Vorauskasserechnung mailen ?( Ca. 15 EUR Ersparnis) Bitte um Rückantwort- Danke.

Hinweis: Der interne Speaker ist wirklich nur ein Not- Speaker für Hotel oder Reise etc. er kann natürlich nicht mit dem gigantischen Sound des Amps mit einer "richtigen" Box mithalten freundlichen Grüßen Ihr Thomas Reußenzehn

Yoooow, dit was de eerste mail die k terug kreeg, ik dacht :199euri -15euri=
184euri, niet waar, volgende -BLackface : 171.55
-UPS kosten : 14.66
-geschaftsbedingungen : 29.79


geschaftsbedingungen??? nooit van gehoord, het totaal komt rond uit op
216euri, grappig, ik zal het maar als een soort verzendkosten beschouwen
en braaf betalen, dan komt die Blackface zeker deze kant op :)

AART
31 maart 2006, 22:31
duitsland heeft lagere btw:

die 171 is dan zonder btw oid, met duitse btw word dat dan 199, in nederland 3 % meer btw.

+ die 15 euro verzendkosten dus, klopt wel volgens mij.

DarknessAwaits
31 maart 2006, 23:17
Jep, dat klopt als een bus. Als je bijv. bij Musik Produktiv op de site kijkt in het Duits en dan vervolgens dezelfde artikelen bekijkt via de Nederlands portal zul je ook zien dat alles duurder is.

peter_heijnen
1 april 2006, 01:32
Waar het om gaat: Blackface kost 199 euro en dan komen er uiteraard verzendkosten bij.

Als je eerst je geld overmaakt naar hun bankrekening betaal je 17 euro vervoerskosten en wordt de blackface opgestuurd via ups.
Je kunt de blackface ook onder rembours laten opsturen, maar dan wordt het duurder en betaal je aan de bezorger.
Dit is allemaal heel normaal, en geloof me, je zult er echt geen spijt van krijgen.

Daarnaast denk ik dat je een mail hebt gekregen met extra info over andere Reussenzehn produkten. Het "interne speaker" verhaal heeft betrekking op de "EL 34" amp die volgens alles erg goed moet zijn.
"Geschäftsbedingungen" zijn niets anders dan zakelijke voorwaarden die overigens zeker wel op de website vermeldt staan.

Als ik je kan helpen met het het duits mag je me een pm sturen en dan zorgen we dat je niet voor verrassingen komt te staan. Als je me bijv de originele mail stuurt wil ik hem best voor je vertalen.

peeke001
1 april 2006, 11:19
Bedankt voor het aanbod Peter, in post 29 staat de volledige mail,
maar het is nu wel duidelijk :)
Ik heb net het geld overgeschreven, dus alles zal wel goed komen,
alleen nog n vraagje: wat doet UPS als je niet thuis bent? Droppen ze
je pakketje dan bij de buren of zoiets? ( Ik ben der nooit overdag)

greetz, Peeke001

peter_heijnen
1 april 2006, 13:46
De UPS man met mijn blackface arriveerde die dag net voor ik de deur uit wilde. Ik weet dus niet wat ze doen bij afwezigheid.

Wat betreft de mail die jij hebt gehad uit duitsland snap ik niet zo goed wat die verwijzing (=hinweis) naar die EL34 speaker betekent. Weet je zeker dat je de blackface hebt besteld en niet per ongeluk iets anders?

peeke001
1 april 2006, 18:15
Ik heb wel degelijk de blackface besteld, staat op de rekening, zal wel goed
komen, wat ze met die speaker bedoelen, buh, geen idee
greetz, Peeke001

peeke001
14 april 2006, 17:09
Greetings,

De Blackface is vandaag binnengekomen :) Ik heb hem net getest op de eindtrap van mijn combo en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Vanavond komt de echte test met de dual 75, ik ben benieuwd.

Met de combo geeft hij een zeer goede indruk, een zeer helder cleangeluid
al moet ik de bas ver open zetten om het geheel op te warmen, als hij te laag
staat vind ik het geheel een beetje schel, maar dat krijg ik er perfect uit gedraaid.
Ook de 2 volumeknoppen vind ik zeer ok, even afstellen en daar gingen we!!
De metal-zone paste ook perfect in het geheel, maar dat heeft hij altijd al
gedaan.

Even later heb ik nog eens goed naar de preamp van mn combo geluisterd
om te vergelijken en mijn conclusie was dat de blackface inderdaad niet moet onderdoen. Even goed,alleen net iets anders gekleurd (tsja, hoe moet je geluid omschrijven :) ) En dat met 1 lampje i.p.v 5!!
Wat me opviel was dat de blackface mijn delay beter deed uitkomen, dit had ik nooit gedacht, de dimensie van de delay leek breder met de blackface, op dit punt was ik echt verrast, t klinkt gewoon veel beter.

Ik kan haast niet wachten tot vanavond, de test met de dual75 en de rocktron pro-gap, k heb een vaag vermoeden dat die prograp stof gaat vangen in de toekomst!!

paulusdeBKB
14 april 2006, 17:22
Gefeliciteerd met je aankoop! Over die Rocktron zou je best eens gelijk kunnen hebben. Rocktron clean is wel ok maar niet direct wereldschokkend. Hun scheur daarentegen... mymymy! En dat voor een programmeerbare pre-amp!

peeke001
14 april 2006, 17:30
Het enigste serieuze minpunt :) dat ik al heb gevonden is het blauwe ledje
aan de bovenkant, nie te doen, dat schijnt recht in je ogen als je aan de knopjes draait, en dat ding is fel, schijnt hierbinnen met het licht aan vlot tot tegen het plafond, niet leuk maar wel gemakkelijk op te lossen met wat tape of zo. Gelukkig heeft dit niets met de geluidskwaliteit te maken.

srv-man
14 april 2006, 20:54
Nou, dat klinkt veelbelovend. Een leuk hebbedingetje, die Blackface...

peeke001
15 april 2006, 00:59
k heb net de Blackface met mijn dual 75 getest.
2 uurtjes gespeeld met de lead gitarist van de band in t repetitiekot,
ik kon weer mijn oren niet geloven, de kleinste details waren hoorbaar,
zo zuiver, de pro-gap kon nog niet eens in de buurt komen qua geluidskwaliteit, dit was super!!!

Mijn filosofie is dat je voor een goed distortiongeluid eerst een supergoed
cleankanaal als basis moet hebben, voor mij werkt het perfect, mijn geluid vandaag was gewoon super, ook op zeer hoog volume. Doordat de details beter doorkwamen kon ik gewoon beter spelen!!

Eerlijk, als ik het geluid van de rocktron pro-gap moet vergelijken met dat van de Blackface, dan zou ik zeggen de pro-grap klinkt veel minder, triest bijna
de Blackface daarintegen, daar krijg ik bijna schrik van, zou zuiver en helder en warm, omdat ieder detail nog meer naar boven komt moet ik een stuk beter spelen en ieder accent perfect leggen, met de pro-grap merk je veel
minder van de kleine detailfoutjes en dan bedoel ik wel de kleine foutjes, geen valse noten of zo natuurlijk :)

Kortom, ik ben een zeer tevreden mens vanavond, k ben benieuwd of ze er morgen op de repetitie ook zo over denken.

Peter Heijnen, bedankt voor de tip, en de rest ook natuurlijk bedankt

greetings, Peeke001

BeeJee
15 april 2006, 02:33
is ook niet helemaal een eerlijk vergelijk.... Een transistor pre-amp tov. een buizen-pre. 9 van de 10 buizen pre-amps klinken beter dan transistor. Ben wel benieuwd naar wat sounds, dus als je kunt opnemen.... :)

peter_heijnen
15 april 2006, 14:16
Gefeliciteerd Peeke! Fijn dat je zo tevreden bent. Ik had ook niet anders verwacht.



Het enigste serieuze minpunt :) dat ik al heb gevonden is het blauwe ledje
aan de bovenkant, nie te doen, dat schijnt recht in je ogen als je aan de knopjes draait, en dat ding is fel, schijnt hierbinnen met het licht aan vlot tot tegen het plafond, niet leuk maar wel gemakkelijk op te lossen met wat tape of zo.

Ik had de Blackface mee naar de theatervoorstelling waarin ik momenteel speel. Die show begint geheel in het donker en met gesloten voordoek. Heel kort voordat het doek op gaat, gaat bij ons op het toneel het licht pas uit. Vanaf dat moment draait de show en is er geen weg terug.

Pas toen dat licht uitging zag ik opeens die prachtige uitdijende diepblauwe lichtstraal die van mijn voeten helemaal tot boven in de nok reikte. De lichtman was er minder blij mee geloof ik.


Aangezien je duits niet zo goed is wil ik je graag nog even wijzen op iets uit de handleiding: je mag echt alleen wisselspanning op het apparaat aansluiten! Als je er gelijkstroom op aansluit, kun je de blackface volgens Reussenzehn meteen weggooien.

Veel plezier!

peeke001
15 april 2006, 22:09
:) , dat blauwe ledje in het donker, Peter

Vandaag repetitie gehad, de keybordman zei meteen:"amaaaaai, da klinkt goe"
Ikke glunderen natuurlijk, heerlijke repetitie.

In verband met de repetities ga ik nog een nieuw topic posten :"Nidhogg Ivaldir zoekt drummer" bij gezocht. Als jullie iemand weten, geef het door!

greetings, Peeke001

tnijland
15 april 2006, 22:12
Hey,

Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over deze clean preamp. Ik neem aan dat dat jouw muziekstijl een zeer goed clean geluid vereist. Ik ben dan ook wel benieuwd wat je wilt gaan gebruiken voor de vervorming (licht overstuurd, crunch of lead) want een rockton PROGAP is clean gewoon bereslecht (heb er zelf ook een gehad) maar ook het solo geluid is veel te compressed. Positief is wel dat je een hele goede eindtrap hebt en dus nog een keer een "echte" preamp (eentje met dynamiek dus) kunt aanschaffen. Tja, dan komt een meerkanaals preamp (Ernst Rover of CAE....) weer om de hoek kijken......:)

Je hebt denk ik een wel een hele goede keuze gemaakt met deze clean preamp. Reussenzehn heeft echt mooi spul voor aantrekkelijke prijzen. Mijn probleem met dit soort preamps is vaak wel dat je maar 1 geluid hebt en er van alles om heen moet schakelen. Dit maakt het op lange termijn weer onwerkbaar bij optredens (tenzij je een TC G-System hebt natuurlijk).

In ieder geval succes met deze upgrade van jouw gitaarset!

peeke001
15 april 2006, 22:56
eigelijk speel ik slechts ±5 van de 40 minuten muziek die mijn band heeft clean, maar aangezien ik het cleangeluid als de basis van mijn geluid zie, is het voor mij heel belangrijk.

peeke001
15 april 2006, 22:58
Ik ga me ook eens voorstellen bij stel je voor :)

peter_heijnen
24 april 2006, 15:20
Ik heb geen buizenversterker mee tijdens de tournee die ik nu doe. Na afloop van de voorstelling is er geen tijd om af te koelen en moeten alle spullen meteen hun kist in. Ik heb de Blackface twee maanden geleden aangeschaft om mijn transistor gitaargeluid van iets meer warmte te voorzien, maar afgelopen week heb ik, geinspireerd door Peeke, mijn kleine theatersetje wat aangepast.

Ik gebruik de preamp van mijn Tech21 TM60 niet meer, maar ga vanuit de blackface rechtstreeks diens transistoreindtrap in. Voor de blackface komt dan mijn oude boss GT3 die nu voor het eerst in zijn leven ook voor de scheur mag zorgen. Ik heb de output van de Boss zo ingesteld dat deze de input van de Blackface lekker "kietelt" en de Blackface heb ik als laatste schakel voor de eindtrap opdat de digitale Boss door een buis wordt verrijkt, ipv dat de Blackface digitaal wordt verarmd.

De Blackface stel ik -op het randje- clean in en de GT3 zorgt voor wah, soms wat compressie voor extra sustain, wat overdrive, soms wat chorus, en een enkele delay.
Meer heb ik voor deze voorstelling niet nodig en het klinkt gewoon geweldig! Ik zou echt gestoord zijn om dit te ruilen met al die zware troep die nu lekker thuis staat.

Toen de drummer gistermiddag voor de voorstelling op mijn gitaar speelde, viel het mij ook voor het eerst op hoe mijn setje alsmaar goed bleef klinken terwijl ik toch aan de zijkant (!!!) van het podium steeds verder weg liep. Ik heb toen in de artiestenfoyer, ondanks ernstig slaapgebrek, met een big smile een biertje besteld en heerlijk de voorbeschouwing van de formule 1 gekeken, wachtend tot ik weer met die heerlijke sound mocht spelen.

Reussenzehn maakt ook die EL34 amp en ik ben bang dat ik tzt ook die blind ga bestellen.

peeke001
24 april 2006, 17:17
idd, Peter, waarom met n hoop zware spullen sleuren als het zo ook kan, zeker op toer. Ik ben nog altijd zeer tevreden met de Blackface, al had ik tijdens mijn laatste repetitie veel last van feedback, ik ga me donderdag eens amuseren met de volume-instellingen ten opzichte van elkaar, ik had de boel eigelijk ook weer veel te hard staan, maar dat ligt ook aan de rest van de band.

Die el-34 amp ziet er wel vet uit, n stoere kooi, dat is weer eens iets anders,
en enorm klein, dat is alleen maar handig, alleen 849euri is mij net te veel geld om iets blind te bestellen.

Ik heb ook nog met de dual 75 en de Blackface langs een triple-x gestaan,
het is wel een kwestie van smaak maar ik vond mijn gear toch leuker klinken,
zeker de metal-zone ten opzichte van het scheurkanaal van de triple, maar zoals ik al zei, dat is een kwestie van smaak.

maestro_nl
24 april 2006, 21:22
Hoe is de kwaliteit van Reussenzehn?

peeke001
24 april 2006, 22:28
Ik ben der tevreden mee, Peter Heijnen ook, Ik denk dat het in t algemeen wel goed zit , als al hun andere producten de zelfde kwaliteit hebben
greetz peeke001

peter_heijnen
25 april 2006, 00:04
Hoe is de kwaliteit van Reussenzehn?

Ik speel al 15 jaar op een 2x5o watt Reussenzehn poweramp met 4 x el34. Dat ding heeft alle vochtigheidsgraden meegemaakt, is van binnen naar buiten gesleept, van warm naar koud en terug en vrachtwagen in en uit geweest, maar er is nog nooit iets mee mis geweest.
Heb er net nieuwe buizen in laten zetten door Dirk_Hendrik en ook hij was er van onder de indruk.
En het klinkt allemaal als een klok.

Reussenzehn staat in Duitsland bekend als een eigenwijze, koppige, maar ook zeer goede buizenampguru.

MSNL
8 mei 2006, 20:00
Hallo

Een vraag aan de bezitters van een Ruessenzehn Blackface:
Kan ik hem ook op een pre-amp aansluiten of is het uitgangsniveau te hoog?
Ik heb Soldano preamp (X99) en die heeft een moderner clean geluid en ik zou soms ook wat fender-achtig clean willen hebben. Ik heb een Mesa Boogie VTwin pedaal en deze heeft ook een uitgang op instrument niveau. Probleem met de VTwin is dat het cleane kanaal te veel ruist, maar het geluid wordt veel warmer (ook wel iets meer gecomprimeerd).

groet,

msnl